Jump to content
Forum Cinema em Cena

Oscar 2012: Previsões


Oberon
 Share

Recommended Posts

Mais bons reviews de Shame, dessa vez do McCarthy;

 

Michael-Fassbender-in-Ste-005.jpg

 

Driven by a brilliant, ferocious performance by Michael Fassbender, Shame is

a real walk on the wild side, a scorching look at a case of sexual

addiction that’s as all-encompassing as a craving for drugs. Steve McQueen’s second feature, after his exceptional debut with Hunger in

2008, may ultimately prove too psychologically pat in confronting its

subject’s problem, but its dramatic and stylistic prowess provides a

cinematic jolt that is bracing to experience.

 

Be that as it may, Fassbender is incredible, capping a year which has also done exceptional work in X-Men: First Class and, especially, A Dangerous Method,

which is hitting the festival circuit simultaneously with “Shame.” It’s

amazing that it has taken him this long to be fully recognized, as he’s

got it all: Looks, authority, physicality, command of the screen, great

vocal articulation, a certain chameleon quality and the ability to

suggest a great deal within while maintaining outward composure, just

for starters. Whether he becomes a real movie star is another matter

but, when it comes to pure acting skill and potential, it’s possible

that Daniel Day-Lewis now has a young challenger  (isso que é elogio...)

 

http://www.hollywoodreporter.com/review/shame-film-review-231114

 

---

 

‘Hunger’, McQueen has immersed himself in a

wholly different world and made a film that is similarly distinctive and

exploratory and grasps you from beginning to end. He has also succeeded

in making a film about an extreme character that doesn’t feel so

divorced from everyday sexual desire and behaviour. You imagine McQueen

feels there’s a lot of many – or all – of us in Brandon, even if his

troubles feel quite uniquely tragic in the moment.

 

http://www.timeout.com/film/reviews/90759/shame.html

 

---

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Members

Nossa, o que é aquele cabelinho tigelinha de índio da Knightley? Jesus!!! Porque ela não se inspira na fabulosa Winslet?? A mulher tá um escândalo naquela foto de vestido branco!!! E tava lendo que até os filhos dela adoraram a cena do vômito em Carnage!!! estavam no estúdio quando ela gravou!!! Nossa, deve ser a atuação do século!!!! 

 

Gosto muito de Clooney! Apesar de achá-lo meio forçado no Syriana, as outras atuações dele são bem satisfatórias. Acho que sabe usar o ar "sou galã mesmo e daí?" pra compor os personagens, como em Up In The Air (sou doido por esse filme). Se ele está tão bem assim em The Descendants, mereceria ao menos ser indicado.

 

Acho o Payne brilhante! Embora não goste muito de Eleição, adoro Sideways e acho As Confissões de Schmidt uma pérola!!! Choro com o fim do filme toda vez que assisto!! Jack Nicholson dá um show o filme todo!!! Tomara que o filme faça grande carreira e seja indicado em Roteiro (geralmente os roteiros do Payne são originais), diretor e filme. Se ganhar um dos três, já vou ficar feliz!!!
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Eu também gosto muito do Clooney em Up in the air, mas acho que é uma coisa de se identificar com o personagem e tal.  O que acho exagero foi a saraivada de prêmios de crítica que ganhou.  Tantos quanto a Streep na mesma época.  Só usando 

 

o ar "sou galã mesmo e daí?" não rola, não pra ganhar e concorrer a prêmios.  Se não fosse a vitória sentimental pro Bridges, acho que ele tinha levado, até porque o filme acabou ficando sem o prêmio que era dado como certo (roteiro adaptado), meu Deus quando lembro que perdeu e pra quem perdeu...14

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Também acho que não rola pra ganhar prêmios e ser considerado o melhor ator do ano e coisas do gênero. Mas as atuações conseguem sim ser convincentes e funcionais para o que se propõem. Se ele conseguir uma atuação fora dessa linha que seja digna de prêmios, porque não indicá-lo?

 

As quatro atuações indicadas em 2010 são ótimas mas, pra mim, o melhor mesmo foi o Colin Firth no Single Man. Saí do cinema desesperado de tanta emoção natural e fluída que ele impõe ao personagem (embora ache o filme apenas "bonito"). Mas entendo que o Bridges ganhou pelo conjunto da obra e também pq ninguém iria esperar que ele estivesse tão fodão no True Grit.

 

Só não vi o In the Loop dos cinco indicados em Rot Adap. no ano passado. Gosto muito dos outros quatro e acho que o prêmio poderia ter ido tanto pro Up in the Air qto pro Precious. São histórias completamente diferentes mas muito bem escritas, justificadas, coerentes e objetivas. Das quatro que vi, as melhores pra mim.
bs11ns2011-09-05 09:35:57
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Naquele ano eu preferia o Freeman, mas o trabalho do Firth foi excelente mesmo, mas o filme... cagada.  Essa parada do roteiro pra mim foi um dos maiores disparates que a Academia já cometeu.  E claro, se o Clooney fez um trabalho acima da média, acho válido ele entrar, mas a questão é: a média dele não é muito forte, então um trabalho acima da média dele é referente a um trabalho correto do Ryan Goslin por exemplo.  E olha que estamos falando de gerações um pouco diferentes.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Tinker Taylor Soldier Spy é top tres dos filmes mais promissores do ano. Do texto original ao diretor, tudo apontava desde sempre para uma obra notável. Mais que feliz por essa ovação. E a possibilidade de ver Oldman e Glenn Close oscarizados no mesmo ano é dos maiores interesses da temporada. E olha o elenco desse filme. Acho dificil, quase impossivel, ser superado.

An inventive' date=' meaty distillation of Le Carre's 1974 novel, pic turns hero George Smiley's hunt for a mole within Blighty's MI6 into an incisive examination of Cold War ethics, rich in both contempo resonance and elegiac melancholy. Finely hammered to appeal to discerning auds and kudo-awarding bodies, "Tinker" should do sterling biz. (...) Casting is one of the pic's strongest suits, with an ensemble that reps some of the finest talent working in Blighty. Everyone brings their A game, with Oldman setting the bar high as an eerily still, slightly sinister Smiley. Particularly worthy of mention are Cumberbatch, who in one charged scene gets across the cruel debt of silence secret servicemen will always owe, and Firth and Hurt, both in particularly choleric, amusing form. Kathy Burke (who starred in Oldman's "Nil by Mouth") has a vivid, salty cameo here as Connie Sachs.[/quote']

 

 

Huge on period atmosphere and as murkily plotted as its source material' date=' this big-scale European adaptation of John le Carré’s 1974 Cold War novel Tinker Tailor Soldier Spy shows a faithfulness that should fully meet the expectations of the writer’s fans. At the same time, with Swedish director Tomas Alfredson at the helm of his first English language film, one might be pardoned for hoping for a bit of the spookiness of his Let the Right One In or the political passion of le Carré’s The Constant Gardener. Instead this good, old-fashioned square-off between spymasters Karla and George Smiley demonstrates a lot more loyalty than most of its characters. It is one of the few films so visually absorbing, felicitous shot after shot, that its emotional coldness is noticed only at the end, when all the plot twists are unraveled in a solid piece of thinking-man’s entertainment for upmarket thriller audiences.[/quote']

 

 

A complex web of betrayal and retribution is spun with elegant assurance in Tomas Alfredson’s melancholy adaptation of the classic John le Carré Cold War thriller. The densely plotted saga of cloak and dagger intrigue is expertly crafted and remains utterly absorbing without recourse to the pulse quickening action ethos considered essential in the Bourne era. (...) Gary Oldman dominates as inscrutable spymaster George Smiley' date=' heading a flawless who’s who ensemble of prime British talent.[/quote']

 

 

16
Ronny2011-09-05 12:49:46
Link to comment
Share on other sites

  • Members

As coisas não param de melhorar pra Glenn Close.

 

Close keeps so much inside for this performance.  So much is trapped underneath and yet we’re asked to really invest much of our time with her.  To that end' date=' we end up feeling as suffocated and trapped as she does.  One thing I know for sure: I will never forget Albert Nobbs. (...) But if you put Meryl and Glenn together, you’re probably looking at Albert Nobbs being Glenn Close’s Sophie’s Choice where The Iron Lady certainly will not be.[/quote']

 

 

The movie is a good' date=' not great period piece bolstered by Close’s subtle, contained performance as the heartbreakingly lonely waiter.[/quote']

 

____________________________

 

 

Primeiras previsões para o Oscar pelo Hollywood Reporter:

Ronny2011-09-05 13:33:58
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Segundo matéria divulgada no UOL, uma pesquisa informal de críticos publicada na Variety está colocando Carnage como favorito até agora. Tinker, Tailor Soldier, Spy e Ides of March seriam os outros mais bem avaliados.

 

 

 

Michael Fassbender e Gary Oldman seriam os nomes mais cotados a Copa Volpi masculina e a grega Aggeliki Papoulia e Keira Knightley a feminina.

 

 

 

http://cinema.uol.com.br/ultnot/reuters/2011/09/05/clooney-e-polanski-estao-entre-favoritos-para-premio-em-veneza.jhtm

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Michael Fassbender e Gary Oldman seriam os nomes mais cotados a Copa Volpi masculina e a grega Aggeliki Papoulia e Keira Knightley a feminina.

 

A disputa entre Fassbender (que estaria em TINKER mas saiu, sendo substituido por Tom Hardy) e Oldman é tão acirrada que não duvido que dê um terceiro ator.

E a crítica italiana não arreda o pé: Kate Winslet favoritaça a levar o Copa Volpi de Atriz por Carnage.

 

 

Obs: Duas gregas ganhando Melhor Atriz em Veneza consecutivamente?

Duvido.
Ronny2011-09-05 13:57:48
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Eu vi o anterior dele Dente Canino, bem como o Attenberg, que a Ariane venceu ano passado, e que tem o diretor deste ALPS como ator. São digamos dois filmes muito peculiares.

 

 

 

Não passou ainda, logo não sei como vai responder, mas num chute leviano meu, iria em Alexandr Sukurov pra o Leão.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Sasha Stone, sobre A Dangerous Method:

 

The real acting standout is Knightley, though. It’s hard to say whether

she goes too far over the top with her hysteria — she looks like she has

to vomit half the time and her face contorts in ways you probably never

thought you’d see in a million years. She nails the Russian accent and I

found her performance growing in my mind as the day wore on. I still

think it could have been wratcheted down a notch but I admire her for

really going for it in full. I honestly never thought she had it in her

to go that dark. The thing is, the character then becomes a rather

prominent person in history — so it’s a little jarring to meld the two

impressions together. Nonetheless, Cronenberg likes his audience

uncomfortable. I look forward to seeing it again so I can really absorb

what Freud and Jung are saying.

 

 

 

Knightley, for all of her contortions and spasms, never really conveys

true sexuality in this, which makes it all the more bizarre. With her

rigidly thin frame, the voluptuousness of out there eroticism is gone

but it fits with Jung and Freud somehow. It’s as though the last thing

you’d ever be thinking about when you look at her is sex. It isn’t that

she isn’t sexy – hell, in Pride and Prejudice, Atonement and Love,

Actually she’s sexy as hell. It’s that here, pinned underneath the era,

the corsets, the manners it has subverted and become something else.

When her character is at her most alluring, ironically enough, is not

when she’s being spanked or kissing Fassbender, but rather when she

discusses ideas and uses her fiery brain – herein lies the character’s

true sexiness.

 

 

 

I kind of loved Knightley in this ultimately, even though she might be

off-putting to some. That is precisely what makes it a

Cronenberg-strange movie. Her facial expressions represent the

grotesque.

 

 

 

The cinematography, score, art direction and costumes are enough to

propel it into the Oscar race, though I suspect attention might be paid

to Knightley too. It is not a touchy/feeling film, however. And despite

the passionate love story between Knightley and Fassbender, it is a very

cerebral, intellectual experience. Cronenberg, and screenwriter

Christopher Hampton, are after the world of ideas and thought here. Big

concepts about our inner worlds drive the story, mainly. The sex scenes

are brief and never go as fully as you’d like them to. They are as

repressed as those engaging in them.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

 

Segundo "os caras", a atuação de Knightley é tão divisiva que ela talvez nem chegue a ser indicada - a não ser que a promovam como coadjuvante, o que publicistas do filme juravam que não iria acontecer:

 

Feinberg:

 

 

 

Quote:

 

Reaction to Knightley's performance has been deeply divided -- she

opens the film in a hysterical state that some have found to be a bit

over-the-top, and her Russian accent has been dogged on, too -- but I

was impressed by the fact that the A-list beauty and perennially

underappreciated actress was willing to be so vulnerable on camera (she

also has several scenes in which she is partially nude), and I think

that she could connect with enough people to score an Oscar nod... that

is, if SPC and she are willing to swallow their pride and push her in

supporting (which looks wide-open this year) instead of lead (which is

absolutely packed).

 

Tapley:

 

 

 

 

Fassbender feels of so very little consequence here. It was like a

cold bucket of ice water to the face after McQueen’s film. Keira

Knightley often tumbles off the rails and rarely seems to have a hold on

her character (which could have been a virtue given that she’s playing a

mentally ill individual, but it only smacks of uncertainty and lack of

guidance). The only joy I found in the entire enterprise was Mortensen’s

delicious submersion into his role.

 

“A Dangerous Method,” meanwhile, could garner some below-the-line

attention (it’s handsomely mounted on that front), while I could see

Knightley joining the conversation for Best Supporting Actress. But

little else seems realistic. Hampton’s talky script might get some love

from writers with a passion for delicious conversation, but again, I’m

feeling down on it really ringing many bells. We’ll see have to see how

it does at Toronto.

 

 

 

 

Cremildo2011-09-05 15:17:57
Link to comment
Share on other sites

  • Members

 

 

 

 

Michael Fassbender e Gary Oldman seriam os nomes mais cotados a Copa Volpi masculina e a grega Aggeliki Papoulia e Keira Knightley a feminina.

 

A disputa entre Fassbender (que estaria em TINKER mas saiu' date=' sendo substituido por Tom Hardy) e Oldman é tão acirrada que não duvido que dê um terceiro ator.

E a crítica italiana não arreda o pé: Kate Winslet favoritaça a levar o Copa Volpi de Atriz por Carnage.

 

 

Obs: Duas gregas ganhando Melhor Atriz em Veneza consecutivamente?

Duvido.

[/quote']

 

Estava lendo hj as críticas italianas e é verdade Ronny. A cena do vômito não sai dos burburinhos de Veneza. Muitas falam que foi a cena de Veneza, memorável.

 

Ao apontarem ela como favorita ao Coppa, eles falam do desempenho que é incrível e do fato de Todd Haynes ser um dos membros do júri esse ano.

 

Como o presidente do júri é o Aronofsky, acho que a premiação vai cair no ombro de coisas mais parecidas com Shame, por exemplo.

 

...

 

Galera pegando pesado nas críticas a Knightley, sobrando até para a falta de direção de Cronemberg no controle da atriz. Crítico é uma merda viu. Não sei como não falaram que o filme é teatral tb, que é a nova moda do momento. Espera, acho que falaram sim? 06

 

Seguindo os passos dos antigos comentários, que eram "julgar seus personagens" ou " diretor não gosta de seu personagem", a crítica agora chama tudo de stagey. Eu dou muita risada disso. Juro que não entendo nada disso...

 

Estava conversando com amigos cineastas no Festival de Curtas e esse era o assunto. Que caralho de stagey significa? Ninguem sabia explicar... 06. Tem coisas, que só a crítica faz por vc.

 

 

 

FeCamargo2011-09-05 15:42:16

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

Announcements


×
×
  • Create New...