Jump to content
Forum Cinema em Cena

Oscar 2006


Sync
 Share

Recommended Posts

  • Members

Acabei de ver o trailer de All The Kig´s Men: Esse filme tem a cara do Oscar. Embora eu tenha achada bem quadradinho' date=' a trilha bem melosa. Mas foi feito pro Oscar. E convenhamos, Sean Penn quer acabar com a concorrência? É bom a concorrência abrir os olhos senão tem segundo Oscar saindo aí.

[/quote']

Eu nã concordo que seja quadrado. Podemos dizer que é um filme "clássico" em seu estilo e estrutura. A trilha é clássica também, não concordo que seja melosa, acho que apenas ajuda na dramaticidade, o que na realidade, é o papel dela. Claro, que isso somente no trailer.

Convenhamos, a maioria das trilhas de James Horner são ruins (exceção Casa de Areia e Névoa).

Discordo. As trilhas de "Titanic" e "Coração Valente" são fantásticas !!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Quanto a Little Children' date='vi que vcs estão surtando,o máximo que consegui foi 2006 TBA,ou seja, TO BE ANNOUNCED,ainda será anunciado.[/quote']

Eu tb vi isso...aí vc lê a notícia....
Vou postar:

"Kate Winslet took time out from her shooting schedule at the pool to pose for a picture with township public information officer Amy Simon. The Oscar-nominated actress plays a dissatisfied housewife in ‘Little Children,’ schedule for release next fall."

Pelo que entendi dessa noticia. O filme seria lançado no outono, de 2006, e não no invérno.

Acho que vcs vaijaram agora. smiley5.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pelo que entendi dessa noticia. O filme seria lançado no outono' date=' de 2006, e não no invérno.

Acho que vcs vaijaram agora. smiley5.gif

[/quote']

"schedule for release next fall." - Isso significa que Little Children deve ser lançado no outono americano , o período entre setembro e dezembro de 2006 , época da temporada de prêmios , perfeita para o Oscar 2007 e possível de ser exibido no Festival de Veneza 2006.Bem que eu estava estranhando quando disseram aqui que o filme seria  lançado no inicio de 2006,uma hipótese absurda ...<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Fernando38618.0621180556
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pelo que entendi dessa noticia. O filme seria lançado no outono' date=' de 2006, e não no invérno.

Acho que vcs vaijaram agora. smiley5.gif

[/quote']

"schedule for release next fall." - Isso significa que Little Children deve ser lançado no outono americano , o período entre setembro e dezembro de 2006 , época da temporada de prêmios , perfeita para o Oscar 2007 e possível de ser exibido no Festival de Veneza 2006.Bem que eu estava estranhando quando disseram aqui que o filme seria  lançado no inicio de 2006,uma hipótese absurda ...<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Pois eh, os caras ficaram histéricos atoa.

Inclusive é até uma boa notícia, já que antes iria estreiar em abril (spring). péssima data pra um filme que tem pretenção de Oscars. Agora no outono é uma boa !!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Não sabia que o DVD havia sido lançado...mas Ronny...não há repercussão nenhuma disso...nem perto do que o lançamento em DVD de Brilho Eterno causou..e se eles realmente lançaram...lançaram cedo por demais...isso foi um erro na minha opinião! Bom discordamos quanto ao buzz dele então...

Eu tb estou tendo um troço...fussuquei o NY e nada e a página do Times nada...Oscarwatch e IMDB nada...somente no site dela..que raiva!!!!!

Fe' date=' esqueçamos, por enquanto, CRASH!!!

Rapaz, quando voce tiver uma bomba dessas em mão, certifique-se antes de postar aqui. Voce pode causar danos irreversíveis a muitos por aqui!!!

Do mais, acho que ficaria:

* Judi Dench - MRS. HENDERSON PRESENTS

* Julianne Moore - THE PRIZE WINNER OF DEFIANCE OHIO

* Felicity Huffman - TRANSAMERICA

* Kate Winslet - LITTLE CHILDREN

* Charlize Theron - NORTH COUNTRY

Mas acho uma estupidez lançarem o filme neste ano. Pela concorrência e por ALL THE KINGS MEN e ROMANCE AND CIGARETTES, duvido que ela ganhe. Seria bem melhor tentar uma segunda indicação consecutiva por um de seus filmes já confirmados, fazendo com que a Academia a tenha como favorita sentimental ao próximo ano por LITTLE CHILDREN.

Enfim...

[/quote']

Não acho que devemos subestimar o trabalho de Reese Witherspoon. A meu ver, a dias de hoje, ela só perde pra Judi Dench em termos de buzz.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Acabei de ver o trailer de All The Kig´s Men: Esse filme tem a cara do Oscar. Embora eu tenha achada bem quadradinho' date=' a trilha bem melosa. Mas foi feito pro Oscar. E convenhamos, Sean Penn quer acabar com a concorrência? É bom a concorrência abrir os olhos senão tem segundo Oscar saindo aí.

[/quote']

Eu nã concordo que seja quadrado. Podemos dizer que é um filme "clássico" em seu estilo e estrutura. A trilha é clássica também, não concordo que seja melosa, acho que apenas ajuda na dramaticidade, o que na realidade, é o papel dela. Claro, que isso somente no trailer.

Convenhamos, a maioria das trilhas de James Horner são ruins (exceção Casa de Areia e Névoa).

Discordo. As trilhas de "Titanic" e "Coração Valente" são fantásticas !!!

São bem melosas, isso são.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

pessual' date=' mudando mais ou menos de assunto. Alguem podia passar o endereço do trailer de "king's men" ?!?

e vcs tem certeza que aquele end. do nip tuck abre o trailer do filme??

[/quote']

Sim Bart.
Em baixo vai ter uma foto de uma atriz falando dos trailer's da Sonny. Clica lá...aí vai pra outra página...depois que acabar a exibição do flash...vai aparecer o nome de all the king's men embaixo...é só clicar lá.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mais buzz para A History of Violence, de david Cronenberg:

And Speaking of Brilliant Directors...

Not only the great Roman Polanski is releasing a film, but the extraordinary and extraordinarily underrated David Cronenberg is releasing the eagerly anticipated History of Violence, which, by most accounts, is dazzling the critics. Our go-to guy for the Academy's take is Kenneth Turan of the LA Times who writes:

"A History of Violence" is a ticking time bomb of a movie, a gripping, incendiary, casually subversive piece of work that marries pulp watchability with larger concerns without skipping a beat. It's a tightly controlled film about an out-of-control situation: the predilection for violence in America and how that affects both individuals and the culture as a whole.

It's the gift of "Violence," which stars Viggo Mortensen and Maria Bello and features terrific support from Ed Harris and William Hurt, that it manages to do all these things without seeming to make a fuss. That's how strong and compelling its dead-on plot is, and how much command of the medium veteran Canadian director David Cronenberg demonstrates.

 

Ink that should put Viggo in the running:

From an acting point of view, however, this film belongs to Mortensen and Bello as a severely challenged husband and wife. Making use of Mortensen's sweetness and vulnerability as well as his "Lord of the Rings" physicality, Tom Stall is one of the best roles Mortensen has had, and he takes full advantage of it. Matching her costar's level of commitment, Bello gives her most involving performance, supplying a level of emotional belief that is the film's secret weapon, holding it together no matter where it goes.

"A History of Violence" finally belongs to the man who held the entire equation of the film in his head and made it add up, David Cronenberg. Yes, the director admitted in Cannes, this effort on one level does not seem as initially challenging as some of the films he's done before. On the other hand, "it has a simplicity, such a transparency that you can see through it into something else that is underneath. And that something else is quite disturbing." Quite disturbing indeed.

 

And Manohla Dargis is equally impressed by Mr. Cronenberg, the cast:

Ornamented with ghoulish comedy (a "live bait" sign posted at a murder site) and superbly acted by all the principals, including, in a nice surprise, William Hurt, who delivers a beautiful showboat of a performance late in the film, "A History of Violence" finds Mr. Cronenberg at the top of his form. Few directors working today know more about the erotics of screen violence than this filmmaker, who can make your head spin and your pulse quicken with a single edit. Fewer directors still bother to acknowledge that the canard "it's only a movie" is not only an article of bad faith, but also a deceptively comforting one. Movies, Mr. Cronenberg understands, make meaning: they entertain, therefore we are.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Quanto a Little Children' date='vi que vcs estão surtando,o máximo que consegui foi 2006 TBA,ou seja, TO BE ANNOUNCED,ainda será anunciado.[/quote']

Eu tb vi isso...aí vc lê a notícia....
Vou postar:

"Kate Winslet took time out from her shooting schedule at the pool to pose for a picture with township public information officer Amy Simon. The Oscar-nominated actress plays a dissatisfied housewife in ‘Little Children,’ schedule for release next fall."

Pelo que entendi dessa noticia. O filme seria lançado no outono, de 2006, e não no invérno.

Acho que vcs vaijaram agora. smiley5.gif

Tem toda razão Bart,até porque lançar o filme no inverno,que é no início do ano,seria uma incrpivel burrice.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

meu primo' date=' que mora no Rio, acabou de me dizer pelo msn que a abertura do festival foi frustrante: vários filmes programados não foram liberados!

Isso procede???!!!

El carioca??!!

[/quote']

Ronny, pelo que eu sei está assim:

- Ingressos de filmes como "All The Invisible Children", "Sympathy For Lady Vengeance", "Sympathy For Mr. Vengeance", "Proof", "Breakfast On Pluto" e "Transamerica" ainda não estão disponíveis para compra.

- As sessões do filme "Caché", de Michael Haneke, foram canceladas - fui um dos que chegou seco para comprar e acabou se decepcionando. Como passaria nos primeiros dias, especula-se que o filme ainda possa ser exibido no final do fesitval.

Isso é do que estou por dentro. Qualquer outra dúvida pode perguntar.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mais buzz para A History of Violence' date=' de david Cronenberg:

And Speaking of Brilliant Directors...

Not only the great Roman Polanski is releasing a film, but the extraordinary and extraordinarily underrated David Cronenberg is releasing the eagerly anticipated History of Violence, which, by most accounts, is dazzling the critics. Our go-to guy for the Academy's take is Kenneth Turan of the LA Times who writes:

"A History of Violence" is a ticking time bomb of a movie, a gripping, incendiary, casually subversive piece of work that marries pulp watchability with larger concerns without skipping a beat. It's a tightly controlled film about an out-of-control situation: the predilection for violence in America and how that affects both individuals and the culture as a whole.

It's the gift of "Violence," which stars Viggo Mortensen and Maria Bello and features terrific support from Ed Harris and William Hurt, that it manages to do all these things without seeming to make a fuss. That's how strong and compelling its dead-on plot is, and how much command of the medium veteran Canadian director David Cronenberg demonstrates.

 

Ink that should put Viggo in the running:

From an acting point of view, however, this film belongs to Mortensen and Bello as a severely challenged husband and wife. Making use of Mortensen's sweetness and vulnerability as well as his "Lord of the Rings" physicality, Tom Stall is one of the best roles Mortensen has had, and he takes full advantage of it. Matching her costar's level of commitment, Bello gives her most involving performance, supplying a level of emotional belief that is the film's secret weapon, holding it together no matter where it goes.

"A History of Violence" finally belongs to the man who held the entire equation of the film in his head and made it add up, David Cronenberg. Yes, the director admitted in Cannes, this effort on one level does not seem as initially challenging as some of the films he's done before. On the other hand, "it has a simplicity, such a transparency that you can see through it into something else that is underneath. And that something else is quite disturbing." Quite disturbing indeed.

 

And Manohla Dargis is equally impressed by Mr. Cronenberg, the cast:

Ornamented with ghoulish comedy (a "live bait" sign posted at a murder site) and superbly acted by all the principals, including, in a nice surprise, William Hurt, who delivers a beautiful showboat of a performance late in the film, "A History of Violence" finds Mr. Cronenberg at the top of his form. Few directors working today know more about the erotics of screen violence than this filmmaker, who can make your head spin and your pulse quicken with a single edit. Fewer directors still bother to acknowledge that the canard "it's only a movie" is not only an article of bad faith, but also a deceptively comforting one. Movies, Mr. Cronenberg understands, make meaning: they entertain, therefore we are.

[/quote']

Por falar no filme Marcas da Violência, no site www.comingsoon.net tem uma estrevista muito boa com Maria Bello, onde ela fala sobre o filme e seus próximos projetos...parece quer ela vai estar no filme do Oliver Stone sobre os atentados de 11/9.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Segue abaixo a crítica que o Roger Ebert sobre "A History of Violence". Ele deu 3 estrelas e meia (lembrando que o máximo são 4 estrelas).

 

 

BY ROGER EBERT / September 23, 2005

 

 

David Cronenberg says his title "A History of Violence" has three levels: It refers (1) to a suspect with a long history of violence; (2) to the historical use of violence as a means of settling disputes, and (3) to the innate violence of Darwinian evolution, in which better-adapted organisms replace those less able to cope. "I am a complete Darwinian," says Cronenberg, whose new film is in many ways about the survival of the fittest -- at all costs.

The movie opens in a small Indiana town. Tom Stall (Viggo Mortensen) runs one of those friendly little diners that acts as the village crossroads and clearing-house. He's the kind of guy everybody likes, married to a lawyer named Edie (Maria Bello), father of the teenager Jack (Ashton Holmes) and young Sarah (Heidi Hayes). He has one of those middle American accents in which every word translates into "I'm just folks."

So persuasive are the opening scenes that we wonder if Cronenberg has abandoned his own history of violence and decided to make a small-town slice of life: a Capra picture, perhaps, with Viggo Mortensen as Jimmy Stewart. Then all hell breaks loose. Two tough guys enter the diner to try a stickup. They have guns, mean business, threaten the customers and a waitress. Moving so quickly he seems to have been practicing the scene as choreography, Tom Stall takes out the two guys and ends up on the local front pages as a hero.

He makes a shy hero. He doesn't want to give interviews or talk about what he has done, and there are strained moments in his household as his wife worries about a seismic shift in his mood, and his son can't understand an unstated change in their relationship. Read no further if you want to preserve the reasons for these changes.

Tom Stall, as it turns out, has a secret he has been guarding for 20 years. He is not named Tom Stall but Joey, is not from Indiana but from Philadelphia, has tried to start a new life in a small town and failed because of this unexpected publicity. Soon more strangers arrive in town: Carl Fogarty (Ed Harris) turns up with two hard men in his employ. Something really bad has happened to Carl earlier in life, and we don't want to know how his face got that way.

Tom Stall has transformed himself so completely into a small town family man that maybe there were years when he believed the story himself. The arrival of Fogarty makes that an illusion impossible to sustain, and he must return to Philadelphia and to an extraordinary scene with a man named Richie Cusack (William Hurt), whose role in Tom (or Joey's) life I will leave for you to discover. Let me say that Hurt has done a lot of good acting in a lot of intriguing roles, but during his brief screen time in "A History of Violence" he sounds notes we have not heard before.

Another important element in the plot involves the Stall family, especially Edie the wife and Jack the son. What do you do when you discover that your husband or father has concealed everything about his early life? Was he lying to you, or protecting you? Did you love someone who did not really exist?

Cronenberg is a director with a wide range, usually played by the left hand. He has ventured into horror, the macabre, science fiction, satire and the extremely peculiar. In his 2003 film "Spider," he starred Ralph Fiennes as a mental patient in a halfway house whose reality balances between everyday details and haunting memories of his past. "Dead Ringers" (1988) has Jeremy Irons in a dual role as twins, one not so nice, the other not so nice, either. "Dead Zone" (1983) has Christopher Walken losing five years of his life and becoming a different kind of person. These shifts in personal reality seem fascinating to Cronenberg.

But what is Cronenberg saying about Tom, or Joey? Which life is the real one? The nature of Joey's early life was established by the world he was born into. His second life was created by conscious choice. Which is dominant, nature or nurture? Hyde, or Jekyll? Are we kidding ourselves when we think we can live peacefully? Is our peace purchased at the price of violence done elsewhere? In "A History of Violence," it all comes down to this: If Tom Stall had truly been the cheerful small-town guy he pretended to be, he would have died in that diner. It was Joey who saved him. And here is the crucial point: Because of Joey, the son Jack, makes discoveries about himself that he might not have ever needed (or wanted) to make.

"A History of Violence" seems deceptively straightforward, coming from a director with Cronenberg's quirky complexity. But think again. This is not a movie about plot, but about character. It is about how people turn out the way they do, and about whether the world sometimes functions like a fool's paradise. I never give a moment's thought about finding water to drink. In New Orleans a few weeks ago, would I have been willing to steal from stores or fight other people for drinkable water? Yes, if it meant life for myself and my family. But I would have made a pitiful thief and fighter, and probably would have failed.

Since I am wandering, let me wander farther: At the Toronto Film Festival I saw a screening of "Nanook of the North," the great documentary about Eskimos surviving in the hostile arctic wilderness. They live because they hunt and kill. Of the three levels "A History of Violence" refers to, I think Cronenberg is most interested in the third, in the survival of the fittest. Not the good, the moral, the nice, but the fittest. The movie is based on novels by John Wagner and Vince Locke. It could also be illuminated by The Selfish Gene, by Richard Dawkins. I think that's why Cronenberg gives his hero a son: To show that Jack inherited what he did not ever suspect his father possessed.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

meu primo' date=' que mora no Rio, acabou de me dizer pelo msn que a abertura do festival foi frustrante: vários filmes programados não foram liberados!

Isso procede???!!!

El carioca??!!

[/quote']

Ronny, pelo que eu sei está assim:

- Ingressos de filmes como "All The Invisible Children", "Sympathy For Lady Vengeance", "Sympathy For Mr. Vengeance", "Proof", "Breakfast On Pluto" e "Transamerica" ainda não estão disponíveis para compra.

- As sessões do filme "Caché", de Michael Haneke, foram canceladas - fui um dos que chegou seco para comprar e acabou se decepcionando. Como passaria nos primeiros dias, especula-se que o filme ainda possa ser exibido no final do fesitval.

Isso é do que estou por dentro. Qualquer outra dúvida pode perguntar.

Vlw, El Carioca!!!

E não se esqueça de comentar sobre os filmes aqui no fórum, blz?!?!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

meu primo' date=' que mora no Rio, acabou de me dizer pelo msn que a abertura do festival foi frustrante: vários filmes programados não foram liberados!

Isso procede???!!!

El carioca??!!

[/quote']

Ronny, pelo que eu sei está assim:

- Ingressos de filmes como "All The Invisible Children", "Sympathy For Lady Vengeance", "Sympathy For Mr. Vengeance", "Proof", "Breakfast On Pluto" e "Transamerica" ainda não estão disponíveis para compra.

- As sessões do filme "Caché", de Michael Haneke, foram canceladas - fui um dos que chegou seco para comprar e acabou se decepcionando. Como passaria nos primeiros dias, especula-se que o filme ainda possa ser exibido no final do fesitval.

Isso é do que estou por dentro. Qualquer outra dúvida pode perguntar.

Vlw, El Carioca!!!

E não se esqueça de comentar sobre os filmes aqui no fórum, blz?!?!

Disponha.

Pode deixar. Amanhã assisto "Mrs. Henderson Presents" e "Crash". Quando eu chegar à noite em casa eu coloco algo aqui.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Vocês realmente acharam o trailer de Family Stone material para Oscar? Estou com cá minhas dúvidas...Mas sobre Claire Danes' date=' meio off-topic, fico com pena de vê-la não indicada ao Oscar ainda, é uma ótima atriz. Gosto bastante dela, seu olhar é poderoso em cena.[/quote']

Pelo trailer eu também não vi material para Oscar.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Vocês realmente acharam o trailer de Family Stone material para Oscar? Estou com cá minhas dúvidas...Mas sobre Claire Danes' date=' meio off-topic, fico com pena de vê-la não indicada ao Oscar ainda, é uma ótima atriz. Gosto bastante dela, seu olhar é poderoso em cena.[/quote']

Pelo trailer eu também não vi material para Oscar.

Não acho que vá receber muitas indicações,mas acho que a Diane Keaton e a Sarah Jessica Parker tem chance.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

meu primo' date=' que mora no Rio, acabou de me dizer pelo msn que a abertura do festival foi frustrante: vários filmes programados não foram liberados!

Isso procede???!!!

El carioca??!!

[/quote']

Ronny, pelo que eu sei está assim:

- Ingressos de filmes como "All The Invisible Children", "Sympathy For Lady Vengeance", "Sympathy For Mr. Vengeance", "Proof", "Breakfast On Pluto" e "Transamerica" ainda não estão disponíveis para compra.

- As sessões do filme "Caché", de Michael Haneke, foram canceladas - fui um dos que chegou seco para comprar e acabou se decepcionando. Como passaria nos primeiros dias, especula-se que o filme ainda possa ser exibido no final do fesitval.

Isso é do que estou por dentro. Qualquer outra dúvida pode perguntar.

Vlw, El Carioca!!!

E não se esqueça de comentar sobre os filmes aqui no fórum, blz?!?!

Disponha.

Pode deixar. Amanhã assisto "Mrs. Henderson Presents" e "Crash". Quando eu chegar à noite em casa eu coloco algo aqui.

Olha que vou ficar esperando!!!

E quero que voce cite a melhor atuação de CRASH, blz??!!

flw!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Vocês realmente acharam o trailer de Family Stone material para Oscar? Estou com cá minhas dúvidas...Mas sobre Claire Danes' date=' meio off-topic, fico com pena de vê-la não indicada ao Oscar ainda, é uma ótima atriz. Gosto bastante dela, seu olhar é poderoso em cena.[/quote']

Vejo o filme mais no Globo de Ouro, talvez concorrendo como Filme Comédia/Musical...mas no Oscar mesmo, se muito será Diane Keaton como atriz, mas isso também vai depender um pouco do Globo de Ouro, se ela levar Melhor Atriz de Comédia talvez consiga uma vaga no premio da Academia, como aconteceu em 2004. Mas ela terá pela frente Reese Whiterspoon, Judi Dench e Meryl Streep como prováveis concorrentes na mesma categoria.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

meu primo' date=' que mora no Rio, acabou de me dizer pelo msn que a abertura do festival foi frustrante: vários filmes programados não foram liberados!

Isso procede???!!!

El carioca??!!

[/quote']

Ronny, pelo que eu sei está assim:

- Ingressos de filmes como "All The Invisible Children", "Sympathy For Lady Vengeance", "Sympathy For Mr. Vengeance", "Proof", "Breakfast On Pluto" e "Transamerica" ainda não estão disponíveis para compra.

- As sessões do filme "Caché", de Michael Haneke, foram canceladas - fui um dos que chegou seco para comprar e acabou se decepcionando. Como passaria nos primeiros dias, especula-se que o filme ainda possa ser exibido no final do fesitval.

Isso é do que estou por dentro. Qualquer outra dúvida pode perguntar.

Vlw, El Carioca!!!

E não se esqueça de comentar sobre os filmes aqui no fórum, blz?!?!

Disponha.

Pode deixar. Amanhã assisto "Mrs. Henderson Presents" e "Crash". Quando eu chegar à noite em casa eu coloco algo aqui.

Que invejasmiley19.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...