Jump to content
Forum Cinema em Cena

Oscar 2013: Previsões


Nightcrawler
 Share

Recommended Posts

  • Members

 

Só serão exibidos após os filmes da competição de hoje. Resnais tá rolando agora' date=' ainda tem coletiva... E não sei se In Another Country já teve sua sessão de gala.

 

Muita paciência nessa hora. laughing
[/quote']

 

Ronny, seu mequetrefe, vc falou que as 11hs iria sair algo. Correspondente mais incompetente. Você é pago para isso, então faça seu trabalho!!!

 

(Miranda feelings... smiley36)

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Devo ter me confundindo com os horários, Fe. And shut fuck up.  smiley36

 

Mas vejam que cenário maravilhoso: Haneke vs. Audiard, all over again. Duvido que Haneke leve duas vezes seguidas e duvido da força de Audiard este ano, mas é interessante que ambos estejam no topo das cotações no momento (acho que ainda hoje Kiarostami os supera).

 

De qualquer maneira, quero esse quadrinho lotado de "Palmas" para On the Road. smiley1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Romênia não conta, porque é Europa ainda assim. Mas Tailândia tudo bem. rs

 

 

 

De todo modo, uma Palma em um milhão. E nem acho que Moretti é desses caras que encaram um "prêmio conceito", como fez Tim Burton, que como diretor é um ótimo presidente de juri.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

 

De todo modo' date=' uma Palma em um milhão. E nem acho que Moretti é desses caras que encaram um "prêmio conceito", como fez Tim Burton, que como diretor é um ótimo presidente de juri.[/quote']

 

 

 

smiley36.gif

 

 

 

O Moretti tem um farto leque de boas opções... Feio vai ficar se a Palma for para Reality do Matteo Garrone, mas não acho que ele faria isso só pra premiar a Itália...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Também acho que não. Até porque acho sim que ele pode dar prêmios interessantes (ele é um diretor interessante, um autor peculiar), só não acredito muito em radicalismos. Porém, como nem estou lá, não saberia dizer o que é de fato um radicalismo para além do palpite.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ok, a Weinstein co. apresentou seu material em Cannes e nada foi exibido na íntegra.

De Django Unchained foi exibido um trailer de 7 minutos. De The Master, algo em torno de 5 min.

 

The Master

 

Além de Hoffman e Phoenix, o filme parece trazer uma terceira atuação oscarizável.

 

Sasha Stone:

The first reel they showed was from Paul Thomas Anderson’s The Master. We saw a lot more than could be shown in the trailer, naturally, as there were tits, masturbation and more violence. I couldn’t really get a read on what it’s about exactly except that people kept talking about Joaquin Phoenix like he was a madman. Philip Seymour Hoffman and Amy Adams both great in what they have to do but it’s Phoenix’s show. If you’re looking for your possible acting nods, you have three potential ones right there.

I like it that it flies in the face of recent Academy tradition of safe, sappy fare. It throws down gasoline and lights it on fire. The music — Johnny Cash, Phoenix – completely out of his mind jerking off on the beach with people nearby. And there will be blood, sex, sweat and tears. Anderson is a ferocious, creative mind at work — this is a deepening for him, not a detour.

__________

 

 

@FirstShowing: The Master footage looks phenomenal, of course. Joaquin looks crazy, like totally insane. And PS Hoffman looks amazing as 'Master'. #Cannes 

 

@TwitchFilm: THE MASTER looks late 40s-50s period through & through. Amy Adams delivers some powerful stuff. Teaser lacks same emotion as 4 mins. #Cannes 

 

@LoganHill33: The Master footage was major too--More Joaquin than expected. Great to see him again. Looking great. #cannes 

@JamesRocchi: Also, the Johnny Greenwood score over THE MASTER footage we saw is the percussion-laden sound of paranoia rattling in your head. 

@Jake_Howell: THE MASTER looks actually very good - a 2012 film with a 90s film aesthetic (watch AMERICAN BEAUTY and you will understand) #Cannes

 

 

O The Wrap acredita que o filme causará polêmica (e afirma que Phoenix, não Hoffman, é o protagonista da fita):

 

 

“The Master” seems destined for controversy. Paul Thomas Anderson has written a tale that is loosely inspired on the life of L. Ron Hubbard, the founder of Scientology. The short piece shown was enough to suggest that Anderson (“Magnolia,” “There Will Be Blood”) has again taken on an epic subject and will face it down fearlessly.

Philip Seymour Hoffman, in moustache and suspenders, plays The Master, the Hubbard-like leader of what is referred to as The Cause. Amy Adams, in fierce dramatic scenes, plays his headstrong wife.

Joaquin Phoenix is the center of the story as a postwar drifter, searching for a path and racked by anguish or mental illness or both.

In one scene, The Master demands: “Is your life a struggle? Is your behavior erratic?”
It looks ambitious and exciting, though no frogs appear to fall. Remains to be seen what the never-shy Church of Scientology will have to say about this portrayal, however fictionalized.

Mais:

Ronny2012-05-21 17:12:29
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...