Jump to content
Forum Cinema em Cena

Oscar 2012: Previsões


Oberon
 Share

Recommended Posts

  • Replies 4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Members

f*** a capa do entertainment weekly desse mês 1606

.

.

.

 

wow!! hugo calando a boca de muitos predictors q não apostavam nele no inicio. deve ser f***sso mesmo

 

ah nãããããããooooooooo, clooney não!! (como se não fosse o esperado 06)

 

tiiildaaa?? votaram na inglesa errada!! wacko

 

50/50 roteiro original?! melhor q o the artist, midnight in paris e young adult?!?! 09

 

bahhh, duvido q rango seja melhor q tintin

 

wow!! j. edgar no top-10??? fumaram o cigarrinho do capeta nessa ai ou são os criticos q estão fumando? 06

 

the ides of march?? é, gostam do clooney mesmo, não tem jeito 06

 

tinker, tailor, soldier, spy e carnage fora!! smiley19

 

moneyball, midnight in paris, the help, young adult e a dangerous method tb fora!

 

extremely loud and incredibly close "inelegível"

 

BOOOOOOOM ver tropa 2 ali. aumenta a visibilidade

 

GO elit squad 2 16

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Que isso, gente, a menina ganhou uns bons prêmios de crítica. Não discuto se maiores, ou menores, mas ganhou.

 

 

 

O fato é que, pensando em Oscar, até a Mãe Diná deve ser um parâmetro melhor para Atriz Coadjuvante do que o NBR. Olhem só as últimas vencedoras:

 

 

 

2010: J. Weaver

 

2009: Anna Kendrick

 

2008: Penelope Cruz (Acertou)

 

2007: Amy Ryan

 

2006: O'Hara

 

2005: Li

 

2004: Laura Linney

 

2003: Patricia Clarkson

Link to comment
Share on other sites

O NBR meio que matou a Elizabeth Olsen. Já é o terceiro prêmio de revelação que ela perde pra Felicity Jones, e agora pra Rooney Mara em conjunto. Tá difícil a coisa pra guria...

 

J. Edgar no top 10 era dado. Qualquer coisa que o Clintão faça esses caras idolatram 06.

 

Bom ver Tree of Life no top 10. Não tem chance nenhuma de ganhar no oscar, mas isso aumenta as possibilidades de ao menos conseguir uma indicação, e eu curtiria ver o filme sendo reconhecido nesse sentido ao menos.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

O crítico Armond White, em feroz artigo, afirma que as vitórias de The Artist e Hugo no NYFCC e no NBR, respectivamente, comprovam o estado calamitoso em que a crítica de cinema se encontra no momento.

Para ele, ambos os filmes se revestem de uma aura revisionista para encobrir sua natureza comercial e cinematograficamente insípida.

 

"Hugo representa um Scorsese sem inspiração e ávido pela aprovação popular, o mesmo que O Artista, um filme "fake" que banaliza os filmes mudos".

 

 

The Disillusionists: The Artist Dumbs Down Movie Love

By Armond White

The Artist is a dismissible movie' date=' even though it was just voted Best Picture and Best Director from the New York Film Critics Circle—a calamity that proves the sorry state of contemporary film criticism. When film critics mistake pyrite for gold, it is an undeniable catastrophe, one that is ushering in the end of cinephilia.

3L5l9yfM.part_-300x200.png

Look at the similarly idiotic way critics have fallen for Hugo, as if Scorsese spending $150 million to gratify his own filmmaking hubris was equal to his professed interest in promoting film preservation. Hugo preserves hackneyed, self-righteous filmmaking, same as director Michel Hazanavicius in The Artist turns the levity and sentiment of silent movie comedy into tongue-in-cheek facetiousness. Hazanavicius’ Hollywood backlot story of movie star Jean Valentin (Jean Dujardin) facing both the onset of sound and the rise of a new starlet Peppy Miller (Bérénice Bejo) copies Singin’ in the Rain. It’s film buff folly for audiences who don’t recognize the rip-off and lack of wit.

The Artist is not an innocuous paen to silent movies, but a tribute to insipid commercial filmmaking—and that includes trash like Hugo. The Artist (an unworthy title) complements Scorsese’s craven hunger for mass approval. Scorsese, a former poet of the streets, renounces the spiritual and political dedication that Pasolini maintained throughout his career, which is just as well for media folk who would as soon applaud Scorsese for capitulating to the corruption of commercial cinema. Instead of going deep and exploring how human nature and social politics clash, Scorsese in Hugo stays superficial, ignoring what it really is that makes movies worthwhile. That same deception makes The Artist insufferable.

Toothsome Dujardin overdoes and trivializes movie star confidence. He turns “irresistible charm” into strident buffoonery, imitating Gene Kelly’s jocular hoofing and grinning zeal and Douglas Fairbanks’ moustache (which were already parodied by Kelly in Minnelli’s 1947 The Pirate). Dujardin and Hazanavicius banalize the silent movie concentration on faces where lighting and focus revealed the soul beneath the surface. Hazanavicius’ superficial imitation of silent movie style totally misrepresents the trenchancy that helped Charlie Chaplin charm the world. Chaplin believed in emotional sincerity but The Artist, typical of millennial culture, disrespects emotion and settles for being tongue-in-cheek.

Hazanavicius fakes sincerity by being “adorable”—a horrible method for entertainment that offers facetious pleasure. Problem is, Hazanavicius is not a satirist, he panders. Last year, Sylvain Chomet’s cartoon The Illusionist (a meticulous tribute to Jacques Tati) replicated silent style better and more precisely. Hazanavicius adds sound to The Artist for cheap effects yet these gimmicks deliberately—faithlessly—break the movie’s silent spell. It never captures the sensuous depth of great silent film. Aggressively unsubtle, its over-emphatic music score keeps elbowing audiences to be pleased, rather than moved. The film’s deliberate, winking anachronisms are annoyingly inaccurate and insufficient—even Jean and Peppy’s peppy dancing, though energetic, is a third-rate imitation of American movie musical verve. The cross-cultural influence of French and U.S. cinema used to be dynamic and inquiring as the French New Wave once proved from Shoot the Piano Player to Andre Techine’s French Provincial and Jean-Pierre Jeunet’s Micmacs. But The Artist is not about art, or life. It’s too damn “cute.”

One dopey reviewer claimed The Artist “romances its audience into watching in a new way by asking us to watch in an old way”—clear proof the reviewer lacks the slightest understanding of how silent movies worked. A misunderstanding and corruption of film history and aesthetic standards is now afoot in movie culture, clearing the path for the art form’s irrelevance. (That’s also the unintended effect of the stultifying Hugo.) This attitude is typified by the New York Times review that disingenuously endorses The Artist, recommending it for “viewers entirely innocent of film history—even the young, blockbuster-fed movie fans who find themselves dragged to and then transported by this minor marvel.” This isn’t a movie for innocence but ignorance. The Artist and Hugo hold cinema back; both celebrate the movies’ obsolescence. [/quote']

Ronny2011-12-01 20:18:51
Link to comment
Share on other sites

  • Members

 

NATIONAL BOARD OF REVIEW

 

Best film: HUGO

Best Director: Martin Scorsese' date=' Hugo

Best Actor: George Clooney, The Descendants

Best Actress: Tilda Swinton, We Need to Talk About Kevin

Best Supporting Actor: Christopher Plummer, Beginners

Best Supporting Actress: Shailene Woodley, The Descendants

Best Original Screenplay: Will Reiser, 50/50

Best Adapted Screenplay: Alexander Payne and Nat Faxon & Jim Rash

Best Animated Feature: Rango

Breakthrough Performance: Felicity Jones, Like Crazy

Breakthrough Performance: Rooney Mara, The Girl with the Dragon Tattoo

Debut Director: J.C. Chandor, Margin Call

Best Ensemble: The Help

Spotlight Award: Michael Fassbender (A Dangerous Method, Jane Eyre, Shame, X-Men: First Class)

NBR Freedom of Expression: Crime After Crime

NBR Freedom of Expression: Pariah

Best Foreign Language Film: A Separation

Best Documentary: Paradise Lost 3: Purgatory

Special Achievement in Filmmaking: The Harry Potter Franchise - A Distinguished Translation from Book

to Film

 

Top Films

(in alphabetical order)

 

The Artist

The Descendants

Drive

The Girl with the Dragon Tattoo

Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2

The Ides of March

J. Edgar

Tree of Life

War Horse

 

Top 5 Foreign Language Films

(In Alphabetical Order)

 

13 Assassins

Elite Squad: The Enemy Within

Footnote

Le Havre

Point Blank

 

Top 5 Documentaries

(In Alphabetical Order)

 

Born to be Wild

Buck

George Harrison: Living in the Material World

Project Nim

Senna

 

Top 10 Independent Films

(In Alphabetical Order)

 

50/50

Another Earth

Beginners

A Better Life

Cedar Rapids

Margin Call

Shame

Take Shelter

We Need To Talk About Kevin

Win Win

[/quote']

 

 

FUCK!!!!16

 

Tropa 2,Tropa 2,Tropa 2,Tropa 2,Tropa 2,Tropa 2.10

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cotada para receber seu terceiro Oscar, Meryl Streep diz que "infelizmente" o prêmio ainda importa

 

 

reuters.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  

    Meryl%20Streep%20posa%20com%20cartaz%20de%20A%20Dama%20de%20Ferro%20%2814/11/2011%29

    Meryl Streep posa com cartaz de "A Dama de Ferro" (14/11/2011)

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LONDRES (Reuters) - Ela já foi indicada ao Oscar 16 vezes, um recorde, e

ganhou duas. Mesmo assim, Meryl Streep diz que ainda cobiça a estatueta

dourada.

 

Faz mais de três décadas que a atriz, de 62 anos, concorreu pela

primeira vez, disputando o Oscar de coadjuvante por "O Franco Atirador."

No ano seguinte, ganharia nessa categoria por "Kramer vs. Kramer", e em

1982 levaria o prêmio de melhor atriz por "A Escolha de Sofia."

 

  •  

 

Desde então, ela já voltou em 12 ocasiões, e sempre saiu de mãos

vazias. Agora, volta a ser apontada como favorita, como a protagonista

de "A Dama de Ferro", interpretando a ex-primeira-ministra britânica

Margaret Thatcher.

 

Nesta quinta-feira, questionada numa entrevista à rádio BBC sobre se

ainda se importa com o Oscar, ela respondeu: "Infelizmente, ele ainda

importa. Ele é excitante demais, é mesmo. Lembro da primeira vez que eu

fui, e (Laurence) Olivier estava lá, e eu estava ao lado de Gregory

Peck, e Bette Davis estava atrás de mim. Ou seja, faz muitos anos que

vou nesse negócio, mas ele ainda é o que há."

 

Ela descreveu "A Dama de Ferro" - no qual interpreta Thatcher no auge

do seu poder e depois como uma anciã desmemoriada - como um '(Rei) Lear'

para meninas." "Diz respeito ao fim de jogo e a como o poder diminui,

como abrimos mão das coisas, e essa é a parte que realmente me

interessa."

 

(Reportagem de Mike Collett-White)

http://cinema.uol.com.br/ultnot/reuters/2011/12/01/cotada-para-receber-seu-terceiro-oscar-meryl-streep-diz-que-infelizmente-o-premio-ainda-importa.jhtm

 

 

Alguém tem dúvidas agora de que ela quer muito esse Oscar? 

 

 

 

Não é uma crítica, quem não quer o Oscar?  Mas a questão que várias pessoas levantam e muita gente joga pedra, dizendo que ela tá cagando e tal.  Ela é maravilhosa, das maiores atrizes da História (sem essa pobreza de TOP 5 ou TOP 10) e merece seu terceiro e sonhado Oscar.  Mas ano que vem não, esse é da Close.06

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Estranho o UOL não noticiar essa ESPETACULAR indicação do Tropa de Elite 2! Se fosse esnobado era capaz de noticiar! Só gostam de coisa ruim pro Brasil!

 

 

 

HUUUGO! Adorei. Assim como Scorsese!! Muito surpreendente que a minha aposta/torcida por Scorsese tenha gerado resultados.

 

 

 

Ressalvas a serem feitas ao NBR: eles AMAM Clint e Clooney. Logo, sua indicação e sua premiação são normalíssimas, apesar que acho q forçaram a barra pro J. Edgar. Viram que até Ides of March ressugiu das cinzas, dirigido por Clooney, para ser indicado ao NBR.

 

 

 

Sentiram a ausência de The Help? Tinker talyor? Meia noite em paris?

 

 

 

Mas o que tiramos dessa lista?

 

 

 

War Horse e Dragon Tatoo estão na briga!!!!

 

 

 

E se levarmos em consideração que nos últimos anos o vencedor de melhor filme sempre esteve entre os 10 do NBR e tirando J. Edgar, Ides, Harry potter e Drive que não tem chances, nos resumimos a:

 

 

 

The Artist

 

The Descendants

 

The Girl with the Dragon Tattoo

 

Tree of Life

 

War Horse

 

Hugo

 

 

 

Um desses acima vencerá o Oscar? A tradição do NBR diz que sim...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Satellite Award

satellite_award_statuette.jpg

 

 

Best Picture:
The Artist
The Descendants
Drive
The Help
Hugo
Midnight in Paris
Moneyball
Shame
Tinker, Tailor, Soldier, Spy
War Horse

Best Actor:
George Clooney, The Descendants
Leonardo diCaprio, J. Edgar
Michael Fassbender, Shame
Brendan Gleeson, The Guard
Ryan Gosling, Drive
Tom Hardy, Warrior
Woody Harrelson, Rampart
Gary Oldman, Tinker, Tailor, Soldier, Spy
Brad Pitt, Moneyball
Michael Shannon, Take Shelter

Best Actress:
Olivia Colman, Tyrannosaur
Glenn Close, Albert Nobbs
Viola Davis, The Help
Vera Farmiga, Higher Ground
Elizabeth Olsen, Martha Marcy May Marlene
Meryl Streep, The Iron Lady
Charlize Theron, Young Adult
Emily Watson, Oranges and Sunshine
Michelle Williams, My Week With Marilyn
Michelle Yeoh, The Lady

Best Supporting Actor:
Kenneth Branagh, My Week With Marilyn
Albert Brooks, Drive
Colin Farrell, Horrible Bosses
Jonah Hill, Moneyball
Viggo Mortensen, A Dangerous Method
Nick Nolte, Warrior
Christopher Plummer, Beginners
Andy Serkis, Rise of the Planet of the Apes
Christoph Waltz, Carnage
Hugo Weaving, Oranges and Sunshine

Best Supporting Actress:
Jessica Chastain, The Tree of Life
Elle Fanning, Super 8
Lisa Feret, Mozart's Sister
Judy Greer, The Descendants
Rachel McAdams, Midnight in Paris
Janet McTeer, Albert Nobbs
Carey Mulligan, Shame
Vanessa Redgrave, Coriolanus
Octavia Spencer, The Help
Kate Winslet, Carnage

Best Director:
Tomas Alfredson, Tinker, Tailor, Soldier, Spy
Woody Allen, Midnight in Paris
Michel Hazanavicius, The Artist
John Michael McDonagh, The Guard
Steve McQueen, Shame
Alexander Payne, The Descendants
Nicolas Winding Refn, Drive
Martin Scorsese, Hugo
Steven Spielberg, War Horse
Tate Taylor, The Help

Best Foreign Film:
Faust
The Kid With The Bike
Las Acadias
Le Havre
Miss Bala
Mozart's Sister
Mysteries of Lisbon
A Separation
13 Assassins
The Turin Horse

Best Animated or Mixed Media Film:
The Adventures of Tintin
Kung Fu Panda 2
The Muppets
Puss In Boots
Rango
Rio

Best Documentary:
American: The Bill Hicks Story
Cave of Forgotten Dreams
The Interrupters
My Perestroika
One Lucky Elephant
Pina
Project Nim
Tabloid
Senna
Under FIre: Journalists in Combat

Best Original Screenplay:
Paddy Considine, Tyrannosaur
Rene Feret, Mozart's Sister
Michel Hazanavicius, The Artist
Terrence Malick, The Tree of Life
John Michael McDonagh, The Guard
Steve McQueen & Abi Morgan, Shame

Best Adapted Screenplay:
Steven Moffat and Joe Cornish & Edgar Wright, The Adventures of Tintin
Glenn Close and John Banville, Albert Nobbs
Alexander Payne and Nat Faxon & Jim Rash, The Descendants
Tate Taylor, The Help
Steve Zaillian and Aaron Sorkin, Moneyball
Lee Hall and Richard Curtis, War Horse

Best Original Score:
Soul Surfer
Harry Potter and the Deathly Hallows, Part 2
Super 8
Drive
Water For Elephants
War Horse

Best Original Song:
"Bridge of Light" (Happy Feet 2)
"Gathering Stories" (We Bought a Zoo)
"Hello Hello" (Gnomeo and Juliet)
"Lay Your Head Down" (Albert Nobbs)
"Life is a Happy Song" (The Muppets)
"Man or Muppet" (The Muppets)

Best Cinematography:
Faust
War Horse
The Tree of Life
Hugo
The Artist
Drive

Best Visual Effects:
Harry Potter and the Deathly Hallows, Part 2
Hugo
Rise of the Planet of the Apes
Super 8
Transformers: Dark of the Moon
War Horse

Best Film Editing:
The Guard
War Horse
Drive
The Descendants
Shame
Warrior

Best Sound:
Drive
Harry Potter and the Deathly Hallows, Part 2
Super 8
The Tree of Life
Transformers: Dark of the Moon
War Horse

Best Art Direction:
Anonymous
The Artist
Faust
Hugo
Mysteries of Lisbon
Water For Elephants

Best Costume Design:
Mysteries of Lisbon
The Artist
Anonymous
Faust
Jane Eyre
Water For Elephants


Mary Pickford Award
For Outstanding Artistic Contribution To The Entertainment Industry
Mitzi Gaynor

Nikola Tesla Award
In Recognition Of Visionary Achievement In Filmmaking Technology
Douglas Trumbull

Auteur Award
Peter Bogdanovich

Humanitarian Award
Tim Hetherington (1970-2011)

Best Ensemble, Motion Picture
The Help Dreamworks/Touchstone

Best First Feature
Paddy Considine, Tyrannosaur Strand Releasing
Link to comment
Share on other sites

  • Members

1. A Arvore da Vida esnobado em Filme, Diretor e Ator Coadj é piada.

2. Shailenne Woodley esnobada e Judy Greer indicada. Hmmm...

 

3. Glenn Close com tripla indicacao. 16

 

4. Tinker Tailor Soldier Spy aparecendo bonito, finalmente. Mas fora de Fotografia e Trilha Sonora? Ai ai...

 

5. Que Olsen, Winslet e Waltz aqui seja sinal de longevidade na corrida.

 

6. Mesmo com 6 indicados, Woody Allen de fora em roteiro? 07

 

 

Enfim, o premio é menor mas tem sua tradicao em antecipar a grande maioria dos indicados ao Oscar de atuacao. Nao é raro eles apontarem os exatos 20 finalistas do careca.

 

Rooney Mara, Max Von Sydow, Jean Dujardin (pra mim o grande esnobado), Tilda Swinton e Sandra Bullock rezam para que não. 06

 
Ronny2011-12-01 23:44:37
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Albert Nobbs indicado em roteiro mesmo com a concorrência pesada? Ainda há esperanças!

 

Será que Drive ainda tem fôlego? Shame e Tinker, Tailor, Soldier, Spy surgindo aí também.

 

Só falta Carnage e A Dangerous Method sair em alguma coisa.

 

Scorsese fortíssimo na temporada...

 

E Dujardin de fora numa lista de 10! 13
Link to comment
Share on other sites

  • Members

 

O crítico Armond White' date=' em feroz artigo, afirma que as vitórias de The Artist e Hugo no NYFCC e no NBR, respectivamente, comprovam o estado calamitoso em que a crítica de cinema se encontra no momento.

Para ele, ambos os filmes se revestem de uma aura revisionista para encobrir sua natureza comercial e cinematograficamente insípida.

 

"Hugo representa um Scorsese sem inspiração e ávido pela aprovação popular, o mesmo que O Artista, um filme "fake" que banaliza os filmes mudos".

 

[/quote']

 

Interessante, principalmente por ter vindo do cara que votou em Aaron Eckhart para melhor ator por Battle Los Angeles.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

O Ebert assistiu Tropa de Elite 2 e deu 3/4, o que, ultimamente, pra ele, é quase uma nota ruim.

 

http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111130/REVIEWS/111139993

 

Interessante ver que, de uma forma ou de outra, o filme está ganhando alguma visibilidade lá fora.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Achei essa lista do Satelite muito mais sóbria que o NBR. Notem que apenas The Artist, The Descendants, Drive, Hugo e War Horse estiveram nas 2 listas.

 

 

 

War Horse vem fortíssimo! Não contei, mas deve estar liderando as indicações ao Satelite, mesmo não tendo ninguém no elenco indicado.

 

 

 

UP

 

Hugo, o grande vencedor do dia.

 

War Horse, The Artist e The Descendants, sem dúvida, se colocando fortes na disputa.

 

Drive me surpreendeu e apareceu bem, principalmente no Satelite.

 

Andy Serkins, que foi indicado pelo Satelite.

 

Carnage lembrado levemente pelo Satelite.

 

The Help se consagrado como o vencedor de "Melhor Elenco" do ano.

 

 

 

DOWN

 

Meia noite em Paris, Tinker Taylor e Moneyball de fora do NBR.

 

Dujardin solenemente ignorado pelo Satelite.

 

Bridemaids ignorado no Satelite.

 

Shaileen, do The Descendants, ignorada pelo Satelite.

 

Sync2011-12-02 00:32:20

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

Announcements


×
×
  • Create New...