Jump to content
Forum Cinema em Cena

Oscar 2010: Indicados e Previsões


MacGruber
 Share

Recommended Posts

  • Replies 4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Members

Eu, Tu, Eles é bem médio e comum, bonzinho, apenas mais um filme previsível na carreira média do Andrucha. Lavoura Arcaica me conquistou mais pela técnica do que pela história, preciso revisitar.

 

E QUE ÓTIMA NOTÍCIA, primeiras críticas de Where boas, como era de se imaginar, apenas pelo trailer, o filme é incrivelmente belo. Espero ansioso pelo restante, o filme estréia sexta nos EUA, vamos ver.

 

O filme tem 79% no Rotten, e os "topic critics" não gostaram, é o que parece. Vou ler as demais reviews.
pantalaimon2009-10-12 17:45:22
Link to comment
Share on other sites

Tenho bastante expectativa com where the Wild things Are. Vou tentar não ler nada, nem ver cenas do filme e etc pra não estragar. O trailer (que é bom demais!) já foi suficiente.

 

---

 

Ponyo é bem bom, a minha animação favorita desse ano até aqui, gostei mais ainda do que de Coraline. Ainda não vi Up.

 

Falando no Miyasaki, ontem vi um dele que ainda não tinha visto, "A Princesa Mononoke". Putz, que filme sensacional. Esse aqui é o perfeito exemplo de animação que se realça sobre as outras em termos visuais e de narrativa assim como é melhor que diversos filmes de gente grande por aí também. Genial mesmo. 
Beckin2009-10-12 19:46:29
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Eu vi uma retrospectiva que o Rotten fez dele, do Miyasaki - é assim que escreve? ;D - excelente, com vários trailers e cenas de vários filmes, só vi dele dois - Castelo e Chihiro -, mas pretendo baixar e ver todos, nas próximas férias, quando tiver tempo.

 

Sobre Where os que falaram mal citam a beleza do filme, o começo - todos gostaram - e dizem que os personagens são "tristes" demais e profundos, que possivelmente não teriam uma relação direta com as crianças, aparentemente o público-alvo do filme; aparentemente, porque todos os fãs velhos do Jonze devem correr para ver o filme, me incluo no grupo. Uma crítica em específico comparou o tempo todo o livro ao filme, em um tom de julgamento pela produção não ter seguido a risca o "espiríto do livro", que tem mais imagens que texto - são pouco mais de 360 palavras. Como gosto do diretor, e esse argumento de colocar em comparação constante a obra e a adaptação não em convencem, até agora o saldo parece positivo mesmo. Lembrando que o filme só estreia em Janeiro aqui, dia 1.
pantalaimon2009-10-12 21:42:16
Link to comment
Share on other sites

  • Members

 

Eu não queria nem que Up fosse indicado a melhor animação (quanto mais a melhor filme!)' date=' especialmente por termos nesse ano Coraline, The Fantastic Mr. Fox, Ponyo e The Princess and the Frog.

 

E só pra ser ainda mais do contra (hehehe), acho os dois Toy Story extremamente superestimados. Não queria de jeito nenhum que essa franquia fosse aumentada com um novo filme. A Pixar tem criatividade e talento de sobra pra criar personagens e aventuras melhores.
[/quote']

Eu gosto dos Toy Story mas também não acho tudo isso. Ficariam entre os últimos no meu ranking Pixar. Mas mais desnecessário que TS 3 só pode ser Carros 2...

 

E Up é um ótimo filme, mas aquém dos últimos da Pixar. Mas talvez pelo aumento das vagas pode acabar ganhando uma indicação desmerecida, ainda mais pelo sentimento que ficou após Wall-e não ser indicado.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

 

Tenho bastante expectativa com where the Wild things Are. Vou tentar não ler nada' date=' nem ver cenas do filme e etc pra não estragar. O trailer (que é bom demais!) já foi suficiente.

 

---

 

Ponyo é bem bom, a minha animação favorita desse ano até aqui, gostei mais ainda do que de Coraline. Ainda não vi Up.

 

Falando no Miyasaki, ontem vi um dele que ainda não tinha visto, "A Princesa Mononoke". Putz, que filme sensacional. Esse aqui é o perfeito exemplo de animação que se realça sobre as outras em termos visuais e de narrativa assim como é melhor que diversos filmes de gente grande por aí também. Genial mesmo. 
[/quote']

 

Princesa Mononoke é a obra máxima do Miyazaki e na minha opinião, a melhor animação que já vi na vida. Meu DVD dela tá aqui, bonitinho e bem cuidado! 06

 

Procure assistir Nausicaa Of The Valley Of The Wind. Outra animação incrível desse gênio.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Eu tenho admiração por muita gente aqui nesse fórum: Thico' date=' Saulomeri, Tiago Ribeiro, Felipe, Pantalaimon, FeCamargo...  Enfim, alguns outros que são bem sensatos (na verdade quase todos são), mas deixo aqui a minha concordância com o Tiago (sobre Linha de Passe) e com Thico e Saulo sobre os outros filmes do Walter, mas Adami pegou pesado, sem noção reduzir o trabalho do cara a comentários lamentáveis.  Você a cada dia fica mais parecido com esses críticos doidos da Folha de SP e alguns do O Globo.  Não leve como uma crítica, mas apenas um toque.  Tá forçado e perdendo credibilidade e vc tem um enorme talento e capacidade de dissernimento Adami.  Wake up Boy![/quote']

Eu estava fazendo apenas uma divertida brincadeirinha Guidon... menos! Se para você ela não soou tão divertida assim, não precisa colocar os caninos para fora! Au au! Nem todo mundo tem o dever de achar o "Waltinho" sensacional... eu estou longe disso. "Não leve como uma crítica, mas apenas um toque." 03

...


OFF TOPIC IMPORTANTE:

Galera, quem for de Sampa e achar a causa importante, por favor, assine a petição on line para o prefeito. Uma causa muito importante para proporcionar o real fomento do cinema paulista. Na petição, tem um texto explicando o nosso pedido de alteração no formato de editais de incentivo. Segue o link:

http://www.petitiononline.com/editais/petition.html

Tks! 03


 

 

 

Ok, vou levar como um toque03 (no melhor sentido da palavra)06
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Category shuffling gets complicated

Posted by Kristopher Tapley · 7:31 pm · October 12th, 2009

 

 

 

Meryl%20Streep%20in%20Its%20ComplicatedIt’s

been interesting to note that many of the conversations concerning the

Oscar race that I’ve had with people lately revolves around category

placement for a number of the year’s contenders.  It was a topic Anne

and I addressed directly in Friday’s Oscar Talk, in fact.

There tends to be dueling ideologies on this, as well as what makes

a performance a lead and what makes it supporting.  But purely from a

marketing standpoint, it’s understandable that sometimes studios might

play the landscape of the picture for an array of acting shots on goal

rather than perhaps be true to the realities (that are, again,

subjective) of the role within the narrative.

We mentioned the anticipated classification of Marion Cotillard and Vera Farmiga in the lead actress category for “Nine” and “Up in the Air” respectively in the podcast, but as Pete Hammond points out in a recent Notes on a Season item, the category musical chairs are taking place elsewhere, too.

“The Last Station,”

Hammond reports, is being played by Sony Pictures Classics as a

supporting vehicle for Christopher Plummer rather than a leading one. 

If so, smart move:

In a letter sent to the press on Friday, [sony Pictures

Classics] laid out their contenders and unexpectedly put

never-nominated veteran star Christopher Plummer in the
supporting

category for their December release, “The Last Station,” a movie in

which he stars as Leo Tolstoy opposite Helen Mirren as his wife. Mirren

is being pitched for Lead Actress even though their actual screen time

is similar. Is it a coincidence that there is perceived lesser

competition in the Best Supporting Actor race this year, than the

crowded Best Actor contest? Or that there seems to be less competition

in Best Actress than in the logjam over at Supporting Actress? Crafty,

those Sony Classics consultants are. Plus they were facing an added

problem with another of their December releases, “The Imaginarium of

Doctor Parnassus” in which Plummer plays the title role. In the same

letter they are suggesting Plummer as Best Actor for that picture.

There’s that false perception of the lead actress race as “weak”

again, but anyway, like I said, I think this is wise.  I’ve been saying

since day one

that Plummer’s performance isn’t the grand slam, dominating leading

turn that might be expected of a film in which he plays a character

such as this.  And that could hurt the perception of an otherwise fine

supporting performance as a result.  Classifying the turn honestly

might pay off.

Hammond also notes that James McAvoy will be relegated to lead,

which is precisely where I think he should be.  Actually landing a

nomination is a different story.

Meryl Streep is mentioned in the Notes on a Season piece, very much in direct competition with herself with “It’s Complicated” and, of course, “Julie & Julia.”

The suggestion is that her role in the latter could be pushed into a

supporting campaign.  That’s how I saw things at the start of the

season, but she seems to have too much going for her there now.

All in all, it is indeed dizzying.  There was even a rumor that Christoph Waltz would go lead for “Inglourious Basterds” (totally not happening).  Tis the season of confusion…

 

Link to comment
Share on other sites

Tenho bastante expectativa com where the Wild things Are. Vou tentar não ler nada' date=' nem ver cenas do filme e etc pra não estragar. O trailer (que é bom demais!) já foi suficiente.

 

---

 

Ponyo é bem bom, a minha animação favorita desse ano até aqui, gostei mais ainda do que de Coraline. Ainda não vi Up.

 

Falando no Miyasaki, ontem vi um dele que ainda não tinha visto, "A Princesa Mononoke". Putz, que filme sensacional. Esse aqui é o perfeito exemplo de animação que se realça sobre as outras em termos visuais e de narrativa assim como é melhor que diversos filmes de gente grande por aí também. Genial mesmo. 
[/quote']

Princesa Mononoke é a obra máxima do Miyazaki e na minha opinião, a melhor animação que já vi na vida. Meu DVD dela tá aqui, bonitinho e bem cuidado! 06

Procure assistir Nausicaa Of The Valley Of The Wind. Outra animação incrível desse gênio.

 

Vou assistir sim. Por enquanto to pegando o "Kiki's delivery service" que ainda não vi tbm. Ainda não vi nenhum menos do que ótimo do cara.
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Hollywood Film Fest awards


Posted by Ryan Adams On October - 14 - 2009ADD COMMENTS






“The first mandatory stop in the awards season,” says The New York
Times, with deadpan lack of sarcasm. Gathering a list too pretty to
resist borrowing, Kris Tapley at In Contention, reminds us what this honor best represents: “diligent publicists doing their jobs.”


  • Hollywood Actor Award: Robert De Niro, “Everybody’s Fine”
  • Hollywood Supporting Actress Award: Julianne Moore, “A Single Man,” “The Kids Are Alright,” “Chloe”
  • Hollywood Director Award: Kathryn Bigelow, “The Hurt Locker”
  • Hollywood Producer Award: Ryan Kavanaugh, “Brothers,” “Nine,” etc.
  • Hollywood Screenwriter Award: Nora Ephron, “Julie & Julia”
  • Hollywood Breakthrough Actor Award: Jeremy Renner, “The Hurt Locker”
  • Hollywood Breakthrough Actress Award: Carey Mulligan, “An Education”
  • Hollywood Comedy Award: Bradley Cooper, “The Hangover”
  • Hollywood Breakthrough Screenwriter Award: Scott Neustadter, Michael H. Weber, “(500) Days of Summer”
  • Hollywood Animation Award: “Up”
  • Hollywood Cinematographer Award: Roger Deakins, “A Serious Man”
  • Hollywood Composer Award: Alexandre Desplat, “Cheri,” “Coco Before Chanel,” “Fantastic Mr. Fox,” “Julie & Julia,” “A Prophet”
  • Hollywood Costume Designer Award: Colleen Atwood, “Nine”
  • Hollywood Editor Award: Dana Glauberman, “Up in the Air”
  • Hollywood Production Designer Award: Rick Carter, “Avatar”
  • Hollywood Visual Effects Award: Scott Farrar, “Transformers: Revenge of the Fallen”
  • New Hollywood Award: Gabourey Sidibe, “Precious”
  • Hollywood Spotlight Awards: Shorheh Aghdashloo, Paul Schneider, Melanie Lynsky, Zachary Quinto

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Hilary Swank tapped for lead actress award by Hollywood fest

Posted by Kristopher Tapley · 10:11 am · October 14th, 2009

 

 

Hilary%20Swank%20in%20AmeliaWe’re

slowly rounding out the list of honorees at this year’s Hollywood Film

Festival, a slate of “winners” that I’d be inclined to call the result

of, well, hard-working publicists getting the word out on their clients

rather than honest-to-God consideration of artistic merit, but hey, tis

the season.

Today, Hilary Swank has been announced as the recipient of the

Hollywood Actress Award for her work in the upcoming (and, nine days

before released, still unscreened outside of a handful of people) “Amelia.”

She joins Robert De Niro and Julianne Moore in the major acting awards

camp.  We’re still waiting on the announcement of the Hollywood

Supporting Actor Award.

The gala ceremony will take place October 26 in Beverly Hills.  Also

right around the corner is the Gotham Awards.  We’re wading out into it

now.  Check out the full list of presently announced Hollywood Film

Fest winners after the jump.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Eu não queria nem que Up fosse indicado a melhor animação (quanto mais a melhor filme!)' date=' especialmente por termos nesse ano Coraline, The Fantastic Mr. Fox, Ponyo e The Princess and the Frog.

 

E só pra ser ainda mais do contra (hehehe), acho os dois Toy Story extremamente superestimados. Não queria de jeito nenhum que essa franquia fosse aumentada com um novo filme. A Pixar tem criatividade e talento de sobra pra criar personagens e aventuras melhores.
[/quote']
Eu gosto dos Toy Story mas também não acho tudo isso. Ficariam entre os últimos no meu ranking Pixar. Mas mais desnecessário que TS 3 só pode ser Carros 2...

E Up é um ótimo filme, mas aquém dos últimos da Pixar. Mas talvez pelo aumento das vagas pode acabar ganhando uma indicação desmerecida, ainda mais pelo sentimento que ficou após Wall-e não ser indicado.

 

Assino embaixo. Sobre tudo. Só não sabia que ia existir Cars 2. É verdade mesmo?

 

Eu tenho uma porrada de filme do Myiazaki (Nausicaa, Porco Rosso, Princesa Mononoke, etc.) pra ver aqui, mas sempre me bate uma preguiça...
Link to comment
Share on other sites

  • Members

 

Eu não queria nem que Up fosse indicado a melhor animação (quanto mais a melhor filme!)' date=' especialmente por termos nesse ano Coraline, The Fantastic Mr. Fox, Ponyo e The Princess and the Frog.

 

E só pra ser ainda mais do contra (hehehe), acho os dois Toy Story extremamente superestimados. Não queria de jeito nenhum que essa franquia fosse aumentada com um novo filme. A Pixar tem criatividade e talento de sobra pra criar personagens e aventuras melhores.
[/quote']

Eu gosto dos Toy Story mas também não acho tudo isso. Ficariam entre os últimos no meu ranking Pixar. Mas mais desnecessário que TS 3 só pode ser Carros 2...

 

E Up é um ótimo filme, mas aquém dos últimos da Pixar. Mas talvez pelo aumento das vagas pode acabar ganhando uma indicação desmerecida, ainda mais pelo sentimento que ficou após Wall-e não ser indicado.

 

Assino embaixo. Sobre tudo. Só não sabia que ia existir Cars 2. É verdade mesmo?

 

Sim. Está confirmado pra 2011.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Uma indicação a Up! certamente daria a ideia de pedido de desculpas por Wall-E. Mas fazer o quê se a Pixar vem a três filmes se superando? Qualquer loa é por demais merecida. Ainda não tenho a ousadia de colocá-lo acima de Wall-E (para mim... melhor filme do ano passado), mas em uma revisão periga a se tornar o melhor da Pixar para mim.

 

Quanto a Toy Story... apesar de ter sido ofuscado por essa sequencia matadora dos últimos três anos... é uma série deliciosa, com personagens extremamente carismáticos e totalmente aberta para sequência. Pelo plot que o trailer indica... diria que essa parte 3 é até um caminho narrativo natural para franquia.

 

Já Carros é um dos mais fracos da empresa... mas uma sequência não dói também...
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Esclarecido o motivo por que AMELIA, a uma semana de sua estréia, não tinha sido visto por ninguém, o que suscitou pessimismo dos bloggers e oscarpredictors:

 

amelia_hilaryswank_event_main.jpg 

There has been almost as much mystery surrounding the movie "Amelia" as there was about the circumstances surrounding the death of the legendary pilot herself.

Some award-season bloggers, accustomed to months of advance screenings of perceived contenders, are wondering aloud whether Fox Searchlight has something to hide. After all, the film opens in little more than a week -- Oct. 23 -- and it's barely been screened.

Searchlight is playing the film close to the vest until then partly out of necessity and partly out of strategy. There were two screenings on the Fox lot Oct. 7 that were projected digitally because film prints were not even ready yet. It seems post-production came down to the wire on this one, with director Mira Nair putting the final touches on Gabriel Yared's (superb) music score in Paris just a week earlier.

 In reality the film has been a work in progress for some time. And in July a top studio exec very involved in the production told me somewhat ominously that they didn't think the movie was "Academy," a statement that immediately put my expectations in check. 

That's changed. Some added flashback sequences with the young Amelia give the story an emotional layer that apparently make a big difference for many who saw the earlier cuts.

A studio source who finally saw the finished film for the first time told me his worst fears were not realized, saying, "I didn't like it, I LOVED it." That newfound enthusiasm was shared by other staffers I ran into on the lot who had also just seen it. 

The fact is "Amelia" is a beautifully crafted and very traditional epic drama that's aimed at an older, more discerning audience. That's the kind of crowd that's slow to show up at the multiplex, but if they do, they will be treated to the kind of fine adult biographical story movie studios generally just don't seem to be making anymore.

In some ways "Amelia" is reminiscent of the 1985 Oscar winner, "Out Of Africa,"  which has the same combination of sweep, adventure and romance this film incorporates. Indeed, if this were 40, or even 20 years ago, Mira Nair's meticulously mounted effort would be deemed a front-runner for awards and a certain thing at the box office. But now we live in a post-"Slumdog" world, and the blueprint for a Best Picture is  more likely to favor indie dramas like "Precious" than the old-style craft of an "Amelia."

So now, while its parent company is more concerned with the more obviously commercial "Avatar" and the Alvin and the Chipmunks "Squeakquel," Searchlight must find a way to effectively sell the kind of faithful biopic that big Fox did so well in the, uh, 20th century.

Searchlight is a studio used to nurturing quirky unexpected awards contenders like their Oscar babies, "Slumdog Millionaire," "Juno," "The Wrestler"  and "Little Miss Sunshine." With "Amelia" they suddenly find themselves  with an old-fashioned, sweeping Hollywood biography that stars a two-time Academy Award-winning best actress, Hilary Swank (the first of those Oscars ironically came from another Searchlight underdog, "Boys Don't Cry"). The strategy seems to be to let the picture open in about 700 screens and find its audience in the major markets before widening out. If it can hang in there, an Oscar campaign can follow where there would seem to be great potential in nominations at the very least for Stuart Dryburgh's stunning aerial cinematography, Yared's gorgeous score and Swank's right-on interpretation of Earhart. She definitely has the look and accent down pat (the real newsreel footage Nair incorporates prove that), but she's even better in the quieter moments behind the controls of the plane -- particularly in a suspenseful sequence toward the end where she and her navigator (expertly played by Christopher Eccleston) try to fly their way out of trouble.

Today the Hollywood Film Festival announced Swank as recipient of  their Actress of the Year award, which will be presented Oct. 26, just after "Amelia's" inaugural flight into theaters. At 3 p.m. Oct. 24, "Amelia" will get its official membership screening at the Academy of Motion Picture Arts & Sciences. Despite the fact that many members will likely just see this film on the eventual DVD screener, turnout and reaction for the  Academy unveiling will be a good indicator of the awards fate of this film. If ever there was a picture that should have great appeal to the older constituency that frequents these screenings, particularly the matinees, this will be the one.

Whether "Amelia" even has a chance to fly into the expanded 10 Best Picture list based on box office, critical and Academy reaction is a question Oscar watchers will likely be answering before the end of the month.

__________________

 

 

 

Primeiro prêmio da temporada, ótima repercussão interna, estréia com o pé direito pela crítica (Hammond é um dos grandes) e uma ótima estratégia do estúdio. Hilary Swank vem para superar um recorde de Jack Nicholson e Ingrid Bergman?

Eu começo a me empolgar pela temporada. 06
Ronny2009-10-15 16:05:47
Link to comment
Share on other sites

  • Members

THE TREE OF LIFE para 2010:

Malick’s Tree of Life pushed to 2010

Posted by Ryan Adams On October - 15 - 20094 COMMENTS

 

treeoflife.jpg

 

 

Via Craig Kennedy at LiC, we learn Anne Thompson is reporting Tree of Life won’t be ready in time for its previously announced Christmas release. This promise was always wishful thinking, and while it’s disappointing, we can’t be surprised or upset that a perfectionist like Terrence Malick will tweak and refine on nobody’s schedule but his own. Speculation now jumps to the next likely prestige premiere zone: Cannes, 2010. Bad news for anxious us; good news for #11 in this year’s BP pack.
Ronny2009-10-15 16:13:57
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

Announcements


×
×
  • Create New...