Jump to content
Forum Cinema em Cena

Oscar 2009: Previsões


Recommended Posts

  • Replies 4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Members

oscar jam:

mypredictions.gif

whitespace.gif

whitespace.gif

whitespace.gif

whitespace.gif

whitespace.gif

The Curious Case of
Benjamin Button

dir. David Fincher
PARAMOUNT

Doubt
dir. John Patrick Shanley
MIRAMAX

Milk
dir. Gus Van Sant
FOCUS

Australia
dir. Baz Luhrmann
20th FOX

The Dark Knight
dir. Christopher Nolan
WARNER BROS,

1

2

3

4

5

strongcontenders.gif

whitespace.gif

whitespace.gif

whitespace.gif

whitespace.gif

whitespace.gif

Revolutionary Road
dir. Sam Mendes
PARAMOUNT VANTAGE

Happy-Go-Lucky
dir. Mike Leigh
MIRAMAX

Defiance
dir. Edward Zwick
PARAMOUNT VANTAGE

Body of Lies
dir. Ridley Scott
WARNER BROS.

Miracle at St. Anna
dir. Spike Lee
DISNEY

6

7

8

9

10

 

pomba, se happy-go-lucky é strong contender e conseguir uma vaga entre os 5 finalistas, 'ando pelado no calçadão de ipanema' (by renight gaúcho)

 

.

.

.

 

Awards Circuit:

 

BEST MOTION PICTURE

PREDICTIONS

THE PREDICTED FIVE (IN ORDER)

curiouscaseofbenjaminbutton.jpg

australia_ver3.jpg

milk.jpg

Revolutionary_Cover.jpg

theroad_bookcover.jpg

THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON

AUSTRALIA

MILK

REVOLUTIONARY ROAD

THE ROAD

FOR IT: The trailer that premiered put this film on the map as a huge contender.  At this point, it looks like the one to beat.

FOR IT:  New posters, trailer looking good, buzz seems to be building on this Australian epic. 

FOR IT:  The new trailer shows that Gus Van Sant's new political drama may be able to go where Brokeback Mountain didn't...

FOR IT: Even though buzz seems to be dying, RR seems like a strong contender.

FOR IT: This dark natured film may be just what the doctor ordered.

AGAINST IT: Being touted as the early frontrunner can be helpful but if its anything less than A+ material, it could be left in the dust. (Cold Mountain, Dreamgirls)

AGAINST IT: Expectations may be too high or there may be bigger, more potent projects hitting the scene that will overshadow it.

AGAINST IT: Homosexual subject matter and sometimes the Academy can swing ultra conservative.

AGAINST IT: Buzz seems to be dead and there is mediocre early word.

AGAINST IT:  Perhaps, the darkness of past winners may have the Academy move towards something lighter.

 

já não ficou provado q a academia é homofóbica premiando trash ao invés de bbm? pq acreditam tanto assim em milk levando em conta o teor altamente homossexual visto no trailer ao contrário de bbm q nem chega perto deste, enfim ...
Link to comment
Share on other sites

  • Members

eu coloco milk como favorito ao lado de benjamin button. me parece que o gus van sant finalmente vai acertar a mão em um "oscar movie", é uma cinebio e, apesar do james franco, deve ser um filme de atuações excelentes.

 

e pra mim brokeback mountain é mais superestimado do que o próprio ang lee. 06
Link to comment
Share on other sites

  • Members
Fui ver o filme do Chabrol nesse final de semana mas já tinha saído de cartaz' date=' saco...

Pelo jeito, DiCaprio vai contar com sua atuação em Body of Lies apenas para impulsionar ainda mais sua atuação em Revolutionary Road. Que venha Dezembro!01

Revi Savage Grace e se houvesse justiça real, Julianne Moore era indicada e possível favorita ao prêmio. Talvez sua melhor atuação.16
[/quote']

 

concordo, apesar do filme fraco, ela ta muito bem, como em blindness, mas pelo filme mal recebido nos EUA, vai ser esquecida!
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Olha a Sally Hawkins conseguindo uma das únicas coisas que faltavam, o apoio da critica... Pra mim já é lock.

 

 

E se ela realmente conseguir indicação, é uma boa notícia pra Kate Winslet, porque seria uma a menos pra ameaçar sua vitória (dado o fato de ser um filme do Leigh).
Stradivarius2008-10-07 22:12:37
Link to comment
Share on other sites

  • Members

eu coloco milk como favorito ao lado de benjamin button. me parece que o gus van sant finalmente vai acertar a mão em um "oscar movie"' date=' é uma cinebio e, apesar do james franco, deve ser um filme de atuações excelentes.

 

e pra mim brokeback mountain é mais superestimado do que o próprio ang lee. 06
[/quote']

 

Bruno, vendendo o meu peixe:

 

 

Texto sobre Brokeback Mountain escrito por este que vos fala. Ficaria lisonjeado caso você desse uma lida...pode dizer que eu superestimo o filme, mas leia! 06

 

E sobre Happy Go-Lucky, o trailer indica que deve ser desses filmes ultra-deliciosos com algo escondido, que deve estar bem lá na cara da gente o tempo todo, prova do talento de Leigh. Aguardo ansiosamente!
Thico2008-10-08 00:14:49
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Deixando o filme do Ang Lee de lado, lamento muito a morte do Heath. O coringa dele é uma das interpretações mais geniais que eu vi em uma tela de cinema, algo digno dos grandes momentos do Marlon Brandon. Nunca tinha visto, e nem espero ver de novo, o público aplaudir com tanto entusiasmo uma interpretação no meio de uma cena como vi nas sessões de TDK em que fui. E tenho certeza que não se tratava de uma homenagem para um ator falecido. Lamento mais ainda o fato de ele ter ido embora antes de receber o devido reconhecimento (que inclui vencer o Oscar).

 

Agora, sobre Brokeback, adorei a análise e lembro que fiquei com vontade de rever o filme assim que acabei de assistir "O Cavaleiro das Trevas", depois de ler o seu texto irei procurá-lo na locadora. Nunca consegui enxergar todas essas sutilezas no filme mas vale a pena tentar de novo pq é exatamente isso que eu busco na sétima arte. 03
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Body of Lies começa a ter críticas mistas. Não parece ser um grande filme, mas também não é uma bomba. Acho que tá virando especialidade do Ridley Scott: fazer filmes médios, nunca horríveis e nunca excelentes. 06.gif

 

 

 

E Gustavo, o que exatamente está sendo dito sobre Russel Crowe?

 

 

 

 

 

W...... Eu estou curioso em torno desse filme. Gosto de filmes políticos, gosto do Oliver Stone, gosto do Josh Brolin, mas parece que as críticas não está lá muito positivas. Já estou até vendo os admiradores do Stone virem em sua defesa dizendo que o filme foi mal recebido por fazer duras críticas ao governo Bush, por ser dirigido por quem é e tudo mais. Os mesmos argumentos usados para defender as críticas à Alexandre e Torres Gêmeas. O problema é que nunca sabemos se os argumentos procedem ou não.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

O meu comentário em relação ao Russel Crowe foi em relação as chances dele ser escolhodo pela Warner como o protagonista de Body of Lies. Não possa falar se ele está mal ou não em um filme que ainda não vi. Isso é com a Mãe Dináh e o Walter Mercado. 0606

Acho que o filme consegue apenas uma indicação em mixagem ou edição de som já que segundo os críticos não é um filme que se destaque visualmente.
BrnoSoares2008-10-08 01:33:02
Link to comment
Share on other sites

  • Members

 

 

Saiu a primeira crítica oficial de W., pela Variety, não muito entusiástica. Alguns pedaços:

 

 

Todd McCarthy delivers the first mainstream review.

“…considering Stone’s reputation and Bush’s vast

unpopularity' date=' a relatively even-handed, restrained treatment of recent

politics. For a film that could have been either a scorching satire or

an outright tragedy, “W.” is, if anything, overly conventional,

especially stylistically. The picture possesses dramatic and

entertainment value, but beyond serious filmgoers curious about how

Stone deals with all this president’s men and women, it’s questionable

how wide a public will pony up to immerse itself in a story that still

lacks an ending.

 [W. is'] “unable

to achieve any aims higher than as a sort of engaging pop-history

pageant and amateur, if not inapt, psychological evaluation,” [...] “pic thus enters TV territory, to its detriment.”

No visual correlatives or subjective projections of mood

or attitude are offered, as they have been in past Stone films.

Dominating are borderline distorted closeups, especially of Brolin,

along with shadowy lighting and generally lackluster lensing. Some of

the song choices are downright sophomoric in their too-obvious irony.

 

 

Along with Brolin, top performances/ impersonations are

provided by Banks, whose Laura Bush goes a long way toward clarifying

the close marital bond; Cromwell, who may not be a dead ringer for

George H.W. Bush but delivers the full intended force of his character

in several key scenes; Toby Jones as the ever-present Rove; and,

despite hints at editorializing, Dreyfuss, who may only present a

caricature of Cheney but seems so physically and attitudinally on the

money that he’s instantly recognizable and acceptable.

 

 

Outras opiniões:

 

Jeff Wells

writes: “Josh Brolin’s performance as George W. Bush being dead perfect

but — and this, I believe, is a crucial distinction — appropriately

hollow. Which means that on some level the performance, like the film

itself, leaves you feeling a wee bit flat and wanting more.”

The Hollywood Reporter’s

Kirk Honeycutt writes: “It’s a gutsy movie but not necessarily a good

one. Its greatest strength is that it wants to talk about what’s on our

minds right now and not wait for historians.” … “What he seems to want

is Greek tragedy. But what he gets is Texas melodrama.”

Screen Daily’s

Mike Goodridge writes: “Oliver Stone has an uncanny knack of making

movies which are better appreciated many years after they are made, and

W feels like it will be one of them.” … “At its best, it holds up as a

dramatized character study of the father and son presidents which will

be watched keenly in years to come. At its worst, it is submerged by an

over-populated cast of characters and a tone which shifts awkwardly

between dramatic storytelling and smartass political comedy.”

David Poland

writes: “Brolin should be nominated for the Oscar. We’ll see whether

the crowd around Best Actor is too big for him to crack, but it is a

letter perfect performance that looks much, much easier than most

critics and audiences, I think, will understand.” … “Brolin is

magnificent in a way very different than Langella in Frost/Nixon or

Hopkins in Stone’s Nixon. It is not an imitation, yet it is a perfect

imitation… and you don’t just see that every day.”

 

Emanuel Levy

writes: “Too late (or too early), too little, too restrained, and too

conventional.” … “a strong, compelling and entertaining turn from Josh

Brolin” … “[the tone] is too restrained and solemn to qualify as a

social or political satire.” … “As a film, W. represents a passable

entertainment, one that’s easy to take and be moderately engaged in.

However, lacking real bite and criticism, and mostly rehashing facts

that are known about Bush fils’ earlier life.”

 

Sorento2008-10-08 10:41:10

Link to comment
Share on other sites

  • Members

 

 

 

E Gustavo' date=' o que exatamente está sendo dito sobre Russel Crowe?

 

 

 

 

[/quote']

 

Coisas pouco simpáticas, mas isso é só multiplicidade de opinião, pois há outras críticas elogiando ambos:

 

Ratings%20Image

 

DiCaprio (not Crowe) is in top form in Scott's fast-moving, visually

vivid but dramatically uninvolving noirish geopolitical thriller that

despite problems conveys the point that in the new war on terrorism

information, not weaponry, is the key variable.

 

1101_icon.gif

EmanuelLevy.Com

 

Ratings%20Image

 

DiCaprio works hard while Crowe does chores at home and eats.

 

3571_icon.gif

FilmsInReview.com

 

Ratings%20Image

 

DiCaprio gives the role plenty of brio, while Crowe -- who reportedly

gained 50 pounds to play the morally and physically sloven office spook

-- is agreeably obnoxious.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ontem passou no Letterman uma entrevista com a Anne Hathaway, promovendo Rachel Getting Married. Como todas as entrevistas do Letterman, a coisa que menos é comentada é o próprio filme e ele aproveitou para falar sobre o fim do relacionamento da Hathaway com o italiano lá que foi preso por lavagem de dinheiro ou algo do tipo. Eram perguntas delicadas, até porque foi um tipo de escândalo na mídia, mas a maneira como ela lidou com tudo, sendo extremamente simpática do início ao fim da entrevista, me fez me encantar com ela de um modo impressionante. Desde já troço muito para que Rachel Getting Married seja realmente bom e que ela mereça a indicação ao Oscar. 01

 

*E Bruno, fico feliz que tenha lido. Tomara que numa revisão o filme revele algumas coisas novas! 03
Thico2008-10-08 11:44:46
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Elogios rasgados a Milk:

"It's impassioned and immediate, with beautiful use of light. It looks as if Gus Van Sant shot every major scene around 4:30 pm -- not the 'golden hour' but that especially crisp hour right before."

 

E ao elenco:

"I'm not much of a Sean Penn fan --- I generally find his showiness distracting -- but he disappears into Harvey Milk. I think he's a lock for a Best Actor nomination. James Franco is also exceptionally subtle, though I suspect his low-key work will be ignored in favor of Josh Brolin's performance as Dan White, who gets a couple of emotive clips in, and Emile Hirsch, who plays completely against expectations as a street hustler who Milk convinces to politically organize his fellow tricks."

 

................................

 

A Paramount Vantage liberou o roteiro de Defiance e The Duchess.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Acho que podemos esquecer W completamente. Fico feliz ao ler essas opiniões sobre Milk, pois o trailer havia me passado uma sensação bastante negativa.

 

Sobre Brokeback Mountain, também acho um filme superestimado, melhor que Crash, se bem que isso não é nenhuma menção honrosa. Melhor coisa do filme, sem dúvidas é Michelle Williams. Sensacional.

 

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

Announcements


×
×
  • Create New...