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SergioBenatti

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  1. SergioBenatti

    Oscar 2020: Previsões

    Tudo factível, meu amigo. Em Best Picture, a mais ousada, o coloquei em 10º. As minhas apostas verdadeiramente destemidas são as de "Waiting for the Barbarians", que ninguém fala.
  2. SergioBenatti

    Tokyo2020: Previsões de Medalhas brasileiras

    Semana olímpica para o esporte olímpico brasileiro tomar chão de onde está: * Henrique Avancini ficou em quarto lugar na etapa da Copa do Mundo de Mountain Bike, na República Tcheca. Desde o primeiro post das previsões, eu alerto sobre essa sina de quartos-lugares. Estou louco para dar um Bronze para o atleta de Petrópolis. Mas não posso negar a realidade. Tomara que ele cresça. É muito importante isso para o ciclismo brasileiro. Quem também está fazendo história no Ciclismo, é Anderson "Andinho" Ezequiel, mas no BMX. Ontem, sagrou-se bicampeão Pan-Americano, em uma prova de alto nível. Nosso inacreditável Bronze no último Mundial de 2018, vai tentar um lugar novamente no pódio daqui a 1 mês, em julho, no Mundial da Bélgica. Antes, tem etapa da Copa do Mundo na França, competição em que ele não tem figurado bem. Semana da Realidade, dos pés no chão: Dois ótimos atletas, boas pessoas, prevejo finais olímpicas para ambos. Mas medalha não. * Isaquias Queiroz compete pouco, ao longo do ano. É difícil comparar o nível de seus desempenhos, são muito espaçados. Neste final de semana, ele e Erlon de Souza competiram em um torneio internacional pela primeira vez no ano, e pela primeira vez após a morte do treinador Jesús Morlán. Na prova da Canoa C1 1000m, a prova olímpica, Isaquias terminou em sétimo (reclamando, no dia anterior, da semifinal, que havia muito vento), em prova vencida pelo atleta cubano Cordova, depois o theco Fukza, depois o polonês Kaczor , depois a lenda alemã Sebatian Brendel. São os mesmos atletas de sempre. E é muito ruim vê-lo atrás de todos eles, e, em tempo, foi muito atrás, na verdade! Erlon, nesta prova, pegou final B, terminando em 17º no geral. As pretensões para a prova do C2, que eles não remaram nesta Etapa da Polônia da Copa do Mundo de Canoagem, que muitos, inclusive eu, os reputavam com o Ouro em Tóquio, agora ficaram em suspenso. Pois se tem dois atletas fortes no momento, de um mesmo país, capazes de remar forte a prova de 1000m, são cubanos, não brasileiros. A realidade aponta para isso. Isaquias se recuperou mentalmente, hoje de manhã, para vencer, a prova do C1 500m, que não é olímpica. No instagram, ele, sempre simpático, agradeceu a torcida, e prometeu melhorar: "vamos melhorar esse resultado com fé em Deus", escreveu. A próxima etapa da Copa do Mundo já é na semana que vem, na Alemanha. Mundial em agosto. Vamos torcer. Semana da Realidade, dos pés no chão: riscarei o Bronze dele, por enquanto no C1 1000. E rebaixarei o Ouro, do C2 1000, para a Prata. * Semana passada, povo desesperado com os resultados do Vôlei de Praia brasileiro, que não pegou medalha aqui em Itapema. Calma! O que eu disse no post acima? Que era preciso analisar por dentro. Que, no feminino, não era caso de desespero, pois era normal perder para americanas, bem como era normal uma dupla brasileira desqualificar a outra, pois se conhecem muito. Nesta semana, na etapa da China, Bronze para Rebecca/Ana Patrícia vencendo Ágatha/Duda. Ou seja: as duas duplas brasileiras nas semifinais. Novamente, Agatha/Duda perderam para americanas na semifinal. Normal! Deve-se comemorar! São duas duplas entre as quatro! Duas possibilidades de medalha. Ambas as duplas acumularam muitos pontos e estão bem à frente das rivais na corrida olímpica. No masculino, excelentes resultados. Prata e Bronze. Ou seja: Mais uma vez, duas duplas brasileiras nas semifinais. André e George venceram facilmente a dupla norte-americana mais forte da atualidade para ficarem com o terceiro lugar. E Evandro/ Bruno Schmidt perderam de virada, no Tie Break, para a dupla do momento, os noruegueses Mol e Sorum. Muito provavelmente, serão nossos representantes em Tóquio, pois acumularam muitos pontos na corrida. O mais importante: O jogo mostrou que Evandro e Bruno podem fazer frente aos noruegueses. Dessa vez, perderam; foi o primeiro confronto entre eles. Mas, algo me diz, não será o último. Semana da Realidade, dos pés no chão: Continuo prevendo duas medalhas no Vôlei de Praia. Uma em cada naipe. Mas se o pódio olímpico for esse aí de baixo, não me surpreenderia nada; com holandeses em quarto. (FOTO: FIVB) * Ninguém presta atenção no boxe olímpico. Mas em mais um Torneio internacional, Grand Prix Usti Nade Labem, disputado desde 1971, na República Tcheca, o Brasil foi muito bem. Foram 10 medalhas! Quatro Ouros, Duas Pratas, e Quatro bronzes. Mais uma vez, Bia Ferreira, foi Ouro, nos 60kg! Dessa vez, derrotando a perigosa atleta turca, por unanimidade, 5x0. Teve muito nível a categoria, não foi "bolinho". Eu sou meio precavido mas...vou acabar elevando a cor da medalha dela. Ela só ganhou Ouro este ano! Há quantas semanas escrevo repetidamente que ela foi Ouro em algum torneio? Quem também foi Ouro foi Abner Teixeira, na categoria 91kg. Outro atleta que, repetidamente, tem vencido torneios. Graziela de Jesus, na 51kg, dessa vez, foi Bronze. Não sei...Mas o Boxe pode surpreender, heim? Pode vir mais de 1 medalha. Na Semana da Realidade, dos pés no chão: Continuo prevendo Beatriz Ferreira com 1 medalha, mas de valor maior. Um esporte que vai revelando pouco a pouco novas oportunidades. * O resultado da semana foi sem dúvida do Skate, modalidade Street. Pâmela Rosa, campeã da Etapa de Londres da Street League, enquanto Rayssa Leal, a "Fadinha", de apenas 11 anos, foi Bronze. Letícia Bufoni, a mais experiente, ficou em quarto. Ou seja, das 4 melhores, três brasileiras. Foi a primeira vitória da Pâmela em um torneiro SLS. Mas, pelo pouco que entendo, se a Letícia tivesse acertado pelo menos uma das suas manobras mais ousadas, ela teria vencido. No masculino, o resultado mais ingrato, 4º lugar de Kelvin Hoefler, empatando em pontos com o terceiro colocado. Prevejo ele com o Bronze. Esta etapa de Londres foi a primeira valendo pontos para a Corrida Olímpica. Na verdade, por acordo, o Brasil já tem automaticamente 3 vagas, em cada naipe. Resta saber de quem serão. Semana da Realidade, dos pés no chão: Continuo prevendo duas medalhas do Skate modalidade Street, uma em cada naipe. Mas potencialmente 3.
  3. SergioBenatti

    Oscar 2020: Previsões

    Tive que mudar meu favorito em Canção. Por causa de "Aladdin". Senhoras e senhores, dos vencedores do Oscar por "La La Land"...
  4. SergioBenatti

    Oscar 2020: Previsões

    PREVISÕES MAIO/2019 BEST PICTURE 1. A Beautiful Day in the Neighborhood 2. Once Upon a Time in Hollywood 3. Harriet 4. The Goldfinch 5. The Irishman 6. 1917 7. Downton Abbey 8. Waiting For the Barbarians 9. The Lion King 10. Avengers: EndGame BEST DIRECTOR 1. Quentin Tarantino - Once Upon a Time in Hollywood 2. Martin Scorsese - The Irishman 3. Kasi Lemmons- Harriet 4. Marielle Heller - A Beautiful Day in the Neighborhood 5. Ciro Guerra - Waiting For the Barbarians BEST ACTOR 1. Mark Rylance - Waiting for The Barbarians 2. Christian Bale - Ford vs. Ferrari 3. Leonardo DiCaprio - Once Upon a Time in Hollywood 4. Matthew Rhys - A Beautiful Day in the Neighborhood 5. Robert de Niro - The Irishman BEST ACTRESS 1. Cynthia Erivo - Harriet 2. Helen Mirren - The Good Liar 3. Alfre Woodard - Clemency 4. Meryl Streep - The Laundromat 5. Amy Adams - The Woman in the Window BEST SUPPORTING ACTOR 1. Tom Hanks - A Beautiful Day in the Neighborhood 2. Brad Pitt - Once Upon a Time in Hollywood 3. Ian Mckellen - The Good Liar 4. Al Pacino - The Irishman 5. Finn Wolfhard - The Goldfinch BEST SUPPORTING ACTRESS 1. Sarah Paulson - The Goldfinch 2.Annette Bening - The Report 3.Maggie Smith - Downton Abbey 4. Margot Robbie - Once Upon a Time in Hollywood 5. Scarlett Johansson - Jojo Rabbit BEST ORIGINAL SCREENPLAY 1. Harriet 2. Once Upon a Time in Hollywood 3. The Report 4 Us 5. Pain & Glory BEST ADAPTED SCREENPLAY 1. A Beautiful Day in the Neighborhood 2. The Goldfinch 3. The Irishman 4. Jojo Rabbit 5. Downtow Abbey BEST CINEMATOGRAPHY1. Harriet - John Toll2. Once Upon a Time in Hollywood - Robert Richardson3. The Irishman - Rodrigo Prieto4. The Goldfinch - Roger Deakins5. Waiting For the Barbarians - Chris Menges BEST COSTUME DESIGN1. Once Upon a Time in Hollywood - Arianne Phillips2. Downton Abbey - Anna Mary Scott Robbins3. Little Women - Jacqueline Durran4. 1917 - Jacqueline Durran5. The Irishman - Sandy Powell BEST PRODUCTION DESIGN 1. Once Upon a Time in Holywood - Barbara Ling e Nancy Haigh2. 1917 - Dennis Gassner3. A Beautiful Day in the Neighborhood - Jade Healey e Merissa Lombardo4. Downton Abbey - Donal Woods5. The Irishman - Bob Shaw BEST FILM EDITING1. 1917 - Lee Smith2. The Goldfinch- Kelley Dixon3. The Irishman - Thelma Schoonmaker4. Harriett - Wyatt Smith5. Ford Vs Ferrari - Michael McCusker BEST VISUAL EFFECTS1. Avengers: Endgame2. Star Wars: The Rise of Skywalker3. Ad Astra4. Gemini Man5. The Lion King BEST MAKE UP AND HAIRSTYLING 1. Avengers: Endgame2. Rocketman3. The King4. Downton Abbey5. Jojo Rabbit BEST ORIGINAL SCORE1. 1917 - Thomas Newman2. Harriet - Terence Blanchard3. Avengers: Endgame - Alan Silvestri4. Ad Astra - Max Richter5. Randy Newman - Toy Story 4 BEST SOUND MIXING1. Avengers: Endgame2. 19173. Ad Astra4. Star Wars: The Rise of Skywalker5. Ford Vs Ferrari BEST SOUND EDITING1.Avengers: Endgame2. 19173. Ad Astra4. Star Wars: The Rise of Skywalker5. The Lion King BEST SONG1. "Speechless " - Benj Pasek & Justin Paul - Aladdin2. "(I`M Gonna) Love me Again" - Elton John - Rocketman3. ...4. ...5. ... BEST ANIMATED FEATURE1. The Lion King (???)2. Toy Story 43. How to Train Your Dragon: The Hidden World4. Klaus5. I Lost my Body BEST INTERNACIONAL FEATURE FILM1. Parasite - Coreia do Sul2. Pain & Glory - Espanha3. Portrait of a Lady on Fire - França4. A Vida Invisível de Euridíce Gusmão - Brasil5. Atlantique - Senegal
  5. SergioBenatti

    Oscar 2020: Previsões

    Weekend Results (3-day): 1. Aladdin – $86.1 million 2. John Wick Chapter 3: Parabellum – $24.35 million 3. Avengers: Endgame – $16.84 million 4. Pokemon Detective Pikachu – $13.3 million 5. Brightburn – $7.53 million
  6. SergioBenatti

    Oscar 2020: Previsões

    "Memórias de um Assassino" e "Mother" já o distinguem no pelotão de frente. Paul Thomas Anderson, Jafar Panahi, Haneke, Bigelow, Richard Linklater, Cuarón, irmãos Dardenne, muitos fortes em meu conceito também.
  7. SergioBenatti

    Oscar 2020: Previsões

    Palme d’Or: “Parasite,” Bong Joon-ho!!! Grand Prix: “Atlantics,” Mati Diop Director: Jean-Pierre and Luc Dardenne, “Young Ahmed” Actor: Antonio Banderas, “Pain and Glory” Actress: Emily Beecham, “Little Joe” Jury Prize — TIE: “Les Misérables,” Ladj Ly; “Bacurau,” Kleber Mendonça Filho !! Screenplay: Céline Sciamma, “Portrait of a Lady on Fire”
  8. SergioBenatti

    O Que Você Anda Vendo e Comentando?

    Mostra como o narcotráfico chegou ao interior da Colômbia e às comunidades tradicionais, destruindo seus valores. Tem muito mérito artístico. Mas, ao mesmo tempo, é terrível de asssitir: chato pra dedéu, só gente feia, simbolismos chatos de comunidades indígenas e simbolismos intelectuais para intelectuais (por exemplo, Flamingos em uma sala; "O Discreto Charme da Burguesia", de 1972). Ciro Guerra é um bom diretor (Em verdade, aqui, codirige, ao lado de sua esposa) está concluindo um filme de um livro excelente o que lhe vai render muitos frutos, mas...Ele é muito severo no modo de filmar. Até no Haneke eu encontro mais humor (ironia, sarcasmo). Nele é só severidade e crueza. Sua conclusão é única: frente ao dinheiro fácil, nenhum princípio resiste.
  9. SergioBenatti

    Oscar 2020: Previsões

    Sibyl First Reactions: Guy Lodge: Putting Justine Triet’s SIBYL at the end of the Cannes competition is pretty perfect scheduling, since it’s basically dessert: light, silky, satisfying. I keep being impressed anew by Virginie Efira’s growing range and poise, and Sandra Huller is a hoot. Alex Billington: A convoluted attempt at mixing a story about a mother, a filmmaking story, and lessons on life from a writer/psychologist who is actually as lost as everyone she treats. Very meh. Hüller as a fraught, bitter film director is the best part about this film. Nivrae: bof. Very Cannois with sex scenes to shock the old. Overall not intense enough. The actors are good but the film did not catch me at all and seemed terribly long. Marine Bienvenot: Film-therapy, Sibyl strays a little on the slopes of Stromboli but the journey in the traumas, failures, fears and weaknesses of Virginia Efira is upsetting. That it is sometimes hard to live with oneself Cedric Succivalli: BONG unseen (but I should see PARASITE tomorrow hopefully) I am torn between Pedro and Justine for my Palme d’Or. Marine Bordone: Wonderful Sybil. Justine Triet confirms the extent of her talent in the heart of toxic relationships. Her richest film in cinema. Virginie Efira is once again above all Victor Lepesant: Absolutely fascinated by Sibyl, an unclassifiable Justine Triet film, a Lynchian obsession, a Trufaldian psychological complexity, a Godardian formal audacity (a confusing and visionary montage) and a troupe of actors (Effira in the lead) formidable Gautier Roos: Good, but despite a lot of beautiful things, Sybil leaves an unfinished taste. The mental puzzle announced is not one: it’s just an accumulation of memories more or less inspired. As like Victoria, sophisticated writing falters over time Ruben Murillo Rosa: Sybil is a very cheap soap opera that has an actress who does not stop trying the whole movie, and that due to the lack of any protagonists who could muster something. I do not think that the montage and the script help to understand the story better. Expendable Laura Enjolvy: The film is well executed, Virginie Efira plays really well. But for me he lacks soul. I did not feel anything, I never went back to the movie. Too bad. Josephine Leroy: Completely caught up in the dramatic whirlwind of Sibyl by Justine Triet, with a just brilliant Virginie Efira a disoriented psychoanalyst. Reminiscent of John Cassavetes’ cinema. Dizzying
  10. SergioBenatti

    Oscar 2020: Previsões

    AÍ EU VI VANTAGEM: Prêmio "Un Certain Regard": "A Vida Invisível de Eurídice Gusmão" !!!!! Pablo Villaça‏Conta verificada @pablovillaca 2 hHá 2 horas Mais BRASIIIIIIILLLLLL GANHOU O GRANDE PRÊMIO DA MOSTRA UN CERTAIN REGARD DO @Festival_Cannes 2019!!! A VIDA INVISIVEL DE EURIDICE GUSMAO, DE KARIM AÏNOUZ!!!!! Já temos nosso concorrente ao Oscar.
  11. SergioBenatti

    Oscar 2020: Previsões

    Mais um candidato. E Israel, mais uma vez, na briga em Filme Internacional. It Must Be Heaven First Reactions: Eric Kohn: It’s always a delight to see Elia Suleiman back in action. The meta charmer IT MUST BE HEAVEN finds him pitching this very movie, and it’s another endearing slapstick statement on the Israeli-Palestinian conflict. Charles Bramesco: Phenomenal stuff here, more Tatiesque wide-shot comedy now brought into the world beyond Palestine (which reminds our man a whole lot of Palestine). The New York bit is hilarious. Crowd very receptive, multiple applause breaks Alisha Rouse: It Must Be Heaven was beautifully charming, moving and the first film of the fest to make me snort laugh. Big achievement Joseph Fahim: Elia Sulieman’s ‘It Must Be Heaven’: really good but not great, and certainly not his best work Victor Blanes Pico: And Suleiman came to conquer us with his biting vision of the world. IT MUST BE HEAVEN or the mirror of who we are through small moments of lucidity in three very different cities and cultures. The gag as means and end. Sparkly. Christian Monggaard: Elia Suleimans It Must Be Heaven – where the director himself is the lead – is a really funny and absurd, Roy Andersson-esque film about human folly and the wonderful and weird world we all inhabit, and at the same time a tribute to Palestine Diego Lerer: Great movie Elia Suleiman, IT MUST BE HEAVEN. Perhaps the festival has saved the best til last Florent Boutet: What a funny and tender film that It Must Be Heaven is. Finishing on this light and intelligent humor of hope and benevolence signs off a marvelous epilogue to a festival that was no less so. Thierry Cheze: Elia Suleiman findsa poetic grace of divine intervention with It Must Be Heaven. Applause during, and in the credits, he has conquered the Lumière. Pavel Sladky: The skeptical Palestinian clown Elia Suleiman returns after 10 years with a melancholic dark comedy about what defines home for us and how to live in the space of empathy and poetry. Beautiful, funny, clever. Javier Zurro: Brilliant closing with ‘It Must Be Heaven’ a comedy (yes, it can be) about the Israeli-Palestinian conflict and a hopeful cry
  12. SergioBenatti

    Oscar 2020: Previsões

    Detonaram. Mektoub, My Love: Intermezzo First Reactions: David Ehrlich: the director of Blue Is the Warmest Color made a 4-hour movie about butts. it’s the same length as Lawrence of Arabia, and literally 60% of the movie is close-ups of butts. i had a mild psychotic break at one point Robbie Collin: I’m a great admirer of Abdellatif Kechiche’s filmography, but thanks to Mektoub, My Love: Infinity War, there are now some big buts. Guy Lodge: Abdellatif Kechiche is a filmmaker I’ve loved, the first MEKTOUB I thought was messy with good stuff going on inside… and now the appalling MEKTOUB, MY LOVE: INTERMEZZO has me doubting my investment on all counts. A crushing, trollish letdown. Fionnuala Halligan: The question lingers: why put the actresses through such extensive voyeurism, for such thin drama? AA Dowd: Almost impressed by the monumental tedium of Abdellatif Kechiche’s 3.5-hour MEKTOUB, MY LOVE: INTERMEZZO. It’s like being locked inside a dance club all night with the most boring twentysomethings alive, not a drop of alcohol in your system Patricia Hetherington: I just walked out of Mektoub My Love: Intermezzo. The most lacivicious leery trash I’ve seen. Eurgh! Talk about objectification and voyeurism. Stephen Miller: I’ve witnessed the worst film in competition by miles, and its name is MEKTOUB. Like Louis CK’s leaked standup, Kechiche takes every valid complaint lobbed at BitWC and quadruples down: contemptible, male gazing garbage. Jason Gorber: The unofficial sequel to BROWN BUNNY hops to Cannes – maliciously repetitive, it’s a demonic film trapped in a Eruotrash dance club. Assembled with as much flair as an assembly cut, it’s a violently repetitive ode to shaking butts and breasts Jamie Graham: And the Palme Bore goes to Mektoub, My Love: Intermezzo, a bump-and-grindingly tedious, 3.5hr odyssey of nibbling strawberries & adjusting bikinis on the beach, then hitting a club to twerk unendingly. Comes to a head with 15 mins of anatomically detailed cunnilingus Jason Solomons: I’m wondering: is Mektoub the worst film any previous Palme d’Or winner has ever returned to Cannes with? Tommaso Tocci: By definition inferior to the glorious CANTO UNO, MEKTOUB, MY LOVE: INTERMEZZO is free to be even more radical. Forces you to fight time, pushes you to confront arousal, dares you to look away through endless repetition. Shameless but monumental
  13. SergioBenatti

    Oscar 2020: Previsões

    The Traitor First Reactions: Deborah Young: From TV to Hollywood, the world has no shortage of mafia dramas, but Marco Bellocchio’s The Traitor (Il traditore) carves out its own niche Charles Bramesco: look, I love contentious court proceedings as much as the next guy, but I’m only human and I have my limits Gregory Ellwood: I thought The Traitor was quite compelling. It’s broad but entertaining in an Italian Mob movie way. Lots of quippy lines. That being said, it has the worst Rio de Janeiro for Miami I have EVER seen. If they want to make the shortlist they gotta fix that. Tim Grierson: a dense, compelling true-life mafia tale that can’t quite transcend some fundamental limitations. Bilge Ebiri: Marco Bellocchio’s THE TRAITOR: Dub this into English, release it as THE GODFATHER – PART IV, make all the money. David Ehrlich: An Honorable but Exasperating Biopic About the First Mob Boss to Inform on the Mafia George Addison: There’s a truly epic quality to Marco Bellocchio’s triumph Il Traditore: every assassination mini-sequence has instant iconic power. A monumental Pierfrancesco Favino breathes volcanic life into his Buscetta in Spanish, Brazilian Portuguese, formal Sicilian, subtitled Sicilian. Francesc Vilallonga: An impeccable chronicle of two decades of Sicilia. Its precision and rigour dazzles. And Pierfrancesco Favino, the favorite for the best actor award. Masterful. Jason Bressand: begins sluggishly, but ends at it’s best, thanks to the grandiose play of its main actor and the meticulous retelling of the lawsuits. A very likely acting prize winner David Bartoli: Great film. Against the Mafia. For the fight of a man. Great performances. Bravo Manu Yanez: All right Il Traditore by the maestro Marco Bellocchio, a chronicle, from the bowels, of an Italy eaten away by its monsters, its culture and its tendency to create myths. More factual (and less) than cathartic Good Morning, Night, but incisive and exciting.
  14. SergioBenatti

    Oscar 2020: Previsões

    Concorrente a Melhor Animação vindo de Cannes I Lost My Body – CRITIC’S WEEK GRAND PRIZE WINNER FIRST REACTIONS: Sam Clements: Wow. Jérémy Clapin’s I Lost My Body was something else. The 81 minute runtime is chock-full of innovative animation techniques. Dan Levy’s original score gave me chills (with a little Interstellar vibe!) Fabian Lemercier: Animation sends sparks flying on the Croisette with the feature debut from French director Jérémy Clapin, I LOST MY BODY, a moving, inventive, and prodigious gem of storytelling Mina Takla: Jérémy Clapin’s film is a unique, inventive if slightly undercooked, animated gem Jordan Mintzer: A highly original and rather touching account of loss, both physical and emotional, this is the kind of mature animation flick that could find traction beyond the fest circuit. Alex Billington: Oh wow. An ambitious, beautiful animated film that is much more than it looks. I adore this one, please seek it out. The score by Dan Levy is one of my favorites of Cannes 2019. It’s a bit creepy but very sweet, and moved me with it’s tragic dual-narrative story.
  15. SergioBenatti

    O Que Você Anda Vendo e Comentando?

    Campeã de remakes, Julianne Moore protagoniza essa refilmagem de "Gloria", aqui com sobrenome anglo-saxão, dirigida pelo mesmo diretor e roteirista, Sebastian Lelio. O filme anterior, de 2013, ganhou inúmeros prêmios, entre eles o Urso de Prata para a atriz chilena Paulina Garcia, criminosamente não indicada ao Oscar. Os dois filmes são praticamente a mesma coisa. Cena por cena. Quem gostou daquele gostará deste. Só senti falta da nossa Bossa Nova, que lá tinha, e aqui não. Mas é coisa pessoal. O roteiro continua certinho, excelente, bem como as atuações. O problema é que...Julianne Moore é bonita demais. A Paulina Garcia, uma atriz de cara "normal", crível, proporcionava um senso de ridículo e também certa pena aos nossos olhos. Que homem na face da Terra dispensaria Julianne Moore? Indicação ao Globo de Ouro de Comédia em Atriz parece certa.
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