Members Stradivarius Posted April 14, 2011 Members Report Share Posted April 14, 2011 Muita coisa interessante... Malick!!! Palm D'Or: - Pedro Almodovar , La piel que habito - Bertrand Bonello , L'Apollonide - Souvenirs de la maison close - Alain Cavalier , Pater - Joseph Cedar , Footnote ( Hearat Shulayim ) - Nuri Bilge Ceylan, Il était une fois en Anatolie ( Bir zamanlar anadolu'da ) - Jean-Pierre et Luc Dardenne , Le Gamin au vélo - Aki Kaurismäki , Le Havre - Naomi Kawase , Hanezu no tsuki - Julia Leigh , Sleeping Beauty (premier film) - Maïwenn, Polisse - Terrence Malick , The Tree of Life - Radu Mihaileanu , La Source des femmes - Takashi Miike , Ichimei ( Hara-Kiri: Death of a Samurai ) - Nanni Moretti , Habemus Papam - Lynne Ramsay , We Need to Talk about Kevin - Markus Schleinzer , Michael (premier film) - Paolo Sorrentino , This Must Be the Place - Lars Von Trier, Melancholia - Nicolas Winding Refn, Drive Acho que é a primeira vez que o Takashi Miike é selecionado... Quote Link to comment
Members Miss Golightly Posted April 14, 2011 Members Report Share Posted April 14, 2011 nossa essa árvore da vida promete Quote Link to comment
Members sabrinaog Posted May 12, 2011 Members Report Share Posted May 12, 2011 Começa o Festival de CannesHoje é dia de Festival de Cannes! Um dos eventos mais famosos do planeta tem início hoje, com a exibição de Meia Noite em Paris, novo trabalho do diretor Woody Allen. Será o início de 11 dias onde o que há de mais recente no cinema mundial será exibido na cidade francesa. A seleção da mostra competitiva deste ano está repleta de nomes conhecidos. Pedro Almodóvar (La Piel que Habito), Lars von Trier (Melancolia), Terrence Malick (A Árvore da Vida), Nanni Moretti (Habemus Papam), Takashi Miike (Ichimei), Aki Kaurismäki (Le Havre) e os irmãos Jean-Pierre e Luc Dardenne (The Kid With the Bike) são alguns dos competidores pela Palma de Ouro, prêmio máximo do festival. De última hora o festival ganhou um filme emblemático, disponibilizado de forma quase clandestina. Trata-se de In Film Nist, documentário dirigido por Jafar Panahi e Mojtaba Mirtahmasb que aborda o cerceamento de liberdade realizado pelo governo iraniano. Para quem não se lembra, Panahi foi condenado à prisão por ter feito propaganda contra o atual regime iraniano, do presidente Mahmoud Ahmadinejad. Além disto, foi proibido de trabalhar em filmes por 20 anos, o que torna o documentário não apenas uma chance de conferir o Irã por dentro como também uma violação segundo as leis do país. O Brasil não está na disputa pelos prêmios principais de Cannes neste ano, mas marca presença nas mostras paralelas. Trabalhar Cansa, dos estreantes em longas Juliana Rojas e Marco Dutra, está na mostra Un Certain Regard e O Abismo Prateado, de Karim Aïnouz (Madame Satã) foi selecionado para a Quinzena dos Realizadores. O júri do festival deste ano será presidido por Robert De Niro (Entrando Numa Fria) e composto também pelos atores Uma Thurman (Kill Bill) e Jude Law (Sherlock Holmes), os produtores Martina Gusman (Abutres) e Nansui Chi (Golpe Fulminante), o crítico Linn Ullman e os diretores Olivier Assayas (Carlos), Mahamat Saleh Haroun (Um Homem que Grita) e Johnnie To (Eleição - O Submundo do Poder). O Festival de Cannes terminará em 22 de maio, com o anúncio dos ganhadores da Palma de Ouro e demais prêmios do evento. Notícia: Festival de Cannes 2011. Fonte: Adoro Cinema. Quote Link to comment
Members Cremildo Posted May 12, 2011 Members Report Share Posted May 12, 2011 Sleeping Beauty, com Emily Browning, não foi muito bem recebido, dividiu bastante as opiniões e obteve várias críticas mornas. There’s almost a somnambulistic quality to Browning’s performance that makes you curious to know how Lucy became so anesthetized. But Leigh’s cryptic clues are stubbornly and self-consciously elusive, leaving the character’s potential complexity untapped. Visually, too, the film remains uninvolving, its glacial pacing further slowed by exceedingly sparing camera movement, resulting in a look that's neither sensual nor unsettling. http://www.hollywoodreporter.com/rev...-review-187555 Variety More tiresome than anything, Australian novelist Julia Leigh's debut feature, "Sleeping Beauty," concerns a self-abasing college student who doesn't distinguish among her various dead-end jobs, one of which involves being drugged into a near-coma and manhandled by strangers. Leigh's arty (not to be confused with artistic) treatment of such provocative subject matter derives from her own 2008 Black List-blessed screenplay, though the film's frustratingly elliptical style and lack of character insight give it a distinctly first-draft feel. Racy subject and ample nudity should land this Jane Campion-endorsed production some decent fest exposure before rubbing ratings boards wrong around the world. Whereas classical Hollywood cinema relies on the so-called "goal-oriented protagonist," too many recent independent pics favor the opposite extreme, building laconic, momentum-free narratives around disaffected, near-catatonic young people. Leigh elevates this uncompelling personality type to existential levels, suggesting a character so haunted by death she hardly allows herself to feel anything in life. By extension, we hardly feel anything either, even as the film lapses into a series of ostensibly shocking physical violations. [...] Otherwise, "Sleeping Beauty" is maddeningly elliptical, depriving auds of virtually any of the details they need to understand, much less relate to the character. It's fair to call Browning brave for taking on this role, but she's too wooden and inexpressive here to invite us into Lucy's interior space. Guy Lodge SLEEPING BEAUTY (B+) Cool, kinky breadcrumb trail leads to a rangier exploration of human contact; each frame seems assembled with tweezers. Startling breakthrough for Emily Browning, not just for obvious reasons of "bravery", but for the wit she brings to surgical-steel material. Suspect SLEEPING BEAUTY will have fierce detractors. Cannes to be commended on putting something this fresh and untested in Competition. Among other virtues, SLEEPING BEAUTY has a line I do not expect to hear in any other movie: "Make sure your lipstick matches your labia." Cremildo2011-05-12 19:51:38 Quote Link to comment
Members Stradivarius Posted May 12, 2011 Author Members Report Share Posted May 12, 2011 Já "We Need to Talk About Kevin" de Lynne Ramsey estão dizendo que chocou. Quote Link to comment
Members Cremildo Posted May 12, 2011 Members Report Share Posted May 12, 2011 Neste site é possível visualizar aquela tabela contendo as cotações dos filmes exibidos em Cannes, pelos principais jornais e revistas franceses: http://cannes.lefilmfrancais.com/105816/les-etoiles-de-la-critique Cremildo2011-05-12 22:46:40 Quote Link to comment
Members James Dean Posted May 12, 2011 Members Report Share Posted May 12, 2011 Pelo que eu li sobre esse "We Need to Talk About Kevin" parece que a atuação da Tilda Swinton tem boas chances pro prêmio de Melhor Atriz. Ansioso pra saber como vai ser a recepção dos filmes do Almodóvar e do Lars von Trier, ainda mais depois da polêmica com Anticristo. Quote Link to comment
Members Stradivarius Posted May 13, 2011 Author Members Report Share Posted May 13, 2011 Mas os filmes do Woody Allen e do Christophe Honoré não estão em competição. Pelo menos não na da Palma de Ouro... Quote Link to comment
Members sabrinaog Posted May 13, 2011 Members Report Share Posted May 13, 2011 Filme sobre violência na escola "afeta" Festival de CannesO tema, infelizmente, andou "na moda" no Brasil por causa do recente caso em Realengo, mas o fato é que a violêcia na escola também esteve presente no segundo dia do Festival de Cannes através do drama We Need to Talk About Kevin. Escrito e dirigido por Lynne Ramsay, o filme estrelado por Tilda Swinton, John C. Reilly e Ezra Miller provocou a plateia. Enquanto alguns se levantaram antes mesmo que ele terminasse, outros aplaudiram calorosamente. Segundo a cineasta, a intenção não foi mostrar violência, mas tratar do tabu psicológico de um relacionamento difícil entre mãe e filho. Para Miller, ator de 18 anos que fez Confusões em Família e participou do seriado Californication, não houve dificuldade de representar o adolescente assassino. "Me sinto horrorizado porque sinto de fato alguma conexão com Kevin", disse ele. Em We Need to Talk About Kevin, você pode ver dois trechos do filme que dão uma ideia pesada e insana do que acontece com o personagem, retrato de uma relação marcada pela inexistência de amor e cheia de ódio. Notícia: We Need to Talk About Kevin em Cannes. Fonte: Adoro Cinema. Quote Link to comment
Members Cremildo Posted May 13, 2011 Members Report Share Posted May 13, 2011 Um cara do Cine Players está postando críticas das obras exibidas no Festival: Cobertura Oficial do 64º Festival de Cannes Por Rafael Ciccarini Confira a cobertura que o crítico de cinema Rafael Ciccarini está fazendo para o Cineplayers. Rafael Ciccarini, editor da Revista Eletrônica Filmes Polvo, está em Cannes para cobrir o festival especialmente para o Cineplayers. Abaixo, a lista de matérias enviadas pelo crítico: Crítica de Meia-Noite em Paris, de Woody Allen. Crítica de A Bela Adormecida, de Julia Leigh. Crítica de Restless, de Gus Van Sant. ----- Confira também a cobertura da Revista Filmes Polvo, por Ursula Rösele: Crítica de Meia-Noite em Paris, de Woody Allen. --------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------- Les étoiles de la critique atualizadas: Cremildo2011-05-14 15:08:20 Quote Link to comment
Members Stradivarius Posted May 13, 2011 Author Members Report Share Posted May 13, 2011 Pqp, olha o trailer de L'Apollonide, do Bonnello: http://www.festival-cannes.fr/en/mediaPlayer/11037.html Too foda... Quote Link to comment
Members Cremildo Posted May 14, 2011 Members Report Share Posted May 14, 2011 Mike D'Angelo sobre o novo dos Dardenne: The Kid With a Bike (Dardennes): 64. These guys are incapable of making a bad movie. Turns out they can make a really minor one, though. Quote: Upon reflection, not sure "minor"s le mot juste. LORNA felt to me like a tentative step in a new direction. This feels like a retread. Quote: They do continue experimenting with the (very) intermittent use of a score, but I'm not sure that's really working for them. -------------------- A Hollywood Reporter e a Variety adoraram. --------------------- Jonathan Romney in Screen: "After the slightly sub-par Lorna's Silence (2008), the brothers are back on peerless form with this story of innocence betrayed and befriended, which must count as one of the best films about childhood since Kes — or for that matter Bicycle Thieves, to which it surely nods." "This is another gentle triumph for the brothers," agrees Drew McWeeney at HitFix. Cremildo2011-05-15 12:38:44 Quote Link to comment
Members Thico Posted May 15, 2011 Members Report Share Posted May 15, 2011 Falei no outro tópico, mas fica aqui também. Além do Rafael pelo CP, tem também a Ursula pela Filmes Polvo (revista que o Rafael edita e me emprega. rs): http://www.filmespolvo.com.br/site/eventos/index/58 Quote Link to comment
Members bs11ns Posted May 15, 2011 Members Report Share Posted May 15, 2011 Pelo que eu li sobre esse "We Need to Talk About Kevin" parece que a atuação da Tilda Swinton tem boas chances pro prêmio de Melhor Atriz. Ansioso pra saber como vai ser a recepção dos filmes do Almodóvar e do Lars von Trier' date=' ainda mais depois da polêmica com Anticristo. [/quote'] Jesus...o que esse povo vê nessa mulher? Será que entendo tão pouco assim de cinema? Depois de ver Binoche ganhar de modo tão merecido, engolir Swinton também em Cannes além do OSCAR é dose! Ai Cristo! Quote Link to comment
Members bs11ns Posted May 15, 2011 Members Report Share Posted May 15, 2011 Um cara do Cine Players está postando críticas das obras exibidas no Festival:<t></t><t></t><table ="txt"="" width="100%" align="center" cellpadding="4"><t><tr><td valign="top" width="105" align="center"></td> <td ="fundo_subparte"="" valign="top"> <span ="tit"="">Cobertura Oficial do 64º Festival de Cannes</span> <div ="tab_cabecalho"=""> <t></t><t></t><table ="fundo_parte"="" width="100%" align="center" cellpadding="4"> <t><tr> <td ="txt"=""> Por <span ="txt_negrito"="">Rafael Ciccarini</span> </td> </tr> </t></table> </td> </tr> </t></table> <t></t><t></t><table><t><tr><td height="1"></td></tr></t></table> <t></t><t></t><table width="75%" align="center"> <t><tr> <td ="txt_tag"="" align="center"> Confira a cobertura que o crítico de cinema Rafael Ciccarini está fazendo para o Cineplayers. </td> </tr> </t></table> <t></t><t></t><table><t><tr><td height="1"></td></tr></t></table> <p align="justify">Rafael Ciccarini' date=' editor da [color=#990000">Revista Eletrônica Filmes Polvo[/color">, está em Cannes para cobrir o festival especialmente para o Cineplayers. <p align="justify">Abaixo, a lista de matérias enviadas pelo crítico: <p align="justify">[color="#990000">Crítica[/color"> de Meia-Noite em Paris, de Woody Allen.[color="#990000">Crítica[/color"> de A Bela Adormecida, de Julia Leigh.[color="#990000">Crítica[/color"> de Restless, de Gus Van Sant. <p align="justify">----- <p align="justify">Confira também a cobertura da Revista Filmes Polvo, por Ursula Rösele: <p align="justify">[color="#990000">Crítica[/color"> de Meia-Noite em Paris, de Woody Allen.<p align="justify"><p align="justify">---------------------------------------------------------------------------------------------<p align="justify">---------------------------------------------------------------------------------------------<p align="justify">Les étoiles de la critique atualizadas:http://cannes.lefilmfrancais.com/images/stories/com_papyrus/contenus/fecc6d086a40cd717004f2b850e87aab.jpg" /> Nossa, que crítica belíssima essa do Restless.Fiquei até com vontade de ver o filme! Quote Link to comment
Members mars1 Posted May 15, 2011 Members Report Share Posted May 15, 2011 meu favorito continua sendo o Almodóvar... Quote Link to comment
Members Cremildo Posted May 15, 2011 Members Report Share Posted May 15, 2011 Amanhã é dia de exibição de A Árvore da Vida. Cremildo2011-05-15 12:58:16 Quote Link to comment
Members Thico Posted May 16, 2011 Members Report Share Posted May 16, 2011 Valente no facebook: "Tree of Life: vaias, aplausos, bagunça, correria. o cinema mexendo profundamente com as pessoas. de minha parte, eu adorei e detestei. e adorei. e detestei. em várias cenas. que filme bizarro." E o restante é meio spoiler demais pra colocar aqui... Thico2011-05-16 07:59:51 Quote Link to comment
Members Thico Posted May 16, 2011 Members Report Share Posted May 16, 2011 Ah, tem outro comentário dele: "eu certamente não vou estar sendo original ao dizer isso, acho (ainda não li nada de outros), mas a única coisa parecida com Tree of Life que eu lembre no cinema é 2001. cada um conclua o que quiser com isso." Quote Link to comment
Members Administrator Posted May 16, 2011 Members Report Share Posted May 16, 2011 Previsivel esse tipo de afirmação. Mas as reações são interessantes. Lumière2011-05-16 09:08:56 Quote Link to comment
Members Cremildo Posted May 16, 2011 Members Report Share Posted May 16, 2011 Ranking do Micropsia: COMPETITION 1. LE GAMIN AU VELO (Dardenne) – 7.87 (25) 2. L’APOLLONIDE (Bonello) – 7.72 (10) 3. HABEMUS PAPAM (Moretti) – 6.43 (28) 4. THE ARTIST (Hazanavicius) – 5.88 (13) 5. FOOTNOTE (Cedar) – 5.25 (28) 6. MICHAEL (Schleinzer) – 4.52 (22) 7. WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN (Ramsay) – 4.36 (25) 8. SLEEPING BEAUTY (J.Leigh) – 4.17 (26) 9. POLISSE (Le Besco) – 2.88 (27) OUT OF COMPETITION 1. DUTCH, MASTER OF THE FORGES OF HELL (Panh) – 8.65 (6) 2. MICHAEL PETRUCCIANI (Radford)– 6.89 (7) 3. MIDNIGHT IN PARIS (Allen) – 5.97 (29) 4. WU XIA (Ho Sun Chan) – 5.78 (9) 5. TOUS AU LARZAC (Rouaud) – 4.66 (3) 6. PIRATES OF THE CARIBBEAN 4 (Marshall) - 4.32 (6) 7. BOLLYWOOD (Omprakash Mehra & Zimbalist) – 4.00 (1) 8. LABRADOR (Aspock) 3.17 (3) UN CERTAIN REGARD 1. RESTLESS (Van Sant) – 6.84 (26) 2. BE OMID E DIDAR (Rasoulof) – 6.71 (14) 3. TRABALHAR CANSA (Dutra & Rojas) – 6.425 (12) 4. MARTHA MARCY MAY MARLENE (Durkin) – 6.07 (7) 5. MISS BALA (Naranjo) – 5.65 (19) 6. STOPPED ON TRACKS (Dresen) – 5.45 (6) 7. BONSAI (Jiménez) – 5.125 (4) 8. THE SNOWS OF KILIMANJARO (Guediguian) – 4.36 (7) 9. ARIRANG (Kim) - 3.89 (14) 10. TOOMELAH (Sen) – 3.00 (3) QUINZAINE DES REALISATEURS 1. PORFIRIO (Landes) – 6.62 (4) 2. LA FEE (Abel, Romy & Gordon) – 6.60 (2) 3. RETURN (Johnson) – 6.00 (1) 4. ELDJFALL (Rúnarsson) – 5.50 (1) 5. JEANNE CAPTIVE (Ramos) – 5.39 (11) 6. PLAY (Östlund) - 4.45 (2) 7. CODE BLUE (Antoniak) – 4.00 (1) 8. LA FIN DU SILENCE (Edzard) – 3.75 (4) 9. THE OTHER SIDE OF SLEEP (Daly) – 3.00 (4) SEMAINE DE LA CRITIQUE 1. TAKE SHELTER (Nichols) – 7.00 (6) 2. LAS ACACIAS (Giorgielli) – 6.86 (9) 3. LA GUERRE EST DECLAREE (Donzelli) – 6.70 (10) 4. 17 FILLES (Coulin) – 5.80 (5) 5. THE SLUT (Ben Asher) – 5.17 (3) 6. WALK AWAY RENEE (Caouette) – 4.90 (5) Quote Link to comment
Members Stradivarius Posted May 16, 2011 Author Members Report Share Posted May 16, 2011 Pois é, esse frisson na recepção de filmes em Cannes as vezes irrita... Quote Link to comment
Members Cremildo Posted May 16, 2011 Members Report Share Posted May 16, 2011 Rope of Silicon: Tree of Life starts out on the right track, but derails and turns into a bunch of disjointed mumbo-jumbo about 30 minutes in Total Film: The Tree Of Life: utterly mesmerising first hour, slightly listless second, generally unmissable...visually breathtaking and technically masterful, but excruciatingly drawn out and annoyingly pretentious. ICSfilm: A deeply affecting poem about all of us. The Tree Of Life exceeds expectations. The Hollywood Reporter: A unique film that will split opinions every which way, which Fox Searchlight can only hope will oblige people to see it for themselves. Variety: Few American filmmakers are as alive to the splendor of the natural world as Terrence Malick, but even by his standards, "The Tree of Life" represents something extraordinary. The iconoclastic director's long-awaited fifth feature is in many ways his simplest yet most challenging work, a transfixing odyssey through time and memory that melds a young boy's 1950s upbringing with a magisterial rumination on the Earth's origins. Result is pure-grade art cinema destined primarily for the delectation of Malick partisans and adventurous arthouse-goers, but with its cast names and see-it-to-believe-it stature, this inescapably divisive picture could captivate the zeitgeist for a spell. The Playlist: Firstly, “The Tree Of Life” is not the cinema-changing, soul-shattering masterpiece it has been built up into. That said, it’s a hugely ambitious and occasionally brilliant undertaking that finds the director using the story of a fractured relationship between a father and his children to ask the question of ages: where is God? Guy Lodge (InContention) - The Tree of Life (***) http://incontention.com/2011/05/16/r...-tree-of-life/ Peter Bradshaw (The Guardian) loves TTOL. 5 out of 5 stars. Biggest TREE OF LIFE surprises so far: Scott Foundas's score (perfect 10): http://bit.ly/kIwsMU And J Hoberman's pan: http://bit.ly/mb0PYb Cremildo2011-05-16 12:07:51 Quote Link to comment
Members Cremildo Posted May 17, 2011 Members Report Share Posted May 17, 2011 No quadro da crítica, SEIS folhas douradas para Tree of Life! Quote Link to comment
Members Tensor Posted May 17, 2011 Members Report Share Posted May 17, 2011 Eu não entendo nada. Isso é muito? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.