Jump to content
Forum Cinema em Cena

Cannes 2011


Recommended Posts

Muita coisa interessante... Malick!!! 16.gif

 

 

 

Palm D'Or:

 

 

 

- Pedro Almodovar , La piel que habito

 

- Bertrand Bonello , L'Apollonide - Souvenirs de la maison close

 

- Alain Cavalier , Pater

 

- Joseph Cedar , Footnote ( Hearat Shulayim )

 

- Nuri Bilge Ceylan, Il était une fois en Anatolie ( Bir zamanlar anadolu'da )

 

- Jean-Pierre et Luc Dardenne , Le Gamin au vélo

 

- Aki Kaurismäki , Le Havre

 

- Naomi Kawase , Hanezu no tsuki

 

- Julia Leigh , Sleeping Beauty (premier film)

 

- Maïwenn, Polisse

 

- Terrence Malick , The Tree of Life

 

- Radu Mihaileanu , La Source des femmes

 

- Takashi Miike , Ichimei ( Hara-Kiri: Death of a Samurai )

 

- Nanni Moretti , Habemus Papam

 

- Lynne Ramsay , We Need to Talk about Kevin

 

- Markus Schleinzer , Michael (premier film)

 

- Paolo Sorrentino , This Must Be the Place

 

- Lars Von Trier, Melancholia

 

- Nicolas Winding Refn, Drive

 

 

 

 

 

Acho que é a primeira vez que o Takashi Miike é selecionado... 06.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Começa o Festival de Cannes

Hoje é dia de Festival de Cannes! Um dos eventos mais famosos do planeta tem início hoje, com a exibição de Meia Noite em Paris, novo trabalho do diretor Woody Allen. Será o início de 11 dias onde o que há de mais recente no cinema mundial será exibido na cidade francesa.

 

A seleção da mostra competitiva deste ano está repleta de nomes conhecidos. Pedro Almodóvar (La Piel que Habito), Lars von Trier (Melancolia), Terrence Malick (A Árvore da Vida), Nanni Moretti (Habemus Papam), Takashi Miike (Ichimei), Aki Kaurismäki (Le Havre) e os irmãos Jean-Pierre e Luc Dardenne (The Kid With the Bike) são alguns dos competidores pela Palma de Ouro, prêmio máximo do festival.

 

De última hora o festival ganhou um filme emblemático, disponibilizado de forma quase clandestina. Trata-se de In Film Nist,

documentário dirigido por Jafar Panahi e Mojtaba Mirtahmasb que aborda o

cerceamento de liberdade realizado pelo governo iraniano. Para quem não

se lembra, Panahi foi condenado à prisão por ter feito propaganda

contra o atual regime iraniano, do presidente Mahmoud Ahmadinejad. Além

disto, foi proibido de trabalhar em filmes por 20 anos, o que torna o

documentário não apenas uma chance de conferir o Irã por dentro como

também uma violação segundo as leis do país.

 

O Brasil não está na disputa pelos prêmios principais de Cannes neste ano, mas marca presença nas mostras paralelas. Trabalhar Cansa, dos estreantes em longas Juliana Rojas e Marco Dutra, está na mostra Un Certain Regard e O Abismo Prateado, de Karim Aïnouz (Madame Satã) foi selecionado para a Quinzena dos Realizadores.

 

O júri do festival deste ano será presidido por Robert De Niro (Entrando Numa Fria) e composto também pelos atores Uma Thurman (Kill Bill) e Jude Law (Sherlock Holmes), os produtores Martina Gusman (Abutres) e Nansui Chi (Golpe Fulminante), o crítico Linn Ullman e os diretores Olivier Assayas (Carlos), Mahamat Saleh Haroun (Um Homem que Grita) e Johnnie To (Eleição - O Submundo do Poder).

 

O Festival de Cannes terminará em 22 de maio, com o anúncio dos ganhadores da Palma de Ouro e demais prêmios do evento.

 

Notícia: Festival de Cannes 2011.

 

Fonte: Adoro Cinema.

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Sleeping Beauty, com Emily Browning, não foi muito bem recebido, dividiu bastante as opiniões e obteve várias críticas mornas.

 

There’s

almost a somnambulistic quality to Browning’s performance that makes

you curious to know how Lucy became so anesthetized. But Leigh’s cryptic

clues are stubbornly and self-consciously elusive, leaving the

character’s potential complexity untapped. Visually, too, the film

remains uninvolving, its glacial pacing further slowed by exceedingly

sparing camera movement, resulting in a look that's neither sensual nor

unsettling.

 

 

 

 

http://www.hollywoodreporter.com/rev...-review-187555

 

Variety

 

 

 

 

 

 

 

 

 

More tiresome than anything, Australian novelist Julia Leigh's debut

feature, "Sleeping Beauty," concerns a self-abasing college student who

doesn't distinguish among her various dead-end jobs, one of which

involves being drugged into a near-coma and manhandled by strangers.

Leigh's arty (not to be confused with artistic) treatment of such

provocative subject matter derives from her own 2008 Black List-blessed

screenplay, though the film's frustratingly elliptical style and lack of

character insight give it a distinctly first-draft feel. Racy subject

and ample nudity should land this Jane Campion-endorsed production some

decent fest exposure before rubbing ratings boards wrong around the

world.

 

 

 

Whereas classical Hollywood cinema relies on the so-called

"goal-oriented protagonist," too many recent independent pics favor the

opposite extreme, building laconic, momentum-free narratives around

disaffected, near-catatonic young people. Leigh elevates this

uncompelling personality type to existential levels, suggesting a

character so haunted by death she hardly allows herself to feel anything

in life. By extension, we hardly feel anything either, even as the film

lapses into a series of ostensibly shocking physical violations.

 

 

 

[...] Otherwise, "Sleeping Beauty" is maddeningly elliptical, depriving

auds of virtually any of the details they need to understand, much less

relate to the character. It's fair to call Browning brave for taking on

this role, but she's too wooden and inexpressive here to invite us into

Lucy's interior space.

 

 

Guy Lodge

SLEEPING BEAUTY (B+) Cool, kinky breadcrumb trail leads to a rangier

exploration of human contact; each frame seems assembled with tweezers.

 

 

 

Startling breakthrough for Emily Browning, not just for obvious reasons

of "bravery", but for the wit she brings to surgical-steel material.

 

 

 

Suspect SLEEPING BEAUTY will have fierce detractors. Cannes to be

commended on putting something this fresh and untested in Competition.

 

 

 

Among other virtues, SLEEPING BEAUTY has a line I do not expect to hear

in any other movie: "Make sure your lipstick matches your labia."

 

 

Cremildo2011-05-12 19:51:38

Link to comment
Share on other sites

Pelo que eu li sobre esse "We Need to Talk About Kevin" parece que a atuação da Tilda Swinton tem boas chances pro prêmio de Melhor Atriz.

 

Ansioso pra saber como vai ser a recepção dos filmes do Almodóvar e do

Lars von Trier, ainda mais depois da polêmica com Anticristo.

 

Link to comment
Share on other sites

Filme sobre violência na escola "afeta" Festival de Cannes

O tema, infelizmente, andou "na moda" no Brasil por causa do recente

caso em Realengo, mas o fato é que a violêcia na escola também esteve

presente no segundo dia do Festival de Cannes através do drama We Need to Talk About Kevin.

 

Escrito e dirigido por Lynne Ramsay, o filme estrelado por Tilda Swinton, John C. Reilly e Ezra Miller

provocou a plateia. Enquanto alguns se levantaram antes mesmo que ele

terminasse, outros aplaudiram calorosamente. Segundo a cineasta, a

intenção não foi mostrar violência, mas tratar do tabu psicológico de um

relacionamento difícil entre mãe e filho.

 

Para Miller, ator de 18 anos que fez Confusões em Família e participou do seriado Californication,

não houve dificuldade de representar o adolescente assassino. "Me

sinto horrorizado porque sinto de fato alguma conexão com Kevin",

disse ele.

 

Em We Need to Talk About Kevin,

você pode ver dois trechos do filme que dão uma ideia pesada e insana

do que acontece com o personagem, retrato de uma relação marcada pela

inexistência de amor e cheia de ódio.

 

Notícia: We Need to Talk About Kevin em Cannes.

 

Fonte: Adoro Cinema.

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Um cara do Cine Players está postando críticas das obras exibidas no Festival:

 

foto_rafaelc.jpg

Cobertura Oficial do 64º Festival de Cannes

linha_tabela.gif

Por Rafael Ciccarini

Confira a cobertura que o crítico de cinema Rafael Ciccarini está fazendo para o Cineplayers.

 

 

 

Rafael Ciccarini, editor da Revista Eletrônica Filmes Polvo, está em Cannes para cobrir o festival especialmente para o Cineplayers.

Abaixo, a lista de matérias enviadas pelo crítico:

Crítica de Meia-Noite em Paris, de Woody Allen.

 

Crítica de A Bela Adormecida, de Julia Leigh.

 

Crítica de Restless, de Gus Van Sant. 

-----

Confira também a cobertura da Revista Filmes Polvo, por Ursula Rösele:

Crítica de Meia-Noite em Paris, de Woody Allen.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------

Les étoiles de la critique atualizadas:

 

 

fecc6d086a40cd717004f2b850e87aab.jpg

 

 

 

 

 

Cremildo2011-05-14 15:08:20

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Mike D'Angelo sobre o novo dos Dardenne:

 

The

Kid With a Bike (Dardennes): 64. These guys are incapable of making a

bad movie. Turns out they can make a really minor one, though.

 

 

Quote:

Upon reflection, not sure "minor"s le mot juste. LORNA felt to me like a

tentative step in a new direction. This feels like a retread.

 

 

Quote:

 

 

 

 

They do continue experimenting with the (very) intermittent use of a score, but I'm not sure that's really working for them.

 

 

--------------------

 

A Hollywood Reporter e a Variety adoraram.

 

---------------------

 

Jonathan Romney in Screen: "After the slightly sub-par Lorna's Silence

(2008), the brothers are back on peerless form with this story of

innocence betrayed and befriended, which must count as one of the best

films about childhood since Kes — or for that matter Bicycle Thieves, to which it surely nods."

"This is another gentle triumph for the brothers," agrees Drew McWeeney at HitFix.

 

 

 

 

 

Cremildo2011-05-15 12:38:44

Link to comment
Share on other sites

Pelo que eu li sobre esse "We Need to Talk About Kevin" parece que a atuação da Tilda Swinton tem boas chances pro prêmio de Melhor Atriz. Ansioso pra saber como vai ser a recepção dos filmes do Almodóvar e do

 

Lars von Trier' date=' ainda mais depois da polêmica com Anticristo. [/quote']

 

 

 

Jesus...o que esse povo vê nessa mulher? Será que entendo tão pouco assim de cinema? Depois de ver Binoche ganhar de modo tão merecido, engolir Swinton também em Cannes além do OSCAR é dose! Ai Cristo!

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

Um cara do Cine Players está postando críticas das obras exibidas no Festival:<t></t><t></t><table ="txt"="" width="100%" align="center" cellpadding="4"><t><tr><td valign="top" width="105" align="center">foto_rafaelc.jpg</td>

 

                         <td ="fundo_subparte"="" valign="top">

 

                              <span ="tit"="">Cobertura Oficial do 64º Festival de Cannes</span>          

 

                              

linha_tabela.gif     

 

                              <div ="tab_cabecalho"="">

 

                                   <t></t><t></t><table ="fundo_parte"="" width="100%" align="center" cellpadding="4">

 

                                        <t><tr>                         

 

                                             <td ="txt"="">

 

                                                  Por <span ="txt_negrito"="">Rafael Ciccarini</span>

 

                                             </td>

 

                                        </tr>

 

                                   </t></table>

 

                              

 

                         </td>

 

                    </tr>

 

               </t></table>

 

               <t></t><t></t><table><t><tr><td height="1"></td></tr></t></table>

 

               <t></t><t></t><table width="75%" align="center">

 

                    <t><tr>

 

                         <td ="txt_tag"="" align="center">

 

                              Confira a cobertura que o crítico de cinema Rafael Ciccarini está fazendo para o Cineplayers.                         </td>

 

                    </tr>

 

               </t></table>

 

               <t></t><t></t><table><t><tr><td height="1"></td></tr></t></table>

 

               

 

                    

 

                         

 

                              <p align="justify">Rafael Ciccarini' date=' editor da [color=#990000">Revista Eletrônica Filmes Polvo[/color">, está em Cannes para cobrir o festival especialmente para o Cineplayers.

 

<p align="justify">Abaixo, a lista de matérias enviadas pelo crítico:

 

<p align="justify">[color="#990000">Crítica[/color"> de Meia-Noite em Paris, de Woody Allen.[color="#990000">Crítica[/color"> de A Bela Adormecida, de Julia Leigh.[color="#990000">Crítica[/color"> de Restless, de Gus Van Sant. 

 

<p align="justify">-----

 

<p align="justify">Confira também a cobertura da Revista Filmes Polvo, por Ursula Rösele:

 

<p align="justify">[color="#990000">Crítica[/color"> de Meia-Noite em Paris, de Woody Allen.

<p align="justify"><p align="justify">---------------------------------------------------------------------------------------------<p align="justify">---------------------------------------------------------------------------------------------<p align="justify">Les étoiles de la critique atualizadas:http://cannes.lefilmfrancais.com/images/stories/com_papyrus/contenus/fecc6d086a40cd717004f2b850e87aab.jpg" />

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nossa, que crítica belíssima essa do Restless.Fiquei até com vontade de ver o filme!

Link to comment
Share on other sites

 

Valente no facebook:

 

"Tree of Life: vaias, aplausos, bagunça, correria. o cinema mexendo profundamente com as pessoas. de minha parte, eu adorei e detestei. e adorei. e detestei. em várias cenas. que filme bizarro."

 

E o restante é meio spoiler demais pra colocar aqui...

Thico2011-05-16 07:59:51

Link to comment
Share on other sites

Ah, tem outro comentário dele:

 

"eu

certamente não vou estar sendo original ao dizer isso, acho (ainda não

li nada de outros), mas a única coisa parecida com Tree of Life que eu

lembre no cinema é 2001. cada um conclua o que quiser com isso."

 

Link to comment
Share on other sites

Ranking do Micropsia:

 

COMPETITION

 

 

 

1. LE GAMIN AU VELO (Dardenne) – 7.87 (25)

 

2. L’APOLLONIDE (Bonello) – 7.72 (10)

 

3. HABEMUS PAPAM (Moretti) – 6.43 (28)

 

4. THE ARTIST (Hazanavicius) – 5.88 (13)

 

5. FOOTNOTE (Cedar) – 5.25 (28)

 

6. MICHAEL (Schleinzer) – 4.52 (22)

 

7. WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN (Ramsay) – 4.36 (25)

 

8. SLEEPING BEAUTY (J.Leigh) – 4.17 (26)

 

9. POLISSE (Le Besco) – 2.88 (27)

 

 

 

OUT OF COMPETITION

 

 

 

1. DUTCH, MASTER OF THE FORGES OF HELL (Panh) – 8.65 (6)

 

2. MICHAEL PETRUCCIANI (Radford)– 6.89 (7)

 

3. MIDNIGHT IN PARIS (Allen) – 5.97 (29)

 

4. WU XIA (Ho Sun Chan) – 5.78 (9)

 

5. TOUS AU LARZAC (Rouaud) – 4.66 (3)

 

6. PIRATES OF THE CARIBBEAN 4 (Marshall) - 4.32 (6)

 

7. BOLLYWOOD (Omprakash Mehra & Zimbalist) – 4.00 (1)

 

8. LABRADOR (Aspock) 3.17 (3)

 

 

 

UN CERTAIN REGARD

 

 

 

1. RESTLESS (Van Sant) – 6.84 (26)

 

2. BE OMID E DIDAR (Rasoulof) – 6.71 (14)

 

3. TRABALHAR CANSA (Dutra & Rojas) – 6.425 (12)

 

4. MARTHA MARCY MAY MARLENE (Durkin) – 6.07 (7)

 

5. MISS BALA (Naranjo) – 5.65 (19)

 

6. STOPPED ON TRACKS (Dresen) – 5.45 (6)

 

7. BONSAI (Jiménez) – 5.125 (4)

 

8. THE SNOWS OF KILIMANJARO (Guediguian) – 4.36 (7)

 

9. ARIRANG (Kim) - 3.89 (14)

 

10. TOOMELAH (Sen) – 3.00 (3)

 

 

 

QUINZAINE DES REALISATEURS

 

 

 

1. PORFIRIO (Landes) – 6.62 (4)

 

2. LA FEE (Abel, Romy & Gordon) – 6.60 (2)

 

3. RETURN (Johnson) – 6.00 (1)

 

4. ELDJFALL (Rúnarsson) – 5.50 (1)

 

5. JEANNE CAPTIVE (Ramos) – 5.39 (11)

 

6. PLAY (Östlund) - 4.45 (2)

 

7. CODE BLUE (Antoniak) – 4.00 (1)

 

8. LA FIN DU SILENCE (Edzard) – 3.75 (4)

 

9. THE OTHER SIDE OF SLEEP (Daly) – 3.00 (4)

 

 

 

SEMAINE DE LA CRITIQUE

 

 

 

1. TAKE SHELTER (Nichols) – 7.00 (6)

 

2. LAS ACACIAS (Giorgielli) – 6.86 (9)

 

3. LA GUERRE EST DECLAREE (Donzelli) – 6.70 (10)

 

4. 17 FILLES (Coulin) – 5.80 (5)

 

5. THE SLUT (Ben Asher) – 5.17 (3)

 

6. WALK AWAY RENEE (Caouette) – 4.90 (5)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Rope of Silicon:

 

 

 

 

 

Tree of Life starts out on the right track, but derails and turns into a bunch of disjointed mumbo-jumbo about 30 minutes in

 

Total Film: The Tree Of Life: utterly mesmerising first hour, slightly listless

second, generally unmissable...visually breathtaking and technically

masterful, but excruciatingly drawn out and annoyingly pretentious.

 

 

ICSfilm: A deeply affecting poem about all of us. The Tree Of Life exceeds expectations.

 

The Hollywood Reporter: A unique film that will split opinions every which way, which Fox

Searchlight can only hope will oblige people to see it for themselves.

 

Variety: Few American filmmakers are as alive to the splendor of the natural

world as Terrence Malick, but even by his standards, "The Tree of Life"

represents something extraordinary. The iconoclastic director's

long-awaited fifth feature is in many ways his simplest yet most

challenging work, a transfixing odyssey through time and memory that

melds a young boy's 1950s upbringing with a magisterial rumination on

the Earth's origins. Result is pure-grade art cinema destined primarily

for the delectation of Malick partisans and adventurous arthouse-goers,

but with its cast names and see-it-to-believe-it stature, this

inescapably divisive picture could captivate the zeitgeist for a spell.

 

The Playlist: Firstly, “The Tree Of Life” is not the cinema-changing, soul-shattering

masterpiece it has been built up into. That said, it’s a hugely

ambitious and occasionally brilliant undertaking that finds the director

using the story of a fractured relationship between a father and his

children to ask the question of ages: where is God?

 

Guy Lodge (InContention) - The Tree of Life (***)

 

http://incontention.com/2011/05/16/r...-tree-of-life/

 

 

 

 

 

 

 

Peter Bradshaw (The Guardian) loves TTOL. 5 out of 5 stars.

 

Biggest TREE OF LIFE surprises so far: Scott Foundas's score (perfect 10): http://bit.ly/kIwsMU And J Hoberman's pan: http://bit.ly/mb0PYb

 

 

 

Cremildo2011-05-16 12:07:51

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

Announcements


×
×
  • Create New...