Jump to content
Forum Cinema em Cena

Oscar 2009: Previsões


Recommended Posts

  • Members

esses pôsteres de button já haviam sido liberados/postados a uns dias atrás 03 ... agora uma dúvida me permeia: como é q esse filme será chamado no brasil? já espero algo como: a extraordinária vida de benjamin button ou a misteriosa vida de benjamin button 06

 

e algo me diz q vão querer alçar winslet como principal em the reader, caso isso aconteça, ainda existe essa palhaçada de um mesmo ator não poder ser indicado 2 vezes numa mesma categoria?
D4rk Schn31d3r2008-11-21 15:11:22
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Members

Acho que a Kate vencendo nas duas categorias seria de bom tamanho para os fãs enloquecidos que se esperneiam com o fato de ela nunca ter ganho unzinho sequer.

 

 

 

---------------------------------------------------

 

RR o melhor de Sam Mendes? DUVIDO! Ele NÃO PODE ser melhor que Beleza Americana. Simplesmente impossível.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pelo jeito surgiu o nome do cara que será a pedra no caminho de Heath Ledger até o Oscar: Michael Shannon.

 

Eu tinha um certo preconceito totalmente idiota com esses atores mais desconhecidos que surgem na corrida pelo Oscar, como o Jackie Earle Haley em 2007, que apareceu no lugar do Jack Nicholson. E no final, fiquei embasbacado com sua performance e o considero o melhor coadjuvante daquele ano. Então que venha Shannon.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Seria interessante ver num mesmo ano, dois diretores "cult" sendo indicados. (Dareen e Fincher) Casal de Titanic vencendo (Di Caprio/Winslet). Vitória dupla (Kate Winslet) e vitória póstuma de ator de um filme Blockbuster (Heath Ledger) Nada é Impossível 06

 

Interessante a Categoria de Atriz... Meryl Streep pode não vencer pelas critícas à sua performance, Kate não venceria por ter o Oscar "garantido"  em coadjuvante... O Oscar sobraria para, ou Kristin Scott Thomas ou Sally Hawkins ou Cate Blanchett/Jolie/Hathaway/etc.   13

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

22/11/08 - 09h01 - Atualizado em 22/11/08 - 09h01

 

Hollywood promete um Oscar mais popular em 2009

 

 

 

Estúdios fazem campanha para sucessos de bilheteria serem indicados.

 

 

 

'Wall-E' e 'Batman - O cavaleiro das trevas' estão entre apostas.

 

 

 

Do G1, no Rio

 

 

 

Nos últimos anos, a Academia de Artes e Ciências Cinematográficas vem se distanciando do público, ao concentrar as indicações ao Oscar em filmes mais "cabeça" ou produções independentes, que na maioria dos casos têm bilheterias insignificantes ou ficam restritos ao circuito de arte e nem chegam ao grande público.

 

 

 

 

 

 

 

Mas, ao que tudo indica, essa dinâmica está com os dias contados. No Oscar 2009, Hollywood pretende aproximar o Oscar da platéia, priorizando sucessos de bilheteria para disputar as estatuetas. Este mês, os estúdios iniciaram suas campanhas para tentar emplacar filmes na premiação, investindo em candidatos que já tiveram aprovação plena do público.

 

 

 

 

 

 

 

A Warner Bros, por exemplo, planeja promover a candidatura de "Batman - O cavaleiro das trevas", que alcançou a segunda maior bilheteria da história nos EUA, mais de US$ 500 milhões em arrecadação. Na disputa, o estúdio pretende emplacar na categoria melhor filme e melhor ator coadjuvante, para Heath Ledger, morto em janeiro.

 

 

 

 

 

 

 

Para se ter idéia, a bilheteria de "Cavaleiro das trevas" supera de longe os números somados dos quatro últimos vencedores do Oscar de melhor filme - "Onde os fracos não têm vez", "Os infiltrados", "Crash - No limite" e "Menina de ouro", que juntos atingiram uma bilheteria de não mais que US$ 360 milhões.

 

 

 

 

 

 

 

Fazendo uso da mesma estratégia, a Paramount aposta suas fichas na adaptação "Homem de Ferro" - que arrecadou mais de US$ 318 milhões nos EUA - para melhor filme e ator, com Robert Downey Jr., que também pode ser indicado como ator coadjuvante por conta da comédia "Trovão tropical", outro sucesso de bilheteria.

 

 

 

 

 

 

 

Já a Disney foi ainda mais ousada e optou por investir na animação "Wall-E" para competir à estatueta de melhor filme. Apesar de trazer poucos diálogos e girar em torno de uma temática séria, o longa de Andrew Stanton teve ampla aprovação da crítica internacional e uma bilheteira gorda, de mais de US$ 223 milhões nos EUA.

 

 

 

 

 

 

 

Se a história do robozinho ganhar, será a primeira vez que uma animação conquista o título. Em 1991, o estúdio conseguiu emplacar a animação "A bela e a fera" como indicado na categoria.

 

 

 

Lançamentos

 

 

 

E não pára por aí. Os estúdios ainda têm outros "blockbusters" para lançar antes do anúncio dos indicados ao Oscar, em 22 de janeiro.

 

 

 

 

 

 

 

A Paramount guarda a fantasia "The curious case of Benjamin Button", estrelada por Brad Pitt, para o lançamento no Natal. O filme, dirigido por David Fincher (de "Clube da luta"), conta a história de um homem que nasce velho e fica mais jovem a cada ano.

 

 

 

 

 

 

 

O mesmo estúdio também aposta no romance "Revolutionary road", que traz de volta os protagonistas de "Titanic", Leonardo Di Caprio e Kate Winslet, novamente juntos. Desta vez, a dupla vem dirigida por Sam Mendes, que abocanhou cinco estatuetas, incluindo a de melhor filme, em 1999, com "Beleza americana".

 

 

 

 

 

 

 

Há ainda o épico "Austrália", com Nicole Kidman e Hugh Jackman, que leva o título do longa-metragem mais caro da história do cinema autraliano. Assinada pelo diretor de "Moulin Rouge", Baz Luhrmann, a superprodução da Fox também é um forte concorrente à premiação da Academia com perfil arrasa-quarteirão.

 

 

 

 

 

 

 

Pelo aumento da audiência

 

 

 

Essa aproximação do público pode ser motivada por uma necessidade de aumentar a audiência da entrega do Oscar, transmitida pelo canal americano ABC.

 

 

 

 

 

 

 

A 80ª edição do Oscar, a mais recente da premiação, exibida em fevereiro, foi a menos assistida da história do Oscar, com audiência de 32 milhões de espectadores nos EUA, de acordo com a empresa Nielsen Edi. O grande vencedor da noite, "Onde os fracos não têm vez", dos irmãos Ethan e Joel Coen, teve uma bilheteria pouco expressiva naquele país, de US$ 64 milhões.

 

 

 

 

 

 

 

A maior audiência da história do Oscar foi alcançada em 1998, com uma média de 55 milhões de espectadores. Foi nessa edição do prêmio que o recordista de bilheteria "Titanic" (que faturou mais de US$ 600 milhões nos cinemas) conquistou 11 estatuetas.

 

 

 

Fonte: Globo.com

 

 

 

-----------

 

 

 

COMENTARIO: Wall-E e Batman mereceriam, se ganharem, não só por apenas terem uma bilheteria grande e sim pelo conteúdo...

 

 

 

Wall-E é babada, não tem como ele perder na categoria Melhor animação...

 

(Õ.ô)2008-11-22 11:01:55

Link to comment
Share on other sites

  • Members

De novo essa história de valorização dos filmes mais vistos no ano?

Aff. Esse povo parece que nao percebe que a Academia está com um gosto levemente mais sofisticado, e melhor, se dobrando ao apelo da boa crítica.

 

O oscar para Onde os Fracos não têm Vez foi o mais importante da década. Sem sombra de dúvida.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Screening para a imprensa de The Reader

 

thereaderm.jpg 

 

Será realizado hoje. Logo mais teremos reviews das principais publicações americanas.

Um privilegiado colega, cujo pai trabalha para um grande estúdio, vai conferir o filme nessa sessão. Logo que ele me reportar suas impressões posto aqui.

O que se comenta de outro screening realizado semana passada? Que é um tremendo filme. Internamente já está causando o maior buzz. Quem viu não fala em outra coisa; Quem não viu está louco pra ver.

 

Eu preciso dizer que esse é o meu favorito para o Oscar? Acho que todos aqui sabem de minha paixão pelo projeto, certo? 06 
Ronny2008-11-22 13:36:05
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Belo still. Belo still...

 

....

 

Parece que saíram comments de Benjamin Button, onde dizem que o filme é um sério candidato, mas que em termos de atuação, as chances mais fortes são de Tajari P. Henson na categoria coadjuvante. Pitt deve perder espaço, assim como Blanchett, devido ao ano cheio de atuações.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

 

 

Mais uma rave para Revolutionary Road: 02

 

Mais comparações a Quem Tem Medo de Virgínia Woof!! 16

 

Revolutionary Road

 

by Mark Keizer

 

posted November 21, 2008 6:57 AM

 

Mendes leads DiCaprio and Winslet down a Road worth traveling

 

 

revolutionaryroadreview.jpg

 

 

Revolutionary Road, the first

and most lasting novel by the late Richard Yates, was published in

1961. It was a shake and a slap to the post-war suburban Middle Class,

arguing that success in American society need not breed conformity in

its trappings and a forfeiting of personal or professional ambition.

Many have subsequently tried to turn the book into a film and it can be

argued that 2008 is one of the least appropriate times to make the

attempt. Nowadays, Yates’ plea for cultural acknowledgment of the

dangers of suburban malaise is no longer surprising or controversial.

But even if its relevance has shrunk to a less societal (more personal)

level as a portrait of a married couple trapped in the Great American

Lifestyle, it still packs considerable punch. That power is mostly

retained in this intelligent and emotionally dense adaptation directed

by Sam Mendes, who explored similar themes (albeit with a satirical

touch) in the Oscar winning American Beauty. Much will be

made of stars Leonardo DiCaprio and Kate Winslet reuniting for the

first time since an intimate, low-budget, independent sleeper from 1997

called Titanic. And while both actors are terrific, Winslet

gives a brilliantly detailed performance of swallowed emotions that

will almost certainly result in gold-plated kudos come awards time. Her

achievement will help sell this dark and difficult material, leading to

decent returns.

 

In a way, Mendes’ high-gloss visual language (executed by master DP

Roger Deakins) is an extension of what Yates was railing against. The

independent spirit of chance-taking for personal betterment goes

unfulfilled with Mendes’ Restoration Hardware aesthetic. But there’s

something to be said for the perfectly-coiffed and studied design

values that represent what Frank and April Wheeler (DiCaprio and

Winslet) are trying to reject. When they first meet at a New York City

party in the 1950’s, Frank and April’s attraction is quick and

undeniable. He’s a longshoreman and she harbors dreams of being an

actress. Soon, they’ve gotten married and ditched the city for the

era’s very definition of success—a leafy Connecticut suburb, a

beautiful house and two beautiful children. While Frank sublimates any

career ambition in his lifeless job selling business machines,

housewife April has enough free time to recognize their rut and

conclude that they’re better than the neighbors who’ve traded their

dreams for an American model of contentment they had no say in

crafting. She suggests to Frank, whose affair with a girl from the

secretarial pool belies his own creeping dissatisfaction, that they

pack up everything, “move to Paris, and save ourselves.”

 

In his accomplished adaptation of Yates’ work, screenwriter Justin

Haythe understandably sheds some of the novel’s densest layers, but

there’s still plenty of subtext to go around—although there are moments

when Frank and April seem to be playing to the themes and not getting

the audience intimately invested in their characters. But such

criticisms wither given everything else that works, especially the

performances. Since his Oscar nominated turn in Blood Diamond,

DiCaprio has grown into himself to the point where he’s less of a sell

as a suburban spouse and father. And while he nails both sides of

Frank’s journey, from the “little wise guy with a big mouth” at the

beginning to the beaten down husband at the end, Winslet still outpaces

him. April’s ever-shifting, near psychotic mood swings would feel

arbitrary and convenient if not for Winslet’s focus and specificity. As

good as she is, the most surprising performance is by Michael Shannon,

who plays John, the clinically insane son of Frank and April’s realtor

(Kathy Bates). While the perplexed neighbors begrudgingly accept the

Wheeler’s unusual plan, John sees through everything. And Shannon takes

over the picture in the handful of scenes in which he appears. John and

the other supporting characters are crucial because the Wheeler’s

decision is only groundbreaking when played off their complacent

neighbors and co-workers. (“the nice young revolutionaries on Wheeler

Road”, the couple is mistakenly called in a telling slip). By the time

Frank and April’s marriage has devolved into vicious bouts of

psychological gamesmanship, complacency doesn’t seem like such a bad

way to go, even if it means abandoning the challenges and aspirations

that provide life’s forward momentum.

 

With its Virginia Woolf-style dissection of a marriage and

its reverence for the source material, Mendes and his team have managed

probably the best adaptation that a production entity (Paramount

Vantage) owned by a worldwide media conglomerate (Viacom) could

comfortably create. Heartland acceptance for such bleak, adult fare

could mean the film’s title won’t be the only thing revolutionary about

Revolutionary Road.

 

FeCamargo2008-11-22 14:08:53

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Porém: The Dark Knight fora do SAG é fria. É o tipo de filme que o SAG sempre indica' date=' se não aparecer aí, ele está seriamente prejudicado na categoria de melhor filme no Oscar.
[/quote']

 

Concordo, o elenco de TDK é formidável.

.........................................

 

Warm-Up

The Curious Case Of Benjamin Button "is brilliant and beautiful and beguiling and any other adulatory adjective you can chuck at a movie," writes Empire blogger Nev Pierce.

buttonlocks.jpg

"It makes you consider the world anew...at least for a moment (but probably for a lot longer). It is about love, yes, and it is about Death: an event as inevitable as the rising of the sun, as the turning of the Earth. To put it schmaltzily -- in a way the film itself would never countenance -- it says the grave need not triumph over your day today. Grasp the now. Live in each moment. Take a hand and hold it."

Link to comment
Share on other sites

  • Members

agora q houve uma melhora significativa dos indicados ao oscar, eles querem retroceder? 09 então pq eles não inventam uma categoria de melhor filme blockbuster p/ alavancar a audiência? nisso eles poderiam indicar: TDK, australia, iron man, indiana jones iv, wall-e ... não seria melhor e mais fácil? e aproveitando, poderiam excluir a categoria de documentários, curtas, etc (poderiam colocá-los no mesmo dia em q são dados aqueles prêmios técnicos dias antes do oscar), e dar mais valor aquilo q realmente o público quer ver: filmes, atores e shows

 

.

.

.

 

30794.jpg

The first word on David Fincher's latest masterpiece... 16

You probably shouldn't read this.

You should probably cocoon yourself, avoid speculations or declarations and queue for a ticket on Christmas Day (US) or 22 January (UK), when David Fincher's The Curious Case Of Benjamin Button will be birthed into the wider world.

You should probably show some self-discipline.

But, you know, we don't always do what we should.

Still, if you want a pure experience, go away.

If you want a brief reassurance that your money and time and expectations won't be wasted, know this: The Curious Case Of Benjamin Button is brilliant and beautiful and beguiling and any other adulatory adjective you can chuck at a movie. Now go away.

Still curious?

OK.

Daisy (Cate Blanchett) is dying. Lying in a New Orleans hospital that's being lashed by nature - Hurricane Katrina is squalling outside - she takes shallow breaths and tells her daughter, Caroline (Julia Ormond), of a hand-crafted clock created by Mr Gateaux (Elias Koteas). A timepiece designed to run in reverse, it hangs in a grand train station as a hope that the boys who died in World War One might come back, wounds healed, dreams resuscitated...

It's a curious clock, a curious beginning: the film flecked and faded, its element eaten away by time... until Caroline begins to read from a journal, the Last Will and Testament of Benjamin Button (Brad Pitt), her voice segues into his and a life story unspools, as visually pristine as it is emotionally exhausting.

Benjamin is born "under unusual circumstances", as the New Orleans sky fizzes with fireworks celebrating the end of the Great War and his mother dies bloodied on her bed. The "boy" is geriatric: body worn out, face like a punctured football. His distraught father (Jason Flemyng) abandons him outside a rest home, where he is discovered by the matron, Queenie (Taraji P Henson), and raised with the belief he is on the brink of death. Yet as everyone else wastes away, he grows stronger, younger. He is an old man with the mentality of a child - playing with toy soldiers, making friends with the granddaughter, Daisy, of another resident - and as much as Death is taken for granted, it is not his time yet. Benjamin Button has a lot more living to do...

And that is enough - perhaps far too much - detail for now... Benjamin travels, grows, loves, loses, sees the world first through fresh eyes in a faded body, then through peepers deepened by experience yet a body rejuvenated - skin hydrated, muscles built up, blessed now with youth and beauty and looking, let's face it, a lot like Brad Pitt.

Pitt's is a performance so good it could go unnoticed: subtle and seamless and gloriously free from any actorly pretention, any obsequiousness. It could easily be underappreciated amid the sure-to-come hyperbole (here, for starters) about the picture's digitally-aided aging. And ok, the effects are extraordinary - you see Pitt as a pensioner and then as a young buck, as vital and offensively good looking as he was in Thelma & Louise.

Yet the effect would fall flat were it not founded on his performance - it is his features that express Benjamin in each age: his eyes that show the man's wit and tenderness, soul and sorrow. The picture takes a long time to reach its sweet spot, the moment where Benjamin and Daisy (Cate Blanchett) can be together, but the long build makes the sequence all the more exhilarating - and heart-breaking.

For, yes, The Curious Case Of Benjamin Button may well make your eyes leak. But, you know, so can Lethal Weapon if you've had a bad day... In this regard, Fincher's achievement is not just that the film moves you but that it does so without being cloyingly sentimental.

To credit him is not to diminish Eric Roth's screenplay - which is a triumph of imagination and expansion, giving substance to themes the F Scott Fitzgerald source story only, at best, hinted at, and soul to characters who were ciphers. But with a needy director, even a fine script can become syrupy vomit.

That potential has always been there with this material - for a film that begs for your affections, that is desperate to ingratiate. This is why the director of Se7en and Fight Club was considered, in some quarters, a curious fit. But it is why he is perfect for it. Instead of crassly manipulating your emotions, Fincher exercises his usual scrupulous control, creating a real world for this ridiculous conceit, ensuring the high concept does not dwarf the people.

And while the film can be tagged a romantic fable, it takes in more than that suggests - it has a globe-spanning, epic scope, journeying from Russian to India, through World War Two (in an awesome sea battle); taking on cultural shifts, the growth of a country as well as a man. It has a depth and grace to it you could barely anticipate.

The Curious Case Of Benjamin Button makes you consider the world anew... at least for a moment (but probably for a lot longer). It is about love, yes, and it is about Death: an event as inevitable as the rising of the sun, as the turning of the Earth. To be, perhaps, schmaltzy - in a way the film would never countenance - it says the grave need not triumph over your day today... Grasp the now. Live in each moment. Take a hand and hold it.

"You met me at a very strange time in my life."

Tock-tick tock-tick tock-tick tock-tick tock-tick...

Now go away.

.

.

.

 

se TCCoBB for todo esse filme q aparenta ser e pitt mais uma vez não for indicado, vai ser triste
D4rk Schn31d3r2008-11-22 16:29:58
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Australia foi para o saco colegas. Eis o primeiro grande da temporada ir para o saco. Ao menos, o filme não parece ser ruim. Mas dificilmente conseguirá uma indicação ao Oscar.

 

 

 

-----------------------------------

 

O NBR está chegando pessoal. E o curioso é que, pensando friamente, não vejo um vencedor que não Slumdog Millionarie. Ou, forçando um pouco, Milk ou Revolutionary Road.

 

 

 

Poderia pintar um Grand Turino, como aconteceu com Letters from Iwo Jima? Ou, quem sabe, um The Reader? Seria interessante....

 

 

 

Para mim TDK tem chances de trilhar o caminha parecido com Hairspray ano passado. Conseguir um NBR, ser indicado ao GG, conseguir indicação ao SAG de elenco e ao PGA (mas esse Hairspray não conseguiu). Pode acabar conseguindo uma quinta vaguinha no Oscar de filme, apesar de eu não acreditar muito.

Link to comment
Share on other sites

 Share

Announcements


×
×
  • Create New...