Members saulomeri Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 A coisa não vai? Mas a moça não terminou no Oscar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members SergioB. Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 Terminou de mãos abanando. É só a minha impressão, Saulo. Você acha que ela ganha o Oscar de Spencer, Mulligan, Redgrave, Chastain? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tiago Ribeiro Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 Mas a Hailee Steinfeld nunca foi preferida ao prêmio. A vendecedora Melissa Leo já era esperada desde cedo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Cremildo Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members D4rk-Schn31d3r Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 f*** a capa do entertainment weekly desse mês . . . wow!! hugo calando a boca de muitos predictors q não apostavam nele no inicio. deve ser f***sso mesmo ah nãããããããooooooooo, clooney não!! (como se não fosse o esperado ) tiiildaaa?? votaram na inglesa errada!! 50/50 roteiro original?! melhor q o the artist, midnight in paris e young adult?!?! bahhh, duvido q rango seja melhor q tintin wow!! j. edgar no top-10??? fumaram o cigarrinho do capeta nessa ai ou são os criticos q estão fumando? the ides of march?? é, gostam do clooney mesmo, não tem jeito tinker, tailor, soldier, spy e carnage fora!! moneyball, midnight in paris, the help, young adult e a dangerous method tb fora! extremely loud and incredibly close "inelegível" BOOOOOOOM ver tropa 2 ali. aumenta a visibilidade GO elit squad 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members SergioB. Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 Que isso, gente, a menina ganhou uns bons prêmios de crítica. Não discuto se maiores, ou menores, mas ganhou. O fato é que, pensando em Oscar, até a Mãe Diná deve ser um parâmetro melhor para Atriz Coadjuvante do que o NBR. Olhem só as últimas vencedoras: 2010: J. Weaver 2009: Anna Kendrick 2008: Penelope Cruz (Acertou) 2007: Amy Ryan 2006: O'Hara 2005: Li 2004: Laura Linney 2003: Patricia Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Renan Maia Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 Minha gente, os indicados ao Satellite saem ou não saem hoje? Eu estou o dia inteiro aguardando eles mandarem o release, como fizeram no ano passado, mas nada até agora. E o site deles não informa nada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tiago Ribeiro Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 Ah sim, Sergio, a Hailee Steinfeld foi muito bem nos prêmios da crítica, creio que ela até ganhou mais prêmios que a Melissa Leo. Entendi o que você quis dizer. Mas a Melissa sempre foi preferida ao Oscar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckin Posted December 1, 2011 Report Share Posted December 1, 2011 O NBR meio que matou a Elizabeth Olsen. Já é o terceiro prêmio de revelação que ela perde pra Felicity Jones, e agora pra Rooney Mara em conjunto. Tá difícil a coisa pra guria... J. Edgar no top 10 era dado. Qualquer coisa que o Clintão faça esses caras idolatram . Bom ver Tree of Life no top 10. Não tem chance nenhuma de ganhar no oscar, mas isso aumenta as possibilidades de ao menos conseguir uma indicação, e eu curtiria ver o filme sendo reconhecido nesse sentido ao menos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Ronny Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 O crítico Armond White, em feroz artigo, afirma que as vitórias de The Artist e Hugo no NYFCC e no NBR, respectivamente, comprovam o estado calamitoso em que a crítica de cinema se encontra no momento. Para ele, ambos os filmes se revestem de uma aura revisionista para encobrir sua natureza comercial e cinematograficamente insípida. "Hugo representa um Scorsese sem inspiração e ávido pela aprovação popular, o mesmo que O Artista, um filme "fake" que banaliza os filmes mudos". The Disillusionists: The Artist Dumbs Down Movie Love By Armond White The Artist is a dismissible movie' date=' even though it was just voted Best Picture and Best Director from the New York Film Critics Circle—a calamity that proves the sorry state of contemporary film criticism. When film critics mistake pyrite for gold, it is an undeniable catastrophe, one that is ushering in the end of cinephilia. Look at the similarly idiotic way critics have fallen for Hugo, as if Scorsese spending $150 million to gratify his own filmmaking hubris was equal to his professed interest in promoting film preservation. Hugo preserves hackneyed, self-righteous filmmaking, same as director Michel Hazanavicius in The Artist turns the levity and sentiment of silent movie comedy into tongue-in-cheek facetiousness. Hazanavicius’ Hollywood backlot story of movie star Jean Valentin (Jean Dujardin) facing both the onset of sound and the rise of a new starlet Peppy Miller (Bérénice Bejo) copies Singin’ in the Rain. It’s film buff folly for audiences who don’t recognize the rip-off and lack of wit. The Artist is not an innocuous paen to silent movies, but a tribute to insipid commercial filmmaking—and that includes trash like Hugo. The Artist (an unworthy title) complements Scorsese’s craven hunger for mass approval. Scorsese, a former poet of the streets, renounces the spiritual and political dedication that Pasolini maintained throughout his career, which is just as well for media folk who would as soon applaud Scorsese for capitulating to the corruption of commercial cinema. Instead of going deep and exploring how human nature and social politics clash, Scorsese in Hugo stays superficial, ignoring what it really is that makes movies worthwhile. That same deception makes The Artist insufferable. Toothsome Dujardin overdoes and trivializes movie star confidence. He turns “irresistible charm” into strident buffoonery, imitating Gene Kelly’s jocular hoofing and grinning zeal and Douglas Fairbanks’ moustache (which were already parodied by Kelly in Minnelli’s 1947 The Pirate). Dujardin and Hazanavicius banalize the silent movie concentration on faces where lighting and focus revealed the soul beneath the surface. Hazanavicius’ superficial imitation of silent movie style totally misrepresents the trenchancy that helped Charlie Chaplin charm the world. Chaplin believed in emotional sincerity but The Artist, typical of millennial culture, disrespects emotion and settles for being tongue-in-cheek. Hazanavicius fakes sincerity by being “adorable”—a horrible method for entertainment that offers facetious pleasure. Problem is, Hazanavicius is not a satirist, he panders. Last year, Sylvain Chomet’s cartoon The Illusionist (a meticulous tribute to Jacques Tati) replicated silent style better and more precisely. Hazanavicius adds sound to The Artist for cheap effects yet these gimmicks deliberately—faithlessly—break the movie’s silent spell. It never captures the sensuous depth of great silent film. Aggressively unsubtle, its over-emphatic music score keeps elbowing audiences to be pleased, rather than moved. The film’s deliberate, winking anachronisms are annoyingly inaccurate and insufficient—even Jean and Peppy’s peppy dancing, though energetic, is a third-rate imitation of American movie musical verve. The cross-cultural influence of French and U.S. cinema used to be dynamic and inquiring as the French New Wave once proved from Shoot the Piano Player to Andre Techine’s French Provincial and Jean-Pierre Jeunet’s Micmacs. But The Artist is not about art, or life. It’s too damn “cute.” One dopey reviewer claimed The Artist “romances its audience into watching in a new way by asking us to watch in an old way”—clear proof the reviewer lacks the slightest understanding of how silent movies worked. A misunderstanding and corruption of film history and aesthetic standards is now afoot in movie culture, clearing the path for the art form’s irrelevance. (That’s also the unintended effect of the stultifying Hugo.) This attitude is typified by the New York Times review that disingenuously endorses The Artist, recommending it for “viewers entirely innocent of film history—even the young, blockbuster-fed movie fans who find themselves dragged to and then transported by this minor marvel.” This isn’t a movie for innocence but ignorance. The Artist and Hugo hold cinema back; both celebrate the movies’ obsolescence. [/quote'] Ronny2011-12-01 20:18:51 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members guidon Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 NATIONAL BOARD OF REVIEW Best film: HUGOBest Director: Martin Scorsese' date=' Hugo Best Actor: George Clooney, The Descendants Best Actress: Tilda Swinton, We Need to Talk About Kevin Best Supporting Actor: Christopher Plummer, Beginners Best Supporting Actress: Shailene Woodley, The Descendants Best Original Screenplay: Will Reiser, 50/50 Best Adapted Screenplay: Alexander Payne and Nat Faxon & Jim Rash Best Animated Feature: Rango Breakthrough Performance: Felicity Jones, Like Crazy Breakthrough Performance: Rooney Mara, The Girl with the Dragon Tattoo Debut Director: J.C. Chandor, Margin Call Best Ensemble: The Help Spotlight Award: Michael Fassbender (A Dangerous Method, Jane Eyre, Shame, X-Men: First Class) NBR Freedom of Expression: Crime After Crime NBR Freedom of Expression: Pariah Best Foreign Language Film: A Separation Best Documentary: Paradise Lost 3: Purgatory Special Achievement in Filmmaking: The Harry Potter Franchise - A Distinguished Translation from Book to Film Top Films(in alphabetical order) The Artist The Descendants Drive The Girl with the Dragon Tattoo Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 The Ides of March J. Edgar Tree of Life War Horse Top 5 Foreign Language Films (In Alphabetical Order) 13 Assassins Elite Squad: The Enemy Within Footnote Le Havre Point Blank Top 5 Documentaries (In Alphabetical Order) Born to be Wild Buck George Harrison: Living in the Material World Project Nim Senna Top 10 Independent Films (In Alphabetical Order) 50/50 Another Earth Beginners A Better Life Cedar Rapids Margin Call Shame Take Shelter We Need To Talk About Kevin Win Win [/quote'] FUCK!!!! Tropa 2,Tropa 2,Tropa 2,Tropa 2,Tropa 2,Tropa 2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Cremildo Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 Minha gente' date=' os indicados ao Satellite saem ou não saem hoje? E o site deles não informa nada.[/quote'] Vai sair hoje, de acordo com o site... Cremildo2011-12-01 20:39:34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members guidon Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 Cotada para receber seu terceiro Oscar, Meryl Streep diz que "infelizmente" o prêmio ainda importa Meryl Streep posa com cartaz de "A Dama de Ferro" (14/11/2011) Filme sobre Margaret Thatcher causa polêmica na Inglaterra LONDRES (Reuters) - Ela já foi indicada ao Oscar 16 vezes, um recorde, e ganhou duas. Mesmo assim, Meryl Streep diz que ainda cobiça a estatueta dourada. Faz mais de três décadas que a atriz, de 62 anos, concorreu pela primeira vez, disputando o Oscar de coadjuvante por "O Franco Atirador." No ano seguinte, ganharia nessa categoria por "Kramer vs. Kramer", e em 1982 levaria o prêmio de melhor atriz por "A Escolha de Sofia." Desde então, ela já voltou em 12 ocasiões, e sempre saiu de mãos vazias. Agora, volta a ser apontada como favorita, como a protagonista de "A Dama de Ferro", interpretando a ex-primeira-ministra britânica Margaret Thatcher. Nesta quinta-feira, questionada numa entrevista à rádio BBC sobre se ainda se importa com o Oscar, ela respondeu: "Infelizmente, ele ainda importa. Ele é excitante demais, é mesmo. Lembro da primeira vez que eu fui, e (Laurence) Olivier estava lá, e eu estava ao lado de Gregory Peck, e Bette Davis estava atrás de mim. Ou seja, faz muitos anos que vou nesse negócio, mas ele ainda é o que há." Ela descreveu "A Dama de Ferro" - no qual interpreta Thatcher no auge do seu poder e depois como uma anciã desmemoriada - como um '(Rei) Lear' para meninas." "Diz respeito ao fim de jogo e a como o poder diminui, como abrimos mão das coisas, e essa é a parte que realmente me interessa." (Reportagem de Mike Collett-White) http://cinema.uol.com.br/ultnot/reuters/2011/12/01/cotada-para-receber-seu-terceiro-oscar-meryl-streep-diz-que-infelizmente-o-premio-ainda-importa.jhtm Alguém tem dúvidas agora de que ela quer muito esse Oscar? Não é uma crítica, quem não quer o Oscar? Mas a questão que várias pessoas levantam e muita gente joga pedra, dizendo que ela tá cagando e tal. Ela é maravilhosa, das maiores atrizes da História (sem essa pobreza de TOP 5 ou TOP 10) e merece seu terceiro e sonhado Oscar. Mas ano que vem não, esse é da Close. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Sync Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 Estranho o UOL não noticiar essa ESPETACULAR indicação do Tropa de Elite 2! Se fosse esnobado era capaz de noticiar! Só gostam de coisa ruim pro Brasil! HUUUGO! Adorei. Assim como Scorsese!! Muito surpreendente que a minha aposta/torcida por Scorsese tenha gerado resultados. Ressalvas a serem feitas ao NBR: eles AMAM Clint e Clooney. Logo, sua indicação e sua premiação são normalíssimas, apesar que acho q forçaram a barra pro J. Edgar. Viram que até Ides of March ressugiu das cinzas, dirigido por Clooney, para ser indicado ao NBR. Sentiram a ausência de The Help? Tinker talyor? Meia noite em paris? Mas o que tiramos dessa lista? War Horse e Dragon Tatoo estão na briga!!!! E se levarmos em consideração que nos últimos anos o vencedor de melhor filme sempre esteve entre os 10 do NBR e tirando J. Edgar, Ides, Harry potter e Drive que não tem chances, nos resumimos a: The Artist The Descendants The Girl with the Dragon Tattoo Tree of Life War Horse Hugo Um desses acima vencerá o Oscar? A tradição do NBR diz que sim... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Cremildo Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 Ressalvas a serem feitas ao NBR: eles AMAM Clint e Clooney. Logo' date=' sua indicação e sua premiação são normalíssimas,[/quote'] A última vez que um filme dele não foi indicado foi em 2002, Dívida de Sangue! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members SergioB. Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 Sync, quase ausência... Best Ensemble: The Help Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Ronny Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 Satellite Award Best Picture:The ArtistThe DescendantsDriveThe HelpHugoMidnight in ParisMoneyballShameTinker, Tailor, Soldier, SpyWar HorseBest Actor:George Clooney, The DescendantsLeonardo diCaprio, J. EdgarMichael Fassbender, ShameBrendan Gleeson, The GuardRyan Gosling, DriveTom Hardy, WarriorWoody Harrelson, RampartGary Oldman, Tinker, Tailor, Soldier, SpyBrad Pitt, MoneyballMichael Shannon, Take ShelterBest Actress:Olivia Colman, TyrannosaurGlenn Close, Albert NobbsViola Davis, The HelpVera Farmiga, Higher GroundElizabeth Olsen, Martha Marcy May MarleneMeryl Streep, The Iron LadyCharlize Theron, Young AdultEmily Watson, Oranges and SunshineMichelle Williams, My Week With MarilynMichelle Yeoh, The LadyBest Supporting Actor:Kenneth Branagh, My Week With MarilynAlbert Brooks, DriveColin Farrell, Horrible BossesJonah Hill, MoneyballViggo Mortensen, A Dangerous MethodNick Nolte, WarriorChristopher Plummer, BeginnersAndy Serkis, Rise of the Planet of the ApesChristoph Waltz, CarnageHugo Weaving, Oranges and SunshineBest Supporting Actress:Jessica Chastain, The Tree of LifeElle Fanning, Super 8Lisa Feret, Mozart's SisterJudy Greer, The DescendantsRachel McAdams, Midnight in ParisJanet McTeer, Albert NobbsCarey Mulligan, ShameVanessa Redgrave, CoriolanusOctavia Spencer, The HelpKate Winslet, CarnageBest Director:Tomas Alfredson, Tinker, Tailor, Soldier, SpyWoody Allen, Midnight in ParisMichel Hazanavicius, The ArtistJohn Michael McDonagh, The GuardSteve McQueen, ShameAlexander Payne, The DescendantsNicolas Winding Refn, DriveMartin Scorsese, HugoSteven Spielberg, War HorseTate Taylor, The HelpBest Foreign Film:FaustThe Kid With The BikeLas AcadiasLe HavreMiss BalaMozart's SisterMysteries of LisbonA Separation13 AssassinsThe Turin HorseBest Animated or Mixed Media Film:The Adventures of TintinKung Fu Panda 2The MuppetsPuss In BootsRangoRioBest Documentary:American: The Bill Hicks StoryCave of Forgotten DreamsThe InterruptersMy PerestroikaOne Lucky ElephantPinaProject NimTabloidSennaUnder FIre: Journalists in CombatBest Original Screenplay:Paddy Considine, TyrannosaurRene Feret, Mozart's SisterMichel Hazanavicius, The ArtistTerrence Malick, The Tree of LifeJohn Michael McDonagh, The GuardSteve McQueen & Abi Morgan, ShameBest Adapted Screenplay:Steven Moffat and Joe Cornish & Edgar Wright, The Adventures of TintinGlenn Close and John Banville, Albert NobbsAlexander Payne and Nat Faxon & Jim Rash, The DescendantsTate Taylor, The HelpSteve Zaillian and Aaron Sorkin, MoneyballLee Hall and Richard Curtis, War HorseBest Original Score:Soul SurferHarry Potter and the Deathly Hallows, Part 2Super 8DriveWater For ElephantsWar HorseBest Original Song:"Bridge of Light" (Happy Feet 2)"Gathering Stories" (We Bought a Zoo)"Hello Hello" (Gnomeo and Juliet)"Lay Your Head Down" (Albert Nobbs)"Life is a Happy Song" (The Muppets)"Man or Muppet" (The Muppets)Best Cinematography:FaustWar HorseThe Tree of LifeHugoThe ArtistDriveBest Visual Effects:Harry Potter and the Deathly Hallows, Part 2HugoRise of the Planet of the ApesSuper 8Transformers: Dark of the MoonWar HorseBest Film Editing:The GuardWar HorseDriveThe DescendantsShameWarriorBest Sound:DriveHarry Potter and the Deathly Hallows, Part 2Super 8The Tree of LifeTransformers: Dark of the MoonWar HorseBest Art Direction:AnonymousThe ArtistFaustHugoMysteries of LisbonWater For ElephantsBest Costume Design:Mysteries of LisbonThe ArtistAnonymousFaustJane EyreWater For ElephantsMary Pickford AwardFor Outstanding Artistic Contribution To The Entertainment IndustryMitzi GaynorNikola Tesla AwardIn Recognition Of Visionary Achievement In Filmmaking TechnologyDouglas TrumbullAuteur AwardPeter BogdanovichHumanitarian AwardTim Hetherington (1970-2011)Best Ensemble, Motion PictureThe Help Dreamworks/TouchstoneBest First FeaturePaddy Considine, Tyrannosaur Strand Releasing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Ronny Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 1. A Arvore da Vida esnobado em Filme, Diretor e Ator Coadj é piada. 2. Shailenne Woodley esnobada e Judy Greer indicada. Hmmm... 3. Glenn Close com tripla indicacao. 4. Tinker Tailor Soldier Spy aparecendo bonito, finalmente. Mas fora de Fotografia e Trilha Sonora? Ai ai... 5. Que Olsen, Winslet e Waltz aqui seja sinal de longevidade na corrida. 6. Mesmo com 6 indicados, Woody Allen de fora em roteiro? Enfim, o premio é menor mas tem sua tradicao em antecipar a grande maioria dos indicados ao Oscar de atuacao. Nao é raro eles apontarem os exatos 20 finalistas do careca. Rooney Mara, Max Von Sydow, Jean Dujardin (pra mim o grande esnobado), Tilda Swinton e Sandra Bullock rezam para que não. Ronny2011-12-01 23:44:37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Beale Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 Albert Nobbs indicado em roteiro mesmo com a concorrência pesada? Ainda há esperanças! Será que Drive ainda tem fôlego? Shame e Tinker, Tailor, Soldier, Spy surgindo aí também. Só falta Carnage e A Dangerous Method sair em alguma coisa. Scorsese fortíssimo na temporada... E Dujardin de fora numa lista de 10! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members leomaran Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 O crítico Armond White' date=' em feroz artigo, afirma que as vitórias de The Artist e Hugo no NYFCC e no NBR, respectivamente, comprovam o estado calamitoso em que a crítica de cinema se encontra no momento. Para ele, ambos os filmes se revestem de uma aura revisionista para encobrir sua natureza comercial e cinematograficamente insípida. "Hugo representa um Scorsese sem inspiração e ávido pela aprovação popular, o mesmo que O Artista, um filme "fake" que banaliza os filmes mudos". [/quote'] Interessante, principalmente por ter vindo do cara que votou em Aaron Eckhart para melhor ator por Battle Los Angeles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members leomaran Posted December 1, 2011 Members Report Share Posted December 1, 2011 Esse Beginners é aquele do trailer com o Plummer sozinho no palco do teatro? Como chama esse filme? Estou realmente curioso quanto a ele. O trailer era delicioso. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members leomaran Posted December 2, 2011 Members Report Share Posted December 2, 2011 O Ebert assistiu Tropa de Elite 2 e deu 3/4, o que, ultimamente, pra ele, é quase uma nota ruim. http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111130/REVIEWS/111139993 Interessante ver que, de uma forma ou de outra, o filme está ganhando alguma visibilidade lá fora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Sync Posted December 2, 2011 Members Report Share Posted December 2, 2011 Achei essa lista do Satelite muito mais sóbria que o NBR. Notem que apenas The Artist, The Descendants, Drive, Hugo e War Horse estiveram nas 2 listas. War Horse vem fortíssimo! Não contei, mas deve estar liderando as indicações ao Satelite, mesmo não tendo ninguém no elenco indicado. UP Hugo, o grande vencedor do dia. War Horse, The Artist e The Descendants, sem dúvida, se colocando fortes na disputa. Drive me surpreendeu e apareceu bem, principalmente no Satelite. Andy Serkins, que foi indicado pelo Satelite. Carnage lembrado levemente pelo Satelite. The Help se consagrado como o vencedor de "Melhor Elenco" do ano. DOWN Meia noite em Paris, Tinker Taylor e Moneyball de fora do NBR. Dujardin solenemente ignorado pelo Satelite. Bridemaids ignorado no Satelite. Shaileen, do The Descendants, ignorada pelo Satelite. Sync2011-12-02 00:32:20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Ronny Posted December 2, 2011 Members Report Share Posted December 2, 2011 DRAGON TATTOO nao foi visto pelo Satellite, nem EXTREMELY LOUD. E o Satellite nao é relevante o bastante pra determinar nada na corrida. Sao bons em antecipar muitos dos indicados nas categorias de atuacao e so. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Yokobama Posted December 2, 2011 Members Report Share Posted December 2, 2011 Para mim a grande surpresa da lista do Satélite foi a Winslet ter entrado e a Foster não. Não vi Carnage, mas até então o buzz sobre Foster era bem maior. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts